• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402092115571
  • خبرنگار : 71661

مقام ارشد اوکراینی: در ضدحمله خوش‌خیال بودیم و به اهداف دست نیافتیم

مقام ارشد اوکراینی: در ضدحمله خوش‌خیال بودیم و به اهداف دست نیافتیم
«اولکسی دانیلوف»، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین

یک مقام ارشد اوکراینی اذعان کرد که این کشور در تحقق اهداف ضدحمله خود ناکام بوده و از خوش‌بینی زیاد رنج برده است.

به گزارش ایسنا، «اولکسی دانیلوف»، هماهنگ‌کننده کابینه جنگ و همچنین دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی اذعان کرد که امیدهای کشورش در ضدحمله تابستانی ناامید شده است.

بااین‌وجود، این مقام اوکراینی گفت که هنوز باور دارد «این بدین معنا نیست که ما پیروز نخواهیم شد.»

با آغاز جنگی تازه در نوار غزه، اوکراین که نتوانست در ضدحمله پر سر و صدای خود دستاورد چندانی داشته باشد حالا به دنبال احیای جریان حمایت‌های نظامی غرب است؛ کمک‌هایی که به اذعان مقامات اوکراینی ادامه جنگ بدون آن‌ها برای کی‌یف ناممکن خواهد بود.

اما دانیلوف با تکذیب این احتمال، گفت: اگر تا قبل از آغاز تعطیلات کنگره آمریکا به مناسبت سال نوی میلادی بسته حمایتی جدید برای اوکراین تصویب شود، ما از این هدیه کریسمس خوشحال خواهیم شد؛ اما اگر این بودجه در سال آینده تصویب شود هم اتفاق تراژیکی نیفتاده است.

آمریکا بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تسلیحاتی اوکراین است؛ اما کاخ سفید و کنگره ایالات متحده تا امروز برای تصویب بودجه حمایتی جدید اوکراین به توافق نرسیده‌اند.

پیش‌تر مجلس سنای آمریکا لایحه بسته امنیت ملی پیشنهادی جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور را که ارزش آن ۱۱۰.۵ میلیارد دلار است، رد کرد؛ بسته‌ای که شامل بودجه حمایتی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان بود.

این اظهارات دانیلوف در حالی مطرح شد که او پیش از آغاز ضدحمله در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفته بود: ماه‌های آتی برای ما یک فرصت تاریخی هستند. او درباره این اظهارات پیشین خود گفت: همین که ما دو سال از کشور خود دفاع کرده‌ایم، یک پیروزی بزرگ است.

اوکراین در ضدحمله خود انتظار داشت که علاوه بر آزادسازی برخی مناطق که روسیه از فوریه ۲۰۲۲ تا امروز تحت کنترل درآورده، خط تأمین تدارکاتی نیروهای روسیه در شبه‌جزیره کریمه را نیز مختل کند. بااین‌وجود، فقدان برتری هوایی و همچنین مواجهه با استحکامات دفاعی گسترده روسیه باعث شده تا ضدحمله اوکراین با فرارسیدن زمستان، عملاً به بن‌بست برسد.

دانیلوف ضمن اذعان به اینکه دولت این کشور درباره ضدحمله بیش از حد خوش‌بین بوده، گفت: همه اشتباه می‌کنیم. هیچ‌کس نمی‌تواند در تمام طول عمرش بی‌نقص باشد.

او در ادامه وضعیت کنونی خطوط مقدم را «بسیار دشوار» توصیف کرد و گفت که باید تمامی آیین‌نامه‌ها و رساله‌های جنگی را دور انداخت؛ از جمله دستورالعمل‌های ناتو را.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha