• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402092115615
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

قومگرایی در انتخابات توهین به شعور سیاسی مردم است

قومگرایی در انتخابات توهین به شعور سیاسی مردم است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قومگرایی و طایفه گرایی در انتخابات توهین به شعور سیاسی مردم است.

«سید علی محمد دانشی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: مردم دنبال طایفه گرایی نیستند بلکه خواص و کسانی که ادعای نخبه بودن دارند، به دنبال طایفه‌گرایی و قومگرایی هستند.

وی اظهار کرد: در دوران انتخابات مختلف مجلس و در حوزه‌های انتخابیه استان، مردم با انتخاب‌های درستی که فارغ از مسایل قومی بوده نشان دادند که موافق قومگرایی نیستند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، قومگرایی و طایفه گرایی در انتخابات را توهین به شعور سیاسی مردم دانست و خاطرنشان کرد: نخبگان و داوطلبان انتخابات مجلس به این مساله در سطح استان دامن نزنند.

دانشی تصریح کرد: در دوران انتخابات سنوات گذشته برخی داوطلبان نه تنها در محل زادگاه خود بلکه در سایر نقاط حوزه انتخابیه رای بالایی داشتند. به‌عنوان مثال آقایان قائمی که یک نیروی غیر بومی بود، در بویراحمد نماینده این حوزه انتخابیه شد، در حوزه انتخابیه گچساران آقای نجفی نماینده مردم این شهرستان شد، همچنین مرحوم حجت‌الاسلام سید نورمحمد محمودیان، سید مسعود حسینی، ستار هدایتخواه و سید باقر موسوی، بهرام تاجگردون، حجت الاسلام سید محمد موحد و حجت الاسلام سید علی بزرگواری با رای قومی نماینده نشدند.

وی با بیان اینکه برعکس در گذشته افرادی بودند که طایفه بزرگ‌تری داشتند اما به مجلس نرفتند. پس مردم رای طایفه‌ای و قومی نداده‌اند، ادامه داد: کسانی که در سه حوزه انتخابیه مجلس استان کهگیلویه و بویراحمد داوطلب نمایندگی مجلس هستند و ادعای نخبگانی دارند این بحث قومگرایی را بر مردم تحمیل نکنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فهم و شعور سیاسی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از نخبگان سیاسی و خواص است چرا که در مناسبت و صحنه های مختلف با جلوتر بودن از خواص این موضوع را ثابت کردند.

دانشی با بیان اینکه عملکرد مدعیان سیاسی و نخبگی استان منجر به رواج قومگرایی و طایفه‌گرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است، تاکید کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس دم از قومگرایی نبودن نزنند بلکه در واقع به این مساله عمل کنند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از عوامل قومگرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد فعال نبودن احزاب است، بیان کرد: متاسفانه هم اکنون داوطلبان نمایندگی مجلس استان بجای ارائه گفتمان، مبانی و عقیدتی اعم از اصولگرایی و اصلاح طلبی دم از قومگرایی و طایفه گرایی می زنند که درست نیست.

این فعال سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بهتر است که داوطلبان نمایندگی مجلس دوازدهم در جمع رسانه‌ها حضور پیدا کرده و مبانی عقیدتی و فکری خود را به مردم و افکار عمومی اعلام کنند تا مردم بدون مباحث قومگرایی انتخاب داشته باشند. متاسفانه کسانی که مستقیم مبانی عقیدتی و فکری خود را اعلام نمی‌کنند، کسانی هستند که مردم را به سمت قومگرایی سوق می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha