• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402092115439
  • خبرنگار : 50107

انتقاد عضو شورا از عملکرد شهردار مشهد 

انتقاد عضو شورا از عملکرد شهردار مشهد 

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای اسلامی شهر مشهد ضمن بیان برخی انتقادات نسبت به شهردار گفت: طی چند ماه تذکرات زیادی به شهردار داده شده اما دریغ از یک بار پاسخ.

هاشم دائمی امروز ۲۱ آذرماه، در نود وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: اتفاقاتی که در این دوره شورا علیرغم همه سختگیری‌ها و مشکلات روی داده در ابعاد خود بی‌نظیر و بی‌بدیل بوده است. در ابتدای کار بازگشایی مسیر پادگان ارتش را داشتیم. پروژه‌های زودبازده جزو طرح‌های این دوره از شورا با تمرکز بر محرومیت‌زدایی بود. به جای پرداختن به پروژه‌های بزرگ به پروژه‌های زودبازده پرداختیم. ما در مسیر حل مشکل مسکن حرکت کردیم. علیرغم اینکه این موضوع در اختیارات شورا نبود اما شهردار وقت و همکاران ما در شورا آقایان علوی‌مقدم، حاجی‌بگلو و دبیریان به صورت ویژه در احداث ۴۰۵۲ واحد مسکونی و تغییر بافت فرسوده جدیت به خرج دادند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: ۳۹۰۰ اوراق را رقم زدیم که در کشور بی‌بدیل بود. تهران ۲۰۰۰ اوراق را بیشتر نتوانست به دست بیاورد. پارک ۷۳ هکتاری باز هم جزو افتخارات شورای شهر بود. ۱۲۰ درصد تحقق بودجه در دو سال گذشته داشتیم که منجر به بودجه ۴۰ هزار میلیاردی شد. الان با موضوع عدم نقدینگی و عدم تمرکز بر مباحث مالی شهرداری مواجه هستیم که باید این مشکل را حل کنیم.

وی ادامه داد: از شهردار، معاون حمل‌ونقل و مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی درخواست داریم که گاهی به پروژه‌ها سر بزنند. در بازدید سرزده شورا از پروژه شهید میرزایی افرادی که مشغول بودند بیان کردند معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری حتی یک بار هم به پروژه سر نزدند یا شاید یک‌بار آمدند. ما مدیر عملیاتی می‌خواهیم نباید پشت میز بنشینیم، باید کف میدان ظاهر شویم تا مدیران ما نیز یاد بگیرند.

دائمی بیان کرد: هرچند انتصابات ارتباطی به شورا ندارد اما ارتباط شهردار با اعضای شورا مهم است و باید مدیرانی را منصوب کنند که بیشترین تعامل را داشته باشند. انتقاد من به شهردار این است که اگرچه انتصابات به ما ربطی ندارد اما اخلاق حرفه‌ای باید رعایت شود. مدیری در سفر عتبات عالیات عزل شد، به مدیری صبح اعلام کردند که ظهر برای تودیع بیاید، مدیر درآمدی ما عزل و مدیر هزینه‌ای منصوب شد، در سازمان عملیاتی ما مدیر عملیاتی حذف و مدیر ستادی جایگزین شد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: برخی انتصابات بدون مشورت با روسای کمیسیون‌های شورا صورت می‌گیرد. ما نمی‌گوییم چه کسی را منصوب کنید اما باید مسایلی در انتصابات رعایت شود. در حوزه انتصابات مشاوره‌های غلط به شما می‌دهند که این را مد نظر قرار دهید. اشتباهاتی در این دوره صورت گرفته است. در هفته بسیج ما شاهد عزل فرمانده بسیج بودیم که این بدعت بدی است.

وی با اشاره به اینکه تعهد دادید ۶۰ واگن خط یک مترو را تا پایان سال تحویل دهید، تصریح کرد: با این وضعیت نقدینگی و بودجه امکانش نیست. تا الان ۹ ماه از سال گذشته و ۴۴ درصد جذب بودجه نقدی داشتید، چگونه می‌خواهید جبران کنید؟ شورا و مدیریت شهری برای تکمیل خط سه مترو قول دادند به این موضوع توجه کنید.

دائمی خطاب به شهردار بیان کرد: ما از شما حمایت می‌کنیم اما به شورای شهر احترام بگذارید. به غیر از تعداد محدودی با هیچ فردی تماس ندارند و مشورت نمی‌کنند. طی چند ماه تذکرات زیادی به شهردار داده شده اما دریغ از یک بار پاسخ. بی‌توجهی شهردار قابل اغماض نیست. از هیات‌رئیسه درخواست دارم همه تذکرات را جمع‌بندی و به شهردار ابلاغ کنند تا پاسخ درخوری داشته باشند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۰۸:۵۹

باسلام از آقای شهردار محترم بعید نیست. وقتی می‌خواهند خط٣ متروی مشهد را با استفاده از لوازم یدکی خط 1 و 2 و قطار خط دو در اردیبهشت ماه 1403 افتتاح کنندآنهم بدون ایمنی مسافران، بدون سیستم تهویه و با هزاران مشکل دیگر؛ این خط بیشتر شبیه یک شهر بازی است تا مترو!!