• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402092115707
  • خبرنگار : 50040

استاندار آستراخان عنوان کرد

گیلان؛ شریک استراتژیک آستراخان در خزر

گیلان؛ شریک استراتژیک آستراخان در خزر

ایسنا/گیلان استاندار آستراخان گفت: جمهوری اسلامی ایران برای فدراسیون روسیه یکی از اصلی‌ترین شرکای تجارت خارجی است؛ همچنین برای استان آستراخان، گیلان یک شریک استراتژیک در خزر محسوب می‌شود.

ایگور بابوشگین امروز، ۲۱ آذرماه در دیدار با استاندار گیلان در آستراخان روسیه، با اشاره به خاطره خوب دیدار خود با استاندار گیلان در بهار سال جاری، اظهار کرد: در آن دیدار طیف وسیعی از موضوعات بین گیلان و آستراخان را مورد بحث قرار دادیم و برای سفر متقابل توافق کردیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

وی ضمن ابراز خرسندی از سفر هیات اقتصادی و سیاسی گیلان متشکل از بخش دولتی و خصوصی به روسیه، افزود: بدون شک جمهوری اسلامی ایران برای فدراسیون روسیه یکی از اصلی ترین شرکای تجارت خارجی است؛ همچنین برای استان آستراخان، گیلان یک شریک استراتژیک در خزر محسوب می شود.

استاندار آستراخان با بیان اینکه حجم مبادلات بین آستراخان و گیلان به صورت با ثباتی در حال افزایش است، گفت: طی ۹ ماهه امسال شاهد افزایش ۱۵ درصدی روابط بین این دو استان بودیم.

بابوشکین، با اشاره به تبادل نظرهای صورت گرفته در زمینه سرمایه‌گذاری، به بازدید استاندار گیلان از منطقه ویژه اقتصادی لوتوس اشاره کرد و یادآور شد: فرصت خوبی است تا با شرکت های مستقر در این منطقه آشنا شوید که از جمله آنها کارخانه مواد شیمیایی خانگی است که توسط یک شرکت ایرانی مدیریت می‌شود.

وی خواستار افزایش فعالیت شرکت های گیلانی در منطقه ویژه اقتصادی لوتوس شد و گفت: به دنبال توسعه حمل و نقل و لجستیک بین ایران و روسیه با محوریت آستراخان و گیلان هستیم، زیرا آستراخان و گیلان اعضای فعال کریدور شمال - جنوب محسوب می‌شوند.

استاندار آستراخان با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های کارخانه کشتی سازی لوتوس، بیان کرد: این کارخانه در حال حاضر کار ساخت یک کشتی کانتینربر برای جمهوری اسلامی ایران را انجام می دهد؛ شرکت‌های کشتی سازی آستراخان نیز آمادگی دارند سفارشات گیلان را قبول کنند.

وی با بیان اینکه باید بر روی اهمیت گسترش ارتباطات بین دو کشور در محافل تجاری با بخش خصوصی تاکید کنیم، افزود: همایش تجاری گیلان و آستراخان با چهار میزگرد در بخش‌های تجارت، لجستیک، صنعت و کشاورزی برگزار می‌شود. قطعا بخش خصوصی این فرصت را خواهد داشت که از این تبادل نظر و تجربیات استفاه کند.

بابوشکین، با بیان اینکه همکاری‌های آستراخان و گیلان به حوزه اقتصادی محدود نخواهد شد، گفت: اهمیت زیادی برای آموزش با محوریت تبادل دانشجو و استاد قائل هستیم؛ شخص بنده بیشترین تلاش را به کار می‌گیرم تا این روابط و حسن همجواری افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha