• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۰۳:۵۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1402092215789
  • خبرنگار : 71619

چهره‌هایی که تیتر خبری شدند

چهره‌هایی که تیتر خبری شدند

اعلام زمان و هزینه عمره، معرفی آثار بخش آوینی «سینما حقیقت»، اظهارات حامد بهداد و سینماگران در مقابل معاون رئیس‌جمهور، آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، سریالی جدید با بازی حمید لولایی، اظهاراتی درباره سروش صحت، مهران مدیری، احسان علیخانی و رامبد جوان، درگذشت یک هنرمند در سکوت خبری، اجرایی از ارکستر موسیقی ملی ایران، آمار سفر چینی‌ها، عربستانی‌ها و چند کشور دیگر به ایران، چشمک به قاچاقچیان آثار تاریخی، شهادت ۵۶ خبرنگار فلسطینی و تشریح جزئیات تشییع پیکرهای ۲۸۰ شهید دفاع مقدس از اخبار فرهنگی هنری ۲۱ آذرماه بود.

به گزارش ایسنا، روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه، رئیس سازمان حج و زیارت جزئیات زمان، هزینه و اولویت‌های عمره مفرده را اعلام کرد. ثبت‌نام عمره از ۲۲ آذرماه و اعزام زائران از ۲۸ آذر آغاز می‌شود.

معرفی آثار بخش آوینی «سینما حقیقت»

در ادامه، فهرست ۱۸ مستند جایزه شهید آوینی هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» اعلام شد.

اظهارات حامد بهداد و سینماگران در مقابل معاون رئیس‌جمهور 

از سویی نشست مشترک جمعی از سینماگران کشور با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد که حامد بهداد در اظهاراتی گفت: ما کارگر معدن نیستیم و هنرمندیم و رابطه نزدیک و تنگاتنگ با مردم داریم.  

«سامپو» در سریلانکا و معرفی مدیر جدید برلین

فیلم کوتاه «سامپو» به نهمین جشنواره جهانی فیلم «جافنا» در سریلانکا راه یافت.

همچنین جشنواره فیلم برلین، «تریشا توتل» مدیر سابق جشنواره فیلم لندن را به عنوان مدیر جدید این رویداد سینمایی انتخاب کرد.

آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

دبیرخانه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان آخرین مهلت ثبت تقاضای گروه‌های نمایشی را پنجم دی اعلام و تاکید کرد که این زمان تمدید نخواهد شد.

اجرای یک نمایش جدید در مهرگان و حضور یک نمایش ایرانی در هند 

ضمن این‌که، نمایش «دلبر رند» از ۲۷ آذر ماه در تماشاخانه مهرگان به صحنه می‌رود و نمایش «عمو نوروز» نوشته و کار محمد برومند برای حضور در بیستمین جشنواره بین‌المللی «رایان» راهی دهلی می‌شود.

سریالی جدید با بازی حمید لولایی

همچنین اعلام شد که مجموعه تلویزیونی طنز ۹۰ قسمتی «چرخ گردون» به کارگردانی جواد مزدآبادی و با بازی حمید لولایی برای پخش از شبکه دو سیما در دست ساخت است.

اظهاراتی درباره سروش صحت، مهران مدیری، احسان علیخانی و رامبد جوان

یک مدیر تلویزیون نیز به تازگی مدعی شده است که سروش صحت، مهران مدیری، احسان علیخانی و رامبد جوان به دلیل تفتیش عقاید روشنفکری جرأت نمی‌کنند به تلویزیون بیایند.

واکنش کزازی به اهدای شاهنامه به خانواده‌های تاجیک

میرجلال‌الدین کزازی از دیدگاهش به اهدای شاهنامه به خانواده‌های تاجیک گفت و به ارزیابی جایگاه شاهنامه در میان ایرانیان پرداخت.

در ادامه، سازمان اسناد و کتابخانه ملّی با صدور بیانیه‌ای اقدام «رژیم صهیونیستی» مبنی بر تخریب آرشیو ملّی غزه و کتابخانه اصلی در نوار غزه را محکوم کرد.

درگذشت یک هنرمند در سکوت خبری

اجرایی از ارکستر موسیقی ملی ایران

همچنین باخبر شدیم که عباس جلیلیان (هنرمند کرمانشاهی موسیقی) هفته گذشته از دنیا رفته و در این باره اطلاع‌رسانی خبری چندانی صورت نگرفته است.

از سویی قرار است ارکستر موسیقی ملی ایران پوئم سمفونی «بانوی آب» را به رهبری همایون رحیمیان اجرا کند.

مسترکلاس کیوان ساکت 

کیوان ساکت نیز از برگزاری مسترکلاس خود در زرین‌شهر اصفهان خبر داد.

حراج تهران آنلاین برگزار می‌شود

هجدهمین دوره حراج تهران نیز  برای نخستین بار به صورت آنلاین برگزار خواهد کرد.

آمار سفر چینی‌ها، عربستانی‌ها و چند کشور دیگر به ایران

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی اعلام کرد که سفر به ایران در هشت ماه نخست امسال با ۴۸.۵ درصد رشد روبه‌رو بوده است و در این مدت ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به انگیزه‌های تجارت، درمان، زیارت و توریستی به ایران سفر کرده‌اند.

چشمک به قاچاقچیان آثار تاریخی!

ضمن این‌که، باستان‌شناسان درحالی غارت بزرگ «غار هستیجان» در استان مرکزی را گزارش کردند، که رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: بسیاری از نقش‌برجسته‌ها جای سوراخ دینامیت دارد و جویندگان گنج و قاچاقچیان آزادانه در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند. از سویی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشدار داد که رها کردن کاوش‌ها چشمکی به قاچاقچیان است.

شهادت ۵۶ خبرنگار فلسطینی و 

تشریح جزئیات تشییع پیکرهای ۲۸۰ شهید دفاع مقدس

کمیته حفاظت از خبرنگاران در جدیدترین گزارش خود از شهادت ۵۶ خبرنگار فلسطینی در جریان درگیری‌های رژیم صهیونیستی و غزه خبر داد.

در نهایت این‌که، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ گفت: پیکرهای ۲۸۰ شهید دفاع مقدس یکشنبه ۲۶ آذر در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به‌طور همزمان در استان‌های سراسر کشور و تهران تشییع خواهند شد.

پیشنهادهایی برای خواندن:

نگاهی به شانس‌های اصلی اسکار بین‌المللی

پوران درخشنده همچنان در انتظار تمدید پروانه ساخت «هیس پسرها...»

نسلی شیفته نوید محمدزاده

سرنوشت سریالی که نیمه‌کاره رها شد

خوانندگان پاپ مردم را به رفتار بیمارگونه عادت داده‌اند 

برف اینجا زودتر باریده است!

کره جنوبی کار گردشگران را راحت کرد

گشتی در موزه قدیمی‌ترین مومیایی سلطنتی جهان

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha