• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402092216275
  • خبرنگار : 50214

معاون آب منطقه‌ای یزد:

بیش از ۸۶ درصد چاه‌های صنعتی و کشاورزی میبد کنتور هوشمند دارند

بیش از ۸۶ درصد چاه‌های صنعتی و کشاورزی میبد کنتور هوشمند دارند

ایسنا/یزد معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد از تجهیز ۹۰ درصد از چاه‌های کشاورزی و ۸۶ درصد چاه‌های صنعتی و خدماتی شهرستان میبد خبر داد.

«جواد منصوری» در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان میبد با بیان این که تعداد ۸۵ حلقه چاه در بخش کشاورزی و تعداد ۵۲ حلقه چاه در بخش صنعت و خدمات شهرستان میبد فعال است، گفت: ۹۰ درصد از چاه‌های کشاورزی و ۸۶ درصد از چاه‌های صنعتی این شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند.

وی با بیان این که ۹۸ درصد از منابع آبی شهرستان میبد در دشت یزد - اردکان واقع شده است، افزود:  متوسط افت این دشت با برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی سالیانه ۴۴ سانتیمتر است.

منصوری با اشاره به این که میزان بارندگی شهرستان میبد امسال در بازه زمان مهرماه تا هشتم آذرماه ۶۵.۵ درصد کاهش داشته است، تاکید کرد: میزان بارندگی سال گذشته این شهرستان از اول مهر تا ۸ آذر ۲۰.۶ میلیمتر بوده است که امسال در همین بازه زمانی میزان بارندگی شهرستان ۷.۱ میلیمتر است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان این که مجموع بیش از ۵۱ میلیون متر مکعب آب از منابع آبی شهرستان برداشت می‌شود، تصریح کرد: ۳۹ میلیون متر مکعب آب از طریق چاه‌ها، ۶.۱۴ میلیون مترمکعب از طریق چشمه‌ها و ۶.۱۳ میلیون متر مکعب از قنات‌ها برداشت می‌شود. 

وی با بیان این که ۳۹ میلیون مترمکعب آب از مجموعه چاه‌های کشاورزی، صنعتی و شرب و بهداشت برداشت می‌شود، گفت: در سال گذشته ۲۹.۲ میلیون مترمکعب آب از چاه‌های کشاورزی، ۴.۷ میلیون متر مکعب از چاه های صنعت و خدمات و ۵.۱ میلیون متر مکعب آب از چاه های شرب و بهداشت برداشت شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای یزد، منصوری با اشاره به اینکه ۱۱ مورد اقدام حفاظتی در سالجاری توسط اداره منابع آب منطقه شمالی صورت در شهرستان میبد صورت گرفته است، افزود: در این راستا ۹ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و دو دستگاه حفاری غیر مجاز در این شهرستان توقیف شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha