• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402092216080
  • خبرنگار : 50652

گلستان کارگاه سازندگی؛ یلدای خدمت/۲۲

احداث استخر دانشگاه کشاورزی گرگان همزمان با سفر دوم دولت/ تجهیز آزمایشگاه تحقیقات هسته‌ای

احداث استخر دانشگاه کشاورزی گرگان همزمان با سفر دوم دولت/ تجهیز آزمایشگاه تحقیقات هسته‌ای

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، حضور رئیس جمهور در استان‌ها و بازدید حضوری هیئت دولت سبب تسریع پیشبرد پروژه‌ها و تخصیص اعتبارات می‌شود، افزود: ره آوردها سفر دکتر رئیسی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی کاملاً محسوس است.

دکتر شعبان شتایی در گفت‌وگو با ایسنا اعتبار جذب شده در سفر اول در بخش ساختمان جنگلداری و تجهیز آزمایشگاه تحقیقات هسته‌ای را ۲۸۰ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: با اعتبار تخصیص یافته ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش عمرانی پروژه دانشکده جنگلداری در دست اقدام بوده و توانستیم بخشی از نیازهای این ساختمان‌ها را تأمین کنیم که نزدیک به ۲۷۰ میلیارد ریال دیگر جهت تکمیل و بهره‌برداری از این دانشکده نیاز بوده که جزء پیشنهادات سفر دوم است.

وی با بیان اینکه اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی جهت تجهیز آزمایشگاه تحقیقات هسته‌ای جذب شده است، ادامه داد: با همکاری پیمانکاران بخش اعظمی از پروژه پیشرفت کرده و حدود ۳۰ میلیارد ریال برای ادامه این پروژه بودجه نیاز است که این رقم در سفر دوم باید تأمین شود و لازم به ذکر است همچنین مبلغ ۳۰ میلیارد ریال دیگر نیز جهت خرید تجهیزات آزمایشگاهی از محل این اعتبارات هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به اینکه باید برای رشته دکتری مهندسی گلخانه، «گلخانه صنعتی» طراحی شود، افزود: این گلخانه صنعتی با متراژ ۴ هزار مترمربع برای فعالیت دانشجویان مورد نیاز است که هزینه آن به طور نسبی ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده و با جذب اعتبار از سفر دوم در دست اقدام قرار می‌گیرد.

شتایی با بیان اینکه در حوزه خوابگاه‌ها نیاز به تجهیزات داریم، توضیح داد: خوابگاه‌های ما نزدیک به ۸۰ درصد سیستم سرمایشی نداشته و بر طبق بررسی‌های صورت گرفته برخی از اتاق‌ها نیاز به تعمیرات وسایل از قبیل یخچال و فرش دارند که‌امیدواریم از محل اعتبارات سفر دوم تأمین می‌شود.

وی یکی از پروژه‌های شاخص در دست اجرای دانشگاه را احداث استخر ماهیان سردابی در داخل محوطه دانشگاه عنوان کرد و توضیح داد: تقریباً ۸۰ درصد کار تمام تکمیل شده است و تلاش می‌شود تا در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه طرح‌های صنعتی بسیاری جهت پیشرفت علمی دانشگاه در دستور کار است، اضافه کرد: فضاهایی وجود دارد که مالکیت آن در دست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی بوده اما هم اکنون در اختیار مجموعه‌های دیگری است و باید با مدیریت این فضاها و قرار گرفتن آن‌ها در دست دانشگاه طرح‌های صنعتی مانند پردیس علم و فناوری دانشگاه منابع طبیعی راه‌اندازی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha