• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402092215905
  • خبرنگار : 71650

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»/ دانش‌آموزان نظری یک رشته می‌خوانند؟

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»/ دانش‌آموزان نظری یک رشته می‌خوانند؟

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به در دستور کار بودن بازطراحی شاخه‌ها و رشته‌های متوسطه دوم از سال گذشته، از ادغام و کاهش رشته‌های فعلی شاخه نظری خبر داد و اعلام کرد که درصورت نهایی شدن تصمیمات، ممکن است از دو سال بعد، ادغام رشته‌های نظری اجرایی شود.

محمد مهدی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بازطراحی شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی متوسطه دوم از سال گذشته در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: این بازطراحی کار مشترکی بین سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش است.

وی از برگزاری جلسات کارشناسی متعدد در این راستا، خبر داد و گفت: یکی از بحث‌ها ادغام رشته‌ها در شاخه نظری و کاهش رشته‌های فعلی است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا رشته‌های تجربی، انسانی و ریاضی همه با یکدیگر ادغام شده و یک رشته واحد خواهیم داشت؟، تاکید کرد: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده ولی بررسی کارشناسی آن انجام شده است. الگوهای مختلفی مد نظر است و اینکه کلا دو رشته یا یک رشته واحد داشته باشیم، در دست بررسی است.

کاظمی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه در صورت تعیین یک رشته واحد برای تمام دانش آموزان، تکلیف دانش آموزی که نخواهد برخی دروس خاص مثل زیست یا ریاضی را بخوانند چه می‌شود؟، توضیح داد: اگر این اتفاق رخ دهد طبیعتا یک سری دروس مشترک برای همه دانش آموزان مد نظر قرار می‌گیرد و در مقابل خود دانش‌آموزان یک سری دروس را متناسب با علایق و استعدادهایشان انتخاب می‌کنند. یا اینکه برای مثال عمده دانش آموزان شاید ۸ ساعت یک درس را بخواند ولی دانش آموزی که به همان درس علاقمند است می‌تواند ۱۲ ساعت یک درس را بخواند.

وی در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه ادغام رشته‌های شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی است، خاطر نشان کرد: اگر تصمیمی هم گرفته شود به سال تحصیلی آینده نمی‌رسد و ما سعی می‌کنیم  برای دو سال تحصیلی آینده این امر را اجرا کنیم. امید است ماحصل تصمیماتی که گرفته می‌شود یک برآیندی متناسب با نیازهای کشور باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۲:۰۶

اگه این مدیر بود که رفتار زیردستاش با معلم ها با احترام بود طرف زنگ زده با بی احترامی تمام میگه شماره حساب چرا نمیدی آخه لامصب من از کجا بدونم که به تو شماره حساب اعلام کنم باید یکی به من اعلام می کرد تا به تو خبر بدم منظورم کارشناس متوسطه منطفه 10 تهران اگه حضوری بود حتما میزدمش

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۵:۳۶

خوب ببینیم آخرش چی میشود باعث پس رفت یا پیشرفت یا سختر شدن برای گرفتن مدرک تحصیلی

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۷:۱۳

آش شله قلمکاری بیش نیست .مگه بچه های این مملکت موش آزمایشگاهی شده که سه رشته متفاوت را به یه رشته تبدیل کنیم .در کجای دنیا چنین اتفاقی افتاده است .کدام کارشناس آموزشی این حرف را گفته .

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۹:۰۳

خدا شفاتون بده ان‌شالله معلوم نیست دارید چی بر سر بچه‌های این مرزوبوم میارید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۹:۴۶

شما امسال دبیر برای ساعت های معمول درس نتوانسته اید تامین کنید و مدرسه بنده ۱۸ ساعت درس تخصصی دبیر ندارد بعد می خواهید ساعت اضافه برای آن درس بگذارید.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۳ ۰۰:۳۵

جناب کاظمی عزیز جناب عالی با طرح پودمانی که در هنرستان‌ها اختراع کردید نظام فنی و حرفه ای که پاشوندید نوبت به رشته نظری رسیده ؟ با طرح ها.... پدر دانش‌آموز معلم رادر آوردید باچه جرأتی حرف از تغییرات می زنید؟ اگر می خواهید نظام آموزشی درست کنید برگردید به قبل .اشکالات آن نظام چهار ساله را برطرف کنید کافی هست لطفا اختراع نکید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۳ ۰۲:۰۹

خدا بخیر بگذرونه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۳ ۰۹:۰۹

این همش نتیجه بی اعتبار کردن مدرکاست که الان دارن دانش‌آموز برا رشته ها کم میارن ومجبور ادغام کنن به کشور پسرفتها خوش آمدید آینده پراز گنگستره

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۳ ۲۲:۵۱

فقط میخواهید تز بدید با این کارا نمیگم شما سواد دارید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۵ ۱۳:۲۹

خوبه، دانشجو چون دیپلمش انسانیه تو درسهای محاسباتی اقتصاد، مدیریت، جغرافیا و... کم میاره.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۵ ۱۵:۱۵

میشه مردم رو بیشتر اذیت کنید. این جوری گفتم شاید اثر کند ها. واقعا فکر کردید طاعت آموزشی باید ۲ یا ۳ برابر بشه ؟ اونوقت کی وقت می کنه این مزخرفات رو بخونه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۸ ۰۷:۴۱

واقعا تاسف آور هست.. بدون درنظر گرفتن علاقمندی بچه ها.. تفاوتهای فردی آنها. میخواهید رشته های نظری رو ادغام کنید.. خوب یک نفر ریاضی و شیمی دوست نداره... یک نفر دیگه ادبیات ولی... افسوس میخورم که راهبرد و برنامه ریزی چنین موضوعات مهم و سرنوشت سازی رو به افراد با اعتماد به نفس کاذب میدهند. ته ته تصمیمگیری های شما.. میشه بازی با سرنوشت بچه های ما..

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۸:۰۳

به نظر من حداقل رشته های ریاضی و تجربی باید ادغام بشن چون فقط تو یکی دو تا درس فرق دارن. الان بچه های تجربی خیلی زحمت میکشن اما اگه پزشکی قبول نشن انتخاب رشته های خوبشون محدوده ولی اگه دو تا رشته با هم ادغام بشن (که فقط باید چهار ساعت زیست به رشته ریاضی فیزیک اضافه بشه) اونوقت انتخاب رشته برای همشون بازه و هم دانش آموزا رشته دلخواه قبول میشن و هم رشته های مهندسی از وضعیت فعلی که دانشجوهای ضعیف دارن در میان