• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402092216270
  • خبرنگار : 50553

یک مسئول:

گرمخانه بانوان در قزوین تا ۱۰ روز آینده آغاز به کار خواهد کرد

گرمخانه بانوان در قزوین تا ۱۰ روز آینده آغاز به کار خواهد کرد

ایسنا/قزوین مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین گفت: برای راه‌اندازی مجدد گرمخانه بانوان ۳۰۰ میلیون تومان اعتبارات استانی و تملک دارایی دریافت کرده‌ایم و تجهیزاتی چون کولر، بخاری، اجاق گاز، لباسشویی و یخچال خریداری شده، هم اکنون نیز پیگیر هستیم که تا ۱۰ روز آینده گرمخانه بانوان شروع به خدمت‌رسانی کند.

اسدالله شاهمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هم اکنون یک گرمخانه مخصوص آقایان واقع در قزوین، بلوار باهنر، بعد از پمپ گاز ابتدای بلوار مدیریت با ظرفیت پذیرش ۳۰ نفر به متقاضیان خدمت‌رسانی می‌کند، افرادی که قصد اسکان در این گرمخانه را دارند می توانند از ساعت ۹ شب تا هفت صبح در این مکان مستقر شوند؛ البته افرادی که در گرمخانه مستقر می‌شوند نباید اعتیاد داشته باشند.

وی افزود: افراد معتاد به مرکز «شلتر» واقع در بلوار اسدآبادی که سرپناهی برای معتادین است، منتقل می‌شوند؛ شلتر مجموعه‌ای است که با همکاری بهزیستی، شهرداری و استانداری اداره می‌شود و افرادی که معتاد هستند و جای خواب ندارند، می‌توانند در این مکان مستقر شوند.

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین تصریح کرد: خدمت‌رسانی گرمخانه‌های قزوین فقط مختص به فصول سرد سال نیست بلکه در فصول گرم سال نیز به افراد بی‌سرپناه خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه الزامی برای نگهداری دائم افراد در این مکان نداریم چراکه رسالت گرمخانه نگهداری دائمی نیست، گفت: در گرمخانه علاوه بر امکانات بهداشتی، استراحتی، استحمام، یک وعده غذای گرم نیز ارائه می‌شود.

شاهمحمدی در خصوص گرمخانه بانوان خاطرنشان کرد: طی سنوات گذشته یک گرمخانه مختص بانوان واقع در خیابان شهید انصاری قزوین ارائه خدمات می‌کرد که متأسفانه بنا به مشکلاتی هم‌اکنون تعطیل شده است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات گرمخانه زنان کامل نیست، خاطرنشان کرد: با کمک و حمایت مالی مدیریت خدمات شهری شهرداری قزوین در حال تجهیز و راه‌اندازی مجدد گرمخانه بانوان هستیم و برای این امر ۳۰۰ میلیون تومان اعتبارات استانی و تملک دارایی دریافت کرده‌ایم و تجهیزاتی خریداری شده، هم‌اکنون نیز پیگیر هستیم که تا ۱۰ روز آینده گرمخانه بانوان شروع به خدمت‌رسانی کند.

این مسئول درباره میزان پذیرش در سال جاری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا آبان ماه ۲۴۶ نفر در گرمخانه آقایان قزوین پذیرش شده‌اند، شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با افراد بی‌سرپناه با شماره ۱۳۷ خدمات شهرداری یا شماره مستقیم ۳۳۳۵۴۰۲۰  تماس بگیرند؛ این شماره‌ها به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو هستند.

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین در پایان خاطرنشان کرد: همشهریانی که قصد اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی دارند می‌توانند ضمن هماهنگی با مسئول این مدیریت کمک‌های خود را جهت استفاده افراد نیازمند به این مرکز تحویل دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha