• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402092215982
  • خبرنگار : 50635

معاون بنادر و دریانوردی هرمزگان:

طرح مقیاس نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان نقد و بررسی شد

طرح مقیاس نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان نقد و بررسی شد

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طرح مقیاس نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان به استان‌های کرمان و اصفهان در بیست و هفتمین کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل هرمزگان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

حمید کمالی، در بیست و هفتمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان با محوریت بررسی طرح بزرگ مقیاس نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، جمعی از مدیران اجرایی استان و مجریان این طرح در استانداری هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: طرح بزرگ مقیاس نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان دارای ظرفیت ۸۸ میلیون مترمکعب آب شیرین در سال است و انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان نیز دارای ظرفیت ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین در سال «در فاز اول» است.

وی با اشاره به بررسی اثرات متقابل طرح با آب‌شیرین‌کن‌های کوچک و بزرگ مقیاس در محدوده طرح، بیان کرد: با توجه به جریان‌های دریایی، اثر پساب خروجی رها شده در دریا بر مزارع پرورش میگو سیریک، تیاب و آبزیان محدوده طرح بررسی قرار گرفت.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: ارزیابی خطر و گزارش شبیه‌سازی هیدرودینامیک حرکت آلودگی دریایی تأسیسات بزرگ مقیاس نفتی در دریا در محدوده کوه مبارک و تاثیر آن بر آب‌های کرانه‌ای محدوده طرح نیز مورد بررسی قرار گرفت.

کمالی تشریح کرد: با توجه به تراکم بالای طرح ها و سازه‌های دریایی اجرا شده در محدوده سواحل شهرستان سیریک، پیشنهادات و نکات لازم به مجریان طرح به منظور ثبت در مطالعات طرح ارائه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۳ ۱۳:۳۶

سیلاب ها و روان آبها در کشور را‌ قبل از اینکه ایجاد خسارت کنند،به دریا بریزند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۳ ۲۱:۱۰

با نمک زدایی پنجاه درصدی و انتقال آب به دریاچه های شور فلات مرکزی به بارش های در فصل زمستان کمک شایان می شود