• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402092216350
  • خبرنگار : 71628

اذعان زلنسکی به ضعف پدافند هوایی اوکراین

اذعان زلنسکی به ضعف پدافند هوایی اوکراین

منابع مطلع به یک رسانه آمریکایی گفتند رییس جمهوری اوکراین در اظهاراتی غیررسانه‌ای در سفر به واشنگتن به کمبود امکانات دفاع هوایی کشورش در مقابل حملات روسیه اشاره کرده و گفت که مایل است موشک‌های بیشتری برای ارتش به دست بیاورد.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین، روز دوشنبه، به طور غیرعلنی به گروهی از تحلیلگران گفت که کشورش تنها «تعداد کمی» موشک برای استفاده در جنگ در اختیار دارد و مایل است برای کمک به «حفاظت» از مراکز پرجمعیتی که در معرض «تهدیدات» روسیه قرار دارند، موشک‌های بیشتری برای ارتش این کشور به دست بیاورد.

نشریه پالتیکو در این باره گزارش داد: چهار منبع مطلع از این گفت‌وگوی غیررسانه‌ای زلنسکی که در سفارت اوکراین در واشنگتن انجام شد،‌ به شرط فاش نشدن نامشان گفتند که رییس جمهور اوکراین نسبت به مبارزه ملتش با حمله روسیه ابراز اطمینان کرد. زلنسکی همچنین تاکید کرد که جنگ در بن‌بست قرار ندارد و در این راستا، به نیروی دریایی اوکراین اشاره کرد که به گفته او، کشتی‌های روسی را از آب‌های سرزمینی اوکراین در دریای سیاه بیرون کرده‌اند و تجارت دریایی عادی از سرگرفته شده است.

رییس جمهوری اوکراین هنوز نگران کمبود در توانمندی‌های دفاع هوایی این کشور است و طی سفر خود به واشنگتن، خواستار کمک‌های نظامی بیشتر از «جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا شد. این اظهارات نشان می‌دهد که زلنسکی نگران تاثیر واقعی عدم تایید لایحه بودجه کمک‌های مالی به اوکراین توسط کنگره و قطع شدن حمایت‌های نظامی آمریکا و متحدان غربی با وجود شکل گرفتن اعتماد به‌نفس بیشتر در کرملین برای استفاده از فرصت‌ها در این جنگ است.

زلنسکی همچنین گفت که سامانه دفاع هوایی موشکی پاتریوت اوکراین تنها در اطراف کی‌یف، پایتخت اوکراین استقرار یافته تا از آن در قبال حملات روسیه حفاظت کند. او بدون اشاره‌ به موجودی موشکی ارتش، تنها از عبارت «تعداد کم» استفاده کرد.

پالتیکو در ادامه نوشت: زلنسکی اشاره‌ای نکرد که آیا قصد دارد در سفرش به واشنگتن درخواست تامین سامانه‌های موشکی پاتریوت بیشتر از بایدن را مطرح کند یا خیر اما دولت او مدت‌ها به نیاز شدید به سامانه‌های دفاع هوایی و موشک‌های دوربرد برای حمله به اهداف روسی واقع در نقاطی فراتر از خط مقدم اشاره کرده است.

یک مقام آمریکایی در این باره گفت: «ما نسبت به تقویت توانمندی‌های دفاع هوایی اوکراین متعهدیم و متحدان ما در حال طی کردن روند ارسال سامانه‌های پاتریوت بیشتر به اوکراین هستند.»

با این وجود، یک سخنگوی سفارت اوکراین در واشنگتن در این رابطه اظهارنظری نکرد.

اوکراین تا به امروز، یک سامانه موشکی پاتریوت از آمریکا دریافت کرده است و یکی دیگر نیز از سوی آلمان و هلند به آن اهدا شد. در ماه اکتبر نیز برلین وعده داد یک آتشبار دیگر به کی‌یف بدهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha