• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402092115546
  • خبرنگار : 50534

معاون مرکز پژوهش‌های مجلس:

اندیشکده حکمرانی موجب دستیابی سریع به راهکارها می‌شود

اندیشکده حکمرانی موجب دستیابی سریع به راهکارها می‌شود

ایسنا/زنجان معاون پژوهش مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: در حوزه‌های کلان که نیاز به استفاده از نظر تمام نخبگان کشور است، اندیشکده‌های حکمرانی باعث کوتاه شدن فاصله‌ها و دستیابی سریع به راهکارها و کمک به قانونگذاری می‌شوند.  

بهروز طهماسب‌ کاظمی امروز (سه‌شنبه، ۲۱ آذر ماه) در آیین افتتاح اندیشکده حکمرانی استان زنجان با بیان اینکه پژوهش‌های مجلس‌ شورای اسلامی، کار شورای برنامه‌ریزی دولت را انجام می‌دهد، اظهار کرد: موثرترین نهادی که کار مجلس را به تصمیم‌گیری‌های عالمانه نزدیک می‌کند، مرکز پژوهش‌های مجلس است. راه‌اندازی اندیشکده حکمرانی به نوعی پاسخ به خلأ استفاده از ظرفیت دانشگاهی و دانشمندان استانی است. 

او ادامه داد: اکنون ۱۰ دفتر فعال در مرکز پژوهش‌های مجلس‌ موضوع‌های راهبردی کشور را متناسب با مأموریت‌ها پیگیری می‌کنند و گزارش‌ها را در اختیار ذی‌نفعان قرار می‌دهند. 

طهماسب‌ کاظمی با بیان اینکه این مرکز، گزارش‌های مختلفی ارائه می‌کند، گفت: همیشه به این مقید بوده‌ایم که اگر در حوزه آسیب‌های اجتماعی گزارشی ارائه می‌شود، با استفاده از ظرفیت‌های دانشمندان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها برای آنها راه حل اتخاذ شود. 

وی با بیان اینکه این مرکز به دنبال پژوهش‌های عمیق نیست، بلکه سیاست پژوهشی آن برای نزدیک کردن زبان علم با زبان اجراست، ادامه داد: عمده گزارش‌های ارائه‌شده با سه رویکرد تحلیلی، نظارتی و راهبردی است و امروزه به‌جز نظرها مشاوره‌ای به مجلس‌، مهم‌ترین وظیفه این نهاد اندیشه‌ورز، ارائه گزارش‌های راهبردی برای حل مسأله کشور است. 

او بیان کرد: با همان رویکرد مرکز پژوهش‌های مجلس، اندیشکده‌های حکمرانی استان‌ها راه‌اندازی شده است تا هم از ظرفیت نخبگان و اندیشمندان تمام استان‌ها استفاده شود و هم به‌عنوان بازوی پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس عمل کنند.

معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: این مرکز در تمام دوره‌های مجلس استقلال داشته و حرف خود را زده و نماینده پژوهش در تمام کمیسیون‌های مجلس، حضوری فعال داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha