• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402092115712
  • خبرنگار : 50652

گلستان کارگاه سازندگی؛ یلدای خدمت/ ۲۰

تکمیل جاده علی‌آبادکتول به سمنان/ گازرسانی روستاهای صعب العبور به همت دولت سیزدهم

تکمیل جاده علی‌آبادکتول به سمنان/ گازرسانی روستاهای صعب العبور به همت دولت سیزدهم

ایسنا/گلستان فرماندار علی‌آبادکتول با بیان اینکه سفر نخست ریاست جمهوری آغازی بر تحولات اساسی حوزه‌های متفاوت عمرانی، اقتصادی و ورزشی شهرستان بود، افزود: با تلاش مضاعف مسئولین و همت و همراهی مردم پروژه‌ها یکی پس از دیگر در حال بهره‌برداری است.

ابراهیم احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برخی پروژه‌های مهم و شاخص شهرستان علی‌آبادکتول که در دولت سیزدهم تکمیل شد، اظهار کرد: پل روگذر کمربندی علی‌آبادکتول «تقاطع غیر هم سطح ضلع غربی» که عملیات احداث آن سال ۱۳۹۲ آغاز شده بود، پس از ۹ سال تکمیل و اواسط سال گذشته و بعد از سفر اول ریاست جمهوری به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار و در مجموع با ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار در مدت زمان ۹ ماه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه ورزش و جوانان، سالن‌های ورزشی نیمه کاره شهرستان تکمیل شدند، ادامه داد: در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر خدمات‌رسانی به مردم اعتبار لازم جهت تکمیل سه سالن ورزشی نیمه کاره دریافت شد که نوید بهره‌برداری از دو سالن آن را تا دهه فجر و پایان کار یکی دیگر را در سال آینده را به مردم عزیز می‌دهیم.

فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول از تخصیص اعتبار ۶۶ میلیاردی در حوزه بهسازی راه‌های روستایی خبر داد و افزود: جاده «علی‌آبادکتول به شاهرود» که به جاده «شیرین آباد - شاهرود» معروف است، در ۳ فاز تعریف شده و فاز اول و دوم آن تکمیل و در سفر دوم رئیس جمهور افتتاح و فاز سوم که ۸ کیلومتر بعدی اتصال به شاهرود است باید تونل زنی شده و نیازمند اعتبار بوده که منتظر هستیم در سفر دوم اعتبار لازم اختصاص داده شود.

کلنگ‌زنی فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد 

وی همچنین در این حوزه از روستای «آزاد تپه» نام برد و خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات سفر اول روستای آزادتپه که در منتهی الیه ضلع شمالی است پس از اجرای عملیات آسفالت به آق قلا متصل شد و همچنین در بحث ایمن‌سازی راه‌ها روشنایی محور کمربندی علی آبادکتول نیز در حال اقدام است.

احمدی فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول را مهم‌ترین پروژه ملی دانست و اضافه کرد: با اقدامات خوب استاندار در سفر دوم، کلنگ زنی سیکل دوم علی‌آبادکتول را برنامه داریم که مقدمات آن در سفر اول انجام شده و دغدغه تأمین سوخت آن که در طول سالیان وجود داشت با کلنگ زنی خط انتقال سوخت در این سفر مرتفع می‌شود.

وی در حوزه گردشگری دو اقدام مهم در سفر پیش رو را ذکر کرد و توضیح داد: پروژه گردشگری آبی سد کبودوال در این سفر کلنگ زنی شده و استفاده از آب این سد جهت پرورش ماهیان خاویاری به بهره‌برداری می‌رسد که قطعاً سبب ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان خواهد شد.

فرماندار علی آبادکتول فرسودگی شبکه‌های انتقال برق و آب را یکی از مشکلات مهم زیر ساختی شهرستان دانست و تصریح کرد: در سال گذشته اقدامات اولیه خوبی با اعتباری بالغ بر ۲. ۵ میلیارد جهت بهینه‌سازی شبکه‌های فرسوده و رفع حریم برق اعتبار گذاشته و تبدیل سیم به کابل در تعدادی از روستاها و قسمتی از مناطق شهری صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه آب و فاضلاب، از محل اعتبارات سفر اول برای حفر چاه بودجه اختصاص داده شد، افزود: در طول ۲ سال و نیم پس از دولت سیزدهم تعداد ۱۱ چاه در شهرستان جهت آب شرب حفر کردیم که سبب حل بسیاری از تنش‌های آبی شد.

این مقام مسئول در حوزه بهداشت به بحث تعمیر، نوسازی و بهسازی بیمارستان حضرت قائم (عج) اشاره کرد و افزود: تجهیز و نوسازی این بیمارستان از محل اعتبارات سفر تکمیل شد.

جشن پایان گازرسانی به روستاهای کُددار

احمدی به اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: در این حوزه به طور تقریبی ۴۱ میلیارد اعتبار داشتیم که به واسطه آن چند مدرسه اعم از مدرسه امام موسی کاظم (ع)، مدرسه رحمت آباد، مدرسه ۶ کلاسه مزرعه و دیگر پروژه‌ها در مجموع ۱۰ مدرسه به بهره‌برداری رسیده که ایجاد شبکه هوشمندسازی مدارس، تعبیه سیستم‌های گرمایشی و تجهیز هنرستان نیز با اعتبار دریافتی از سفر اول تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با گازرسانی به روستای سیاه مرزکوه تمام روستاهای کددار گازرسانی شدند، گفت: این روستا آخرین روستایی بود که در سفر ریاست جمهوری برای آن اعتبار تخصیص داده شد و به اتمام رسید.

فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول در پایان با توضیح اینکه برای فاضلاب شهری نیز در سفر اول اعتبار دیده شد اما تخصیص داده نشد، بیان کرد: تلاش می‌شود تا در سفر دوم این اعتبار تخصیص داده شود تا این پروژه بتواند پس از تکمیل در شهرستان تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha