• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402092216252
  • خبرنگار : 50660

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری معارفه شد

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری معارفه شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری طی حکمی از سوی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، خدایار باقری به عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری معارفه شد.

علی حیدری ۲۲ آذرماه در آیین معارفه مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، اقدامات وزارت راه و شهرسازی از جمله احداث و نگهداری راه‌های مواصلاتی، نهضت ملی مسکن، احداث راه‌آهن و... را از فعالیت‌های نیازمند کارجهادی دانست و اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم چهارمحال و بختیاری با مشکل جدی در حوضه آبرسانی مواجه بود اما با همراهی مردم اقدامات بسیار خوبی انجام شد.

وی پیشرفت و آماده بهره‌برداری شدن پروژه‌های مختلف در زمینه آبرسانی از جمله پروژه آبرسانی به نیمی از جمعیت استان و پروژه آبرسانی فارسان با محوریت سد غدیر باباحیدر را از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: با بهره‌برداری کامل این دو پروژه، ۶۰ درصد از نگرانی مردم استان در زمینه تأمین آب پایدار برطرف خواهد شد و با تکمیل مابقی پروژه‌ها تلاش می‌کنیم مشکل آب پایدار مردم استان را مرتفع سازیم.

حیدری تصریح کرد: نداشتن آمادگی دستگاه‌های اجرایی در مقابله با بحران‌های سال گذشته از جمله بارش‌برف و سیل ویرانگر در شهرستان بن، باعث از دست رفتن یک سوم زمان کاری سال گذشته برای اجرای پروژه‌های عمرانی سطح استان شد.

وی  ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، بیش از ۸۰ درصد زمین مورد نیاز برای طرح چهار ساله نهضت ملی مسکن با همت دستگاه‌های مختلف اختصاص یافت که در آن زمان، از استان‌های پیشتاز در این زمینه بودیم.

حیدری پیشرفت مناسب و همکاری دستگاه‌های اجرایی در سطح استان را برای تحقق پروژه‌های عمرانی لازم دانست و گفت: تا سال آینده به مردم شریف استان قول می‌دهیم که هیچ نیازمند واجد شرایط مسکن در استان بدون مسکن نباشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در راستای راهکار جدید دولت سیزدهم در زمینه تامین زمین برای مسکن در حاشیه شهرها و روستاها، از تخصیص یافتن ۱۷۰۰ هکتار زمین برای این امر خبر داد و تصریح کرد: آغاز عملیات عمرانی و پیش رفتن به سوی بهره‌برداری این طرح، باعث شکسته‌شدن قیمت زمین و مسکن در استان است.

وی یکسان شدن سازمان راهداری و امور راه اداره کل راه و شهرسازی را با توجه به حجم بالای پروژه‌های مسکن از مسئولین کشوری خواستار شد و حاصل این امر را افزایش سرعت کار و مدیریت بهتر و سریع‌تر پروژه‌های عمرانی از جمله پروژه نهضت ملی مسکن در سطح کشور و استان دانست.

حیدری سرعت کند احداث مسیرهای مواصلاتی و جاده‌های چهارخطه را متاثر از توپوگرافی استان دانست و تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری به دلیل داشتن کوهستان‌ها، تالاب‌ها و مناطق صعب‌العبور، عملیات راهسازی در آن به کندی پیش می‌رود و در اکثر مسیرها نیازمند احداث تونل و زیرسازی دشوار هستیم که نیازمند زمان و اعتبار زیادی است.

وی همچنین تعداد تونل‌های نیاز به احداث و احداث شده در استان را حدود ۴۵ تونل دانست و افزود: با وجود مشکلات فراوان از جمله استاندارد نبودن جاده‌های خاکی مواصلاتی روستایی، با تمام توان در تلاش حذف نقاط حادثه خیز و روکش و رفع مشکلات جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی در استان هستیم و امید به حمایت بیشتری در این زمینه داریم.

در ادامه خدایار باقری، سرپرست جدید اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال بختیاری، کرسی مدیریتی مدیران کشور را یادگاری از شهیدان دانست و گفت: برای هر میز مدیریتی در دفاع مقدس، یک کربلا شکل گرفته و این جایگاه اگر در راستای خدمت به مردم باشد نعمتی بزرگ است.

باقری اقدامات اداره کل راه و شهرسازی را اموراتی زیربنایی در کشور و باعث افزایش ثروت و رفاه عمومی و خصوصی مردم دانست و افزود: هدیه خدمت به مردم در افزایش ایمنی جاده‌ها، رونق حمل و نقل و... باعث می‌شود که رونق تولید به واسطه کاهش قیمت تمام شده کالاها در کشور شکل بگیرد و اقدامات مربوط به این امر از جمله احداث چهار خطه‌ها و اتصال شبکه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به مرکز کشور در دستور کار قرار دارد.

وی ایجاد مسیر کمربندی در شهرهای استان را در راستای کاهش آسیب‌های ترافیکی از اقدامات در دستور کار بیان کرد و در ادامه گفت: مسکن به عنوان اولین نیاز مردم هر استان به شمار می‌رود و در راستای تحقق شعارهای دولت و خواسته‌های مردم، با بسیج کردن ارگان‌ها و ادارات، از تمام ظرفیت‌های مربوط و توان مهندسین در این امر استفاده خواهیم کرد.

باقری همچنین حمایت از قانون جوانی جمعیت و اقدامات مقرر ملی از جمله توسعه شهرها را از دیگر اقدامات موجود در دستور کار عنوان کرد و افزایش اعتبارات در راستای تحقق امور و توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور را از مقامات کشوری خواستار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha