• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402092115617
  • خبرنگار : 50210

استاندار مرکزی:

بیمارستان های استان مرکزی با سرعت در حال تجهیز است

بیمارستان های استان مرکزی با سرعت در حال تجهیز است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی در آیین بهره برداری از دستگاه اندوسونوگرافی بیمارستان امیرالمومنین اراک گفت: بیمارستان های استان مرکزی با سرعت در حال تجهیز است.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی ۲۱ آذرماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: اتفاق خوبی که در مجموعه حوزه سلامت استان مرکزی رخ داده است، ورود حجم بالایی از تجهیزات پزشکی است.

وی با بیان اینکه بیمارستان های استان با سرعت در حال تجهیز است، افزود: روزی نیست که بخش جدیدی از تجهیزات درمانی مورد نیاز بیمارستان ها، وارد استان نشود.

استاندار مرکزی گفت: یکی از تجهیزات مهم مربوط به تشخیص و درمان، دستگاه آندوسونوگرافی است که با هزینه بالغ بر ۸ میلیارد تومان پس از هفت سال پیگیری تامین و امروز رسما وارد مدار خدمت رسانی استان شد.

مخلص الائمه با بیان اینکه این دستگاه غرب کشور و استان را پوشش خواهد داد، افزود: وجود چنین تجهیزات مدرن و پیشرفته ای برای استان نیاز است که خوشبختانه تامین شد.

به گزارش ایسنا، در این آیین دکتر علیرضا امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز بیان کرد: سونوگرافی اندوسکوبیک(EUS) یک روش تهاجمی حداقلی برای ارزیابی بیماری های گوارشی و ریوی است.

وی با بیان اینکه اندوسکوپ مخصوص از امواج صوتی با فرکانس بالا استفاده می کند تا تصاویر دقیقی از پوشش و دیواره دستگاه گوارش و قفسه سینه و اندام های مجاور مانند لوزالمعده، کبد و غدد لنفاوری تولید شود، افزود: EUS برای یافتن علت علائمی مانند درد شکم یا قفسه سینه، تعیین شدت بیماری در دستگاه گوارش و ریه ها و ارزیابی یافته های تصویربرداری مانند سی تی اسکن یا MRI استفاده می شود.

امانی اظهار کرد: EUS در ارزیابی سرطان روده بزرگ، مری، ریه، لوزالمعده یا معده و سرطان های رکتوم، انفوم، مری بارت، تومورهای نورواندوکربن، پانکارنیت و کیست لوزالمعده، سنگ مجرای صفراوی و سارکوئیدوز کمک می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۵:۱۱

آره سرتونا بیشتر بگیرید بالا آخه دارید نیروگاهاتونا گاز سوز میکنید دیگه مازوت نمیسوزونن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۵:۱۱

دارید نیروگاهاتونا گاز سوز میکنید دیگه مازوت نمیسوزونن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۶:۲۷

خوب میدونن این دستگاه را کجا بیارن اخه اینایی که تو اراک زندگی میکنن با این استنشلق موادسمی انواع اقسام سرطا ن ها نصیبمون میشه زودتر تشخیص بدن