• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1402092216109
  • منبع : مطبوعات

فرزندم مدافع حرم شد، خودم مدافع مردم

فرزندم مدافع حرم شد، خودم مدافع مردم

او جزو اولین نیروهای ایرانی بود که به سوریه رفت. در یکی از حمله‌ها به حرم بی‌بی که علی جلو می‌رود، مورد هدف داعشی‌ها قرار می‌گیرد و در حالی که چندین گلوله به سر و چشمانش اصابت می‌کند، به حالت سجده بر زمین می‌افتد.

به گزارش ایسنا، شهروند نوشت: پدر شهید علی عسگری، نخستین شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) استان چهارمحال‌وبختیاری، لباس سرخ و سفید هلال را به تن کرد و عضو داوطلب جمعیت هلال‌احمر شد.

شهید علی عسگری متولد ١٠ بهمن‌ماه سال ١٣٦٢ است که هم‌زمان با روز تولدش در تاریخ ١٠ بهمن‌ماه ١٣٩١ در سوریه به مقام رفیع شهادت نائل شد. شهید عسگری از اهالی شهر طاقانک از توابع شهرستان شهرکرد زمانی به شهادت رسید که به طور روشن و شفاف نیروهای ایرانی در سوریه حضور نداشتند. غریبانه خاکسپاری شد، اما از سوی رهبر مورد تمجید قرار گرفت.

تمجید رهبر معظم انقلاب از مدافع حرم

بهروز عسگری پدر علی است. مردی که با وجود گرد پیری روی موهایش هنوز محکم و با صلابت صحبت می‌کند، به‌خصوص زمانی که از سخنان رهبر انقلاب می‌گوید. سخن مقام معظم رهبری در تمجید علی را بارها بر زبان می‌آورد: «ما ملت ایران و جهان اسلام به مجاهدانی چون شهید علی عسگری افتخار می‌کنیم.»  این فرمایش آقا آب پاکی بر تمام غم و غصه‌های ما بود. همین برای ما کافی بود. بالاترین از این مدال مگر می‌شود به کسی داد.

این پدر شهید در هفته هلال احمر، با پوشیدن لباس جمعیت هلال‌احمر عضو داوطلب این جمعیت شد تا با اشاعه و ترویج فرهنگ داوطلبی، در زمان بروز حادثه به زنجیره عظیم امداد و یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان از حوادث بپیوندند.

می‌خواهم همراه با هلال‌احمر به نیازمندان کمک کنم

 او به «شهروند» می‌گوید: «دیگر توان گذشته را ندارم. پیر و فرتوت شده‌ام. اما می‌دانم هلال‌احمر چه خدمت بزرگی به بشر و مردم می‌کند. فعالیت‌های هلال‌احمر را در زمان سیل و زلزله دیده‌ام یا زمانی که کمک‌های معیشتی یا بهداشت و سلامت انجام می‌دهد. از خدمات بشردوستانه این سازمان مردم‌نهاد نمی‌توان گذشت. اصول بنیادین هفت‌گانه جمعیت که فارغ از نژاد، جنسیت، مذهب و قومیت که در سطح ملی و بین‌المللی قدم برمی‌دارد، در جایگاه بالایی قرار دارد. می‌خواهم اگر من را لایق بدانند، سهم کوچکی در کمک‌رسانی داشته باشم تا همراه با هلال‌احمر به نیازمندان کمک کنم. با افتخار در سالروز  قدردانی از داوطلبان جمعیت استان چهارمحال‌وبختیاری لباس هلال‌احمر را به تن کردم و عضو افتخاری جمعیت شدم.»

علی جزو اولین نیروهای ایرانی بود که به سوریه رفت

این پدر شهید از پسرش گفت: «از همان روزهایی که آمریکا به عراق حمله کرد، علی خود را به عراق و نیروهای مردمی رساند، در آنجا آرپیچی‌زن و چریک جنگی بود. سنگرهایشان در وادی‌السلام بود، تانک شکار می‌کرد. بعد از درگیری‌های عراق با نیروهای حاج قاسم سلیمانی همراه شد و این آغاز همراهی او با محور مقاومت بود، برای جنگ ٣٣ روزه عازم لبنان شدند. بعد از شکست اسرائیل در جنگ ٣٣ روزه و گذراندن دوره‌های نظامی علی و دوستانش از لبنان به سوریه منتقل شدند. آن موقع‌ها هنوز به طور روشن و شفاف نیروهای ایرانی در سوریه حضور نداشتند، آن روزها کسی نمی‌دانست در سوریه چه خبر است. او جزو اولین نیروهای ایرانی بود که به سوریه رفت. در یکی از حمله‌ها به حرم بی‌بی که علی جلو می‌رود، مورد هدف داعشی‌ها قرار می‌گیرد و در حالی که چندین گلوله به سر و چشمانش اصابت می‌کند، به حالت سجده بر زمین می‌افتد. مدتی بعد از سوی مقام معظم رهبری از ما دعوت به عمل آمد که به حضور آقا مشرف شویم، آنجا آقا در حق علی و ما سنگ‌تمام گذاشتند. ایشان در سخنان خود گفتند ما ملت ایران و جهان اسلام به مجاهدانی چون شهید علی عسگری افتخار می‌کنیم، دیگر نمی‌دانم علی چه کارها و رشادت‌هایی کرده بود که رهبری این چنین گفتند.»

عضو پرافتخار جمعیت هلال‌احمر

مسعود مثنوی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال‌وبختیاری و عضو پرافتخار جمعیت هلال‌احمر، هم به «شهروند» گفت: «سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با تکیه بر اصل اشاعه و ترویج فرهنگ داوطلبی، همواره از عضویت داوطلبانه استقبال کرده تا در شرایط عادی و زمان بروز حادثه ملت شریف و نوعدوست کشور به زنجیره عظیم امداد و یاری‌رسانی به آسیب‌دیدگان از حوادث بپیوندند.

در آیین گرامیداشت روز جهانی داوطلب که در شهرستان سامان برگزار شد، پدر شهید علی عسگری، اولین شهید مدافع حرم، با پوشیدن کاور سازمان‌ داوطلبان عضو افتخاری این‌ جمعیت شد. شهید عسگری از اهالی شهر طاقانک از توابع شهرستان شهرکرد است که در  بهمن‌ماه ١٣٩١ مصادف با ١٧ ربیع‌الاول روز ولادت پیامبر اکرم(ص) در سوریه به مقام رفیع شهادت نائل شد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha