• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402092115496
  • خبرنگار : 50024

مدیرکل کار البرز:

نرخ بیکاری در البرز به ۷.۴ درصد رسیده است

نرخ بیکاری در البرز به ۷.۴ درصد رسیده است

ایسنا/البرز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: نرخ بیکاری البرز در حال حاضر ۷.۴ درصد است که امیدواریم با تلاش دولت و بخش خصوصی کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسنا؛ عبدالله دارایی در نشست خبری روز سه شنبه ۲۱ آذرماه با اشاره به اینکه تعهد البرز برای اشتغالزایی تا پایان سال ۴۹ هزار نفر است؛ اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۴ هزار اشتغال در استان ایجاد شده که امیدواریم تا پایان سال تمام تعهد استان محقق شود.

وی با اشاره به نحوه راستی آزمایی اشتغال ایجاد شده، ادامه داد: اشتغالی که در سامانه رصد به ثبت می‌رسد؛ در سه مرحله پایش می‌شود تا آمار نهایی واقعی باشد.

وی توضیح داد: در فرایند رصد همه موارد اشتغال از جمله تحت پوشش بیمه قرار گرفتن و ... بررسی می‌شود تا جایی برای آمارسازی برخی کارفرمایان باقی نماند.

این مسئول تاکید کرد: بدون شک اگر این درصدها انجام نمی‌شد؛ آمار اشتغال ایجاد شده به دوبرابر آمار فعلی می‌رسد که قاعدتا واقعی نبود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نرخ بیکاری استان اشاره کرد و افزود: نرخ بیکاری البرز در حال حاضر ۷.۴ درصد است که امیدواریم با تلاش دولت و بخش خصوصی کاهش پیدا کند.

دارایی همچنین به آمار مجوزهای اشتغال خانگی صادر شده در البرز هم اشاره کرد و توضیح داد: از ابتدای سال تاکنون شش هزار مجوز اشتغال خانگی در البرز صادر شده است که تا پایان سال بیشتر می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز بیان کرد: در بخش تسهیلات تبصره ۱۶ که تسهیلات قرض الحسنه اشتغال بوده سال گذشته شش هزار و۵۷۰ میلیارد ریال پرداختی داشتیم که به بخش اشتغال استان کمک شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز اظهار کرد: در سفر رییس جمهور به البرز در میز خدمت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سه روز در البرز ۴۰۰ نفر مراجعه کردند و ۷۰ درصد مراجعات اشتغال بود.

این مسئول همچنین به وضعیت تعاونی‌های استان هم اشاره کرد و افزود: اکنون حدود چهار هزار تعاونی ثبت شده در بخش‌های مختلف البرز وجود دارد که از این تعداد یک هزار و۱۴۲ تعاونی آنها با اشتغالزایی ۱۳ هزار نفر فعال هستند.

وی بیان کرد: طرح ساماندهی تعاونی های البرز در دست اقدام است و تعاونی‌های غیر فعال منحل خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha