• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402092216200
  • منبع : بازار

انواع نژادهای نهال گردو کدامند؟

انواع نژادهای نهال گردو کدامند؟

یکی از مهمترین موضوعاتی که در خصوص نهال گردو وجود دارد، تنوع مربوط به آن می باشد. نهال های گردو با توجه به نوع بذر آن، تنوع گوناگونی را به خود اختصاص داده است. باغداران می توانند با دقت بالایی تنوع مربوط به نهال های گردو را بررسی کرده و ایده آل ترین انواع این نهال ها را خریداری نمایند.

به گزارش ایسنا به نقل از نهال سبز،هر یک از انواع نهال های گردو، در شرایط آب و هوایی گوناگونی رشد می کنند. بنابراین در حین انتخاب نهال مدنظرتان، به این امر توجه لازم را داشته باشید.  انواع نهال های گردو عبارتند از:

  • نهال گردوی ساده: که توسط بذر گردو تهیه می ‌شود و جزو یکی از پرفروش ترین انواع نهال های موجود در بازار می باشد. 
  • نهال گردوی مورد علاقه: که از تهیه‌کننده ‌های مختلف از جمله گیاه شناسان، دانشجویان و کشاورزان تهیه می ‌شود.
  • نهال گردوی تقاوت ‌زا: این مدل از نهال های گردو توسط روش تقاوت ‌زا تهیه می ‌شوند و به منظور افزایش قابلیت رویش و رشد در شرایط مختلف آب و هوایی و خاکی مناسب هستند.
  • نهال گردوی بومی: که از نهال ‌های بومی مناطق مختلف جمع‌ آوری و تهیه شده و به عنوان منبع ژنتیکی محلی برای تکثیر و اصلاح نژاد استفاده می ‌شوند.

نژادهای ایرانی و خارجی نهال های گردو

در نظر داشته باشید که ویژگی های مهم جهت خرید نهال گردو ایرانی و خارجی، با یکدیگر بسیار متفاوت هستند. نهال ‌های گردو می ‌توانند در نژادهای ایرانی و خارجی در دسترس باشند. در زیر به برخی از نژادهای ایرانی و خارجی نهال ‌های گردو اشاره خواهیم کرد:

نژادهای ایرانی:

–         نژاد گردوی توچال: این نژاد گردو، از جمله محبوب ‌ترین نژادهای ایرانی است و کاشت آن در مناطق شمالی ایران رایج می باشد. میوه ‌های این نهال ها بزرگ، دارای پوسته ‌ی سخت و مغزی لذیذ هستند.

–          نژاد گردوی گلستان: این نژاد در استان گلستان کشت می ‌شود و توانایی سازگاری با شرایط آب و هوایی خاص منطقه را دارد. میوه ‌های آن دارای پوسته‌ ی سخت و مغزی با طعم خوبی هستند.

–          نژاد گردوی ممتاز: این نژاد در استان مازندران کشت شده و میوه ‌های آن دارای پوسته‌ ی سخت و مغزی با رنگ زرد و طعم خوبی هستند.

نژادهای خارجی:

–          نژاد گردوی فرانسوی: این نژاد گردو از فرانسه وارد شده است و در بسیاری از کشورها پرورش داده می ‌شود. میوه‌ های آن دارای پوسته‌ ی سخت و مغزی با طعم غنی و روغنی هستند.

–          نژاد گردوی انگلیسی: این نژاد گردو از انگلستان به دیگر مناطق جهان صادر شده است. میوه‌ های آن دارای پوسته‌ ی نسبتا نرم و مغزی با طعم ملایم و خوشمزه هستند.

–          نژاد گردوی آمریکایی: این نژاد گردو از آمریکا وارد شده است و در بسیاری از مناطق جهان کشت می ‌شود. میوه‌ های آن دارای پوسته ‌ی سخت و مغزی با طعم خوبی هستند. توجه داشته باشید که هر نژاد گردو ممکن است در شرایط آب و هوایی و خاکی خاص، بهترین عملکرد را داشته باشد.

سایر نژادهای ایرانی و خارجی نهال 

جهت خرید انواع نهال مانند خرید نهال بادام و نهال گردو نهال های ایرانی و خارجی گردو می توان به گزینه های ذیل اشاره کرد:

–         نهال فرنور: در مبحث مربوط به بررسی انواع نهال های گردو، می توان به نهال فرنور اشاره کرد. این نهال مربوط به کشور فرانسه بوده و مقاومت بسیار بالایی را در برابر سرما دارد. شما می توانید با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه ی خود، از نهال یاد شده استفاده کنید. میوه نهال های فرنور از هسته و پوست مناسبی برخوردار می باشد. ظاهر مربوط به میوه های نهال یاد شده تخم مرغی بوده و از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است.

–         چندلر: بدون شک از بهترین انواع نهال گردو، می توان به چندلر اشاره کرد. میوه این نهال به شکل گرد و کروی بوده و طعم بی نظیری را دارد. شما می توانید برای تهیه بهترین آجیل، از میوه نهال یاد شده استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که میزان باردهی این نهال بسیار بالا می باشد.

–         نهال خوشه ای: افرادی که به دنبال کسب سود بیشتری از کاشت نهال گردو هستند، می توانند نژاد خوشه ای آن را در اولویت خود قرار دهند. نهال های خوشه ای مناسب برای مناطق سردخیز بوده و در کمتر از چند سال نیز به بار می نشیند. لازم به ذکر می باشد که مغز مربوط به میوه ی یاد شده بسیار خوشمزه بوده و طعم بی نظیری را دارد.

–         نهال پدرو: میوه ی این نهال شباهت بسیار زیادی را به نهال چندلر دارد. البته خیلی زودتر از نهال چندلر، می توانید میوه ی آن را برداشت کنید. مقاومت نهال یاد شده در برابر سرما بسیار بالا بوده و از جثه ی کوتاهی نیز برخوردار است.

–         نهال فلسطینی: بدون شک همه ی باغ داران اسم نهال گردوی فلسطینی را شنیده اند. این نهال جزو نهال های اصلاح شده و پر بازده هستند. در هر خوشه ای از نهال یاد شده می توانید بین ۵ تا ۲۵ میوه گردو را برداشت کنید. شاخ و برگ مربوط به نهال یاد شده بسیار گسترده بوده و این نهال ها در سایز متوسطی رشد می کنند.

–         نهال شیلی: میوه ی مربوط به نهال گردو شیلی را بسیاری از افراد با اسم گردوی پوست کاغذی می شناسند. توجه داشته باشید که میوه ی این نهال دیر رشد کرده و به بار می نشیند. با این حال از مغز بسیار با کیفیتی برخوردار بوده و در تراز تجاری، در رتبه بندی بالایی قرار دارد. ظاهر مربوط به میوه ی یاد شده بیضی شکل می باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha