• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402092115771
  • خبرنگار : 71592

نیویورک تایمز: شکاف بین اسرائیل و آمریکا با اظهارات بایدن علنی می‌شود

نیویورک تایمز: شکاف بین اسرائیل و آمریکا با اظهارات بایدن علنی می‌شود

روزنامه نیویورک تایمز نوشت، شکاف میان رژیم صهیونیستی و آمریکا با انتقادات تند اخیر رئیس جمهوری این کشور از نتانیاهو علنی می‌شود.

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی غیرمنتظره گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باید کابینه خود را تغییر دهد.

رئیس‌جمهوری آمریکا بیان کرد که در پی بمباران‌های کورکورانه‌ای که صهیونیست‌ها به نوار غزه انجام داده‌اند، حمایت جهانی از این رژیم اشغالگر کاهش شدیدی یافته و کابینه کنونی در تل‌آویو به نحوی رفتار می‌کند که همراهی جامعه بین‌المللی با خود را بسیار دشوار کرده است.

بایدن همچنین گفت که نتانیاهو نمی‌تواند در آینده با تشکیل کشور فلسطین مخالفت کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان اینکه امنیت یهودیان در اراضی اشغالی در خطر است، ‌گفت: نتانیاهو باید دولت اسرائیل را تقویت کرده و تغییر دهد تا به راهکاری بلندمدت برای مناقشه اسرائیل و فلسطین برسد.

در همین باره نیویورک تایمز نوشت: این اظهارات بایدن بزرگترین تغییر درباره رژیم صهیونیستی از زمان حمله آن به نوار غزه است. کابینه رژیم صهیونیستی با محکومیت فزاینده‌ای از سراسر جهان مواجه است و تا به امروز مقامات آمریکایی استثنا بوده‌اند.

این روزنامه نوشت: تا به حال، ایالات متحده هم در عمل و هم در بیان از رژیم صهیونیستی حمایت می کرد اما به نظر می‌رسد این حمایت قوی امروز تضعیف شده است.

روزنامه مذکور نوشت: بایدن هشدار داد که رهبران رژیم صهیونیستی در حال از دست دادن حمایت بین المللی هستند و نتانیاهو دیدگاه آمریکا برای دوران پس از جنگ را رد کرد.

این روزنامه نوشت: کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل حمله کورکورانه به نوار غزه در جستجوی حمایت است.

رسانه‌های صهیونیستی هم ضمن ابراز نگرانی از اختلاف میان تل‌آویو و واشنگتن اعلام کردند، اظهارات مذکور بایدن قبلا غیرعلنی در کاخ سفید مطرح می‌شد اما اکنون علنی گفته می‌شود و اختلاف میان نتانیاهو و بایدن عیان شده است.

این رسانه‌ها اعلام کردند: در نهایت بین نتانیاهو و بایدن انفجاری رخ خواهد داد. بایدن در میان افکار عمومی داخلی اراضی اشغالی به نتانیاهو توهین کرد و گفت که این نخست وزیری نیست که باید آنها را رهبری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha