• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402092115678
  • خبرنگار : 71661

نگرانی عضو جدید ناتو از گسترش همکاری روسیه با ایران و چین

نگرانی عضو جدید ناتو از گسترش همکاری روسیه با ایران و چین

وزیر دفاع فنلاند امروز (سه‌شنبه) مدعی شد که گسترش همکاری‌ها روسیه با متحدانش از جمله ایران، چین و کره شمالی یک تهدید بلندمدت جدی برای کشورهای اروپایی است.

به گزارش ایسنا، فنلاند و استونی در حال انجام تحقیقات درباره تخریب خط لوله انتقال گاز و کابل‌های مخابراتی در بستر دریای بالتیک هستند که در ماه اکتبر به وقوع پیوست. این دو کشور مدعی شده‌اند که یک کشتی کانتینری ثبت‌شده در هنگ‌کنگ، مظنون اصلی آنان در این تحقیقات است.

به گزارش شبکه خبری العربیه، «آنتی هاکانن» وزیر دفاع فنلاند با مرتبط دانستن این حادثه به روسیه و متحدانش گفت: «آنچه روسیه به همراه چین، ایران، کره شمالی و دیگر متحدانش در جهان جنوب انجام می‌دهد، از تبعات بسیار جدی در درازمدت نشان دارد».

هاکانن گفت که کشورش به عنوان جدیدترین عضو ناتو که با روسیه بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد، می‌کوشد تا اقدامات روسیه را توسط سرویس‌های اطلاعاتی خود در سرتاسر جهان تحت‌نظر داشته باشد.

او در انتها گفت که همکاری‌های جدید روسیه یک «جو سیاست امنیتی» تازه ایجاد کرده که «متاسفانه مشکل‌ساز» خواهد بود.

فنلاند پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، خواستار عضویت در ناتو شد و عضویت این کشور شمال اروپا در ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۳) پذیرفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۲۱:۳۰

ای حرام زاده تو نگران حرام زاده های اصلی که از اجداد شما هستند یعنی امریکا و غرب نگران باش که به خود شما هم رحم نمی کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۰۶:۳۵

اولا فنلاند با عضویت در ناتو آینده خود را به عنوان دشمن روسیه نابود کرد . در صورتی که سالها بدون هیچگونه تنشی حتی از زمان شوروی ثبات خود را حفظ کرده و مشکلی با روسیه نداشت . ثانیا اقتصادی مبتنی بر توان داخلی و نیروی نظامی غیر وابسته داشت که آن را هم با پیوستن به ناتوی در حال اضمحلال در معرض نبودی قرار داد ‌. ثالثا این سخنان برای اثبات وفاداری و نوکری خود به آمریکا و ناتو حرف های خوشایند آنها را بازگو می کند و مصرفی برای هیچ طرفی ندارد.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۹:۲۵

واقعا چقدر کوچک و ضعیف شده که مجبوره با حرفهای بیهوده و بی اهمیت کشورشو نشان بده کشورت کمبود داره مثل یه آدمی که کمبود خودشو میخواد با تملق جبران کنه حالا توهم تملق گویی غرب را کن خود شیرین

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۳ ۰۲:۵۱

نگران نباش عزیزم من الان زنگ میزنم میگم روسیه وایران وچین دیگه همکالی نکنن قول میدم بهت توفقط قصه نطور😄😃😃🤣