• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402092115418
  • خبرنگار : 50441

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خبر داد: 

محدوده ترافیک و طرح زوج و فرد در شیراز اجرا می‌شود

محدوده ترافیک و طرح زوج و فرد در شیراز اجرا می‌شود

ایسنا/فارس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از اجرای محدوده ترافیک و طرح زوج و فرد و اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای بهبود وضعیت ترافیکی این کلان‌شهر خبر داد.

هادی شه‌دوست شیرازی امروز، ۲۱ آذرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز که به مناسبت فرا رسیدن هفته حمل و نقل برگزار شد، به بیان اقدامات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در جهت کاهش مسئله ترافیک پرداخت.

وی ابتدا از احداث مجتمع خدمات رفاهی تعمیرگاهی حمل و نقل بار در هفته حمل و نقل خبر داد و گفت: خودروهای حمل بار می‌توانند از خدمات و تخفیف ویژه این مجتمع که پس از پل فسا احداث شده است، بهره‌مند شوند. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیرازی همچنین احداث ۱۷ پل عابر پیاده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از دیگر فعالیت‌های این بخش عنوان کرد و گفت: ۵ پل دیگر توسط مناطق شهرداری تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

شه‌دوست شیرازی در خصوص محدوده ترافیکی شیراز نیز گفت: این محدوده از جنوب به بلوار سیبویه، از شمال به بلوار فردوسی، از شرق به بلوار زینبیه و از غرب به خیابان عفیف‌آباد ختم می‌شود. خودروهای حمل بار باید با مجوز در ساعات مشخص وارد این محدوده شوند و امیدواریم این طرح ترافیکی به بهبود تردد منجر شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین از اجرای طرح زوج و فرد در همین محدوده خبر داد و گفت: اجرای این طرح کمی سخت است، چون پلاک تک تک ساکنان مناطق و همچنین برخی خودروهای ضروری باید ثبت و مشخص شود. 

وی از پیش‌بینی یک هزار دستگاه تاکسی ساخته شده توسط خودروساز داخلی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این خودروها قیمت بالایی دارند، قرار است وزارت نفت است از بهینه‌سازی مصرف سوخت، تسهیلاتی در اختیار خریداران قرار دهد.

شه‌دوست شیرازی به راه‌اندازی اتوبوس‌های شبانه در سطح شیراز اشاره کرد و گفت: ۱۳ دستگاه اتوبوس که مبدا همگی آن‌ها پایانه نمازی است، به سمت چهار مقصد میدان الله، شهرک میانرود، شهرک سعدی و شهرک گلستان از ساعت ۲۱:۳٠ تا یک بامداد، خدمت‌رسانی خواهند کرد. 

وی، تزریق ۷۵ دستگاه میدل باس، شناسایی ۵ نقطه برای احداث پارکینگ، مکانیزه شدن ۱۶ پارکینگ در سطح شهر، ایمن‌سازی جاده کمربندی، راه‌اندازی مجدد مرکز معاینه فنی، در اختیار گرفتن اختیارات سرویس مدارس و پیش‌بینی ۳ دستگاه اتوبوس برای آموزش فرهنگ ترافیک را از دیگر اقدامات شهرداری شیراز در راستای بهبود وضعیت ترافیک از نظر کمی و کیفی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، مجموعا ۵ هزار میلیارد تومان برای اقدمات شهرداری شیراز در حوزه ترافیک هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۱۵:۴۰

به خدا شیراز نیاز به طرح زوج و فرد ندارد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۲۲:۲۷

تمام ماشین ها تک سر نشینن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۱۸:۰۴

ساده ترین راه رو انتخاب کردید.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۱۹:۴۲

ازاقدام معاونت محترم حمل ونقل شهرداری شیرازدربهبودترددوترافیک واجرای محدوده ترافیک وطرح زوج وفردتشکروقدردانی می کنیم.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۲۰:۴۰

ﭼﺮا ﺗﻮ ﺧﻴﺎﺑﺎﻥ ﻣﻌﺪﻝ اﺭﺩﻳﺒﻬﺸﺖ ﻓﻠﺴﻂﻴﻦ ﺧﻴﺎﺑﺎﻧﻬﺎﻱ ﻫﻤﺠﻮاﺭ اﻧﻘﺪﺭ ﻣﺠﻮﺯ ﺩاﺭﻭﺧﺎﻧﻪ ﻣﻂﺐ اﺯﻣﺎﻳﺸﮕﺎﻩ ﺩاﺩﻧﺪ ﻛﻪ اﻧﻘﺪﺭ ﺗﺮاﻓﻴﻚ ﻫﺴﺖ

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۲۲:۰۸

چرا مرکز گریزی نمیکنید . ۴ تا بیمارستان و چهارتا ساختمان پزسکان در میانرود گلستان شهرک سعدی وزیر اباد بزنید اگه کسی اومد وسط شهر

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۲۲:۲۳

بنظر من بیمارستان‌های شلوغ از مرکز شهر ببرید بیرون ترافیک درست میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۲۳:۴۳

شهرداری و موسسه حمل و نقل قول بیمه رانندگان و پرداخت کمک هزینه بنزین به رانندگان داد برای طرح ساماندهی ولی هیچ کدام اجرا نشد حالا که کمک هزینه بنزین هم قطع شد میخواد پول بگیره تا مجوز ورود به یه سری خیابان رو بهمون بده واقعا خنده داره

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۰۸:۴۹

عالیه. عالی.... از همین الان ترافیک مدیریت بشه مثل تهران نمیشه . هوا هم پاک تر . اعصاب همه هم آروم تر . زوج و فرد عالیه برای شیراز

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۱:۰۳

چه کاریه ، بیمارستان ها رو ببرید بیرون شهر ، براشون اتوبوس سریع السیر بذارید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۶:۳۰

۵هزار میلیارد تومانی که هزینه شده آیا نظارت عالیه ای روی آن بوده و فقط حرف یه عده مورد تایید این سازمان است. چرا روی تابلوهای راهنمای شهری سرمایه ای صرف نمیشه؟ببینید تابلوهای راهنما دراکثرتقاطع ها در جای درستی نصب شده اند؟۹۰درصد درست در سرتقاطع هستند .درصورتی که جای استاندارد حداقل ۱۰۰مترقبل تقاطع است.تابلوهای هشدار وجود سرعتگیر که اصلا وجود ندارد. روشنایی بزرگراهها چرا قابل توجه نیس ؟شبها برین کمربندی یا بزرگراه قاسم سلیمانی یا بلوارهای اصلی شهرو ببینید مثل قبر میمونن. این هزینه ها کجا شده ما چیزی نمیبینیم؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۶:۵۰

در سالروز حمل و نقل چرا این سازمان که طرف حساب رانندگان است پیگیر پرداخت کمک هزینه سوختشان نیس؟۱۶ماه از آخرین واریزی کمک هزینه سوخت میگذرد وهنوز خبری نیس.راننده را ارجاع میدهند که از وزارت کشور به سازمان بازرسی شکایت کنید.این خنده دار نیس؟راننده وقت این کارارو داره؟میان سالانه۵۰۰هزارتومن برای مجوز حمل و نقل به سازمان حمل ونقل شهرداری میدن که چی بشه؟ شهردار پاسخگو بااااش

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۶:۵۳

شهردار محترم پاسخگو باشید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۷:۲۰

مورد دیگه در موردپرداخت کمک هرینه سوخت رانندگان که الان۱۶ماه از آخرین واریزی این سازمان میگذره ودر مراجعات راننده رو ارجاع میدن که از وزارت کشور به سازمان بازرسی شکایت کنید.مگه سازمان طرف حساب راننده حمل و نقل شهرداری نیس؟؟راننده انقد دغدغه داره که وقت فکر به این کار رو هم نداره چه برسه انجامش.سنگ بزرگ نشونه نزدنه. اگه طرف حسابشون حمل و نقل نیس چراسالانه از هروانت۵۰۰تا۷۰۰هزارتومن برای تمدید مجوزشون گرفته میشه توسط حمل و نقل؟؟ شهردار محترم پاسخگو باشید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۲۰:۱۰

یه فکری به حال ترافیک بلوار عدالت جنوبی و عدالت شمالی کنید،مغازه ها باید عقب نشینی کنن تا خیابان عریض تر بشه وگرنه هیچ راهی نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۱۴:۲۸

بهترین کار برای شهر شیراز اجرای طرح ترافیک زوج و فرد است

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۱۹:۵۲

تو خط ویژه همش شده شخصی نمیتون کاری کند