• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402092216378
  • خبرنگار : 50471

صادرات ۸۰۰ تنی واحد فرآوری و قطعه‌بندی آبزیان نهاوند به کشورهای اوراسیا

صادرات ۸۰۰ تنی واحد فرآوری و قطعه‌بندی آبزیان نهاوند به کشورهای اوراسیا

ایسنا/همدان مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: واحد فرآوری و قطعه‌بندی آبزیان نهاوند پتانسیل خوبی برای صادرات دارد و سالانه ۸۰۰ تن ماهی گرم و منجمد به کشورهای اوراسیا صادر می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان به همراه رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند امروز -چهارشنبه ۲۲ آذر- ضمن دیدار با فرماندار نهاوند از کشتارگاه صنعتی دام و واحد فرآوری و قطعه‌بندی آبزیان شهرستان نهاوند بازدید کردند.

امیرحسین نقی‌پور در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: این مجتمع به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع فرآوری و قطعه‌بندی ماهی و گوشت قرمز در غرب کشور با ظرفیت ۱۰۰۰ تن از پتانسیل خوبی برای صادرات آبزیان برخوردار است.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم اداره‌کل دامپزشکی استان، حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان در کمترین زمان ممکن است که نیاز است نظارت عالیه بر تولید، توزیع، نگهداری و حمل‌و نقل برابر ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی صورت پذیرد.

نقی‌پور ادامه داد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل این واحد در حوزه بسته‌بندی و صادرات آبزیان نیاز است براساس برنامه و مدت زمان مشخص نسبت به رفع موانع، توسعه و تجهیز این واحد اقدامات لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: شهرستان نهاوند به عنوان یکی از مهمترین مراکز آبزی پروری غرب کشور است که این واحد با دریافت کد IR که ویژه صادرات است، سالانه ۸۰۰ تن ماهی گرم و منجمد به کشورهای اوراسیا صادر می‌کند و نقش بسزایی در ایجاد اشتغال شهرستان دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در ادامه ضمن بازدید از سالن کشتار دام سبک و سنگین نهاوند از سردخانه و از سایر تأسیسات موجود در این کشتارگاه بازدید کرد.

نقی‌پور بر اهمیت توجه به مسائل بهداشتی مرتبط با کشتارگاه دام به ویژه استفاده از سالن پیش‌سرد برای ارتقاء کیفیت بهداشتی و خوراکی گوشت قرمز، اجرای مصوبات کمیته ساماندهی کشتارگاه دام، رعایت بهداشت فردی کارکنان شاغل در کشتارگاه و همکاری با بازرس بهداشتی و ناظر ذبح شرعی تأکید کرد.

وی هدف از این بازدید را ارزیابی وضعیت موجود واحدهای کشتارگاه و نظارت بر عملکرد آن‌ عنوان کرد و افزود: نظارت بر حسن اجرای ضوابط بهداشتی دامپزشکی و ارزیابی نحوه نظارت اداره دامپزشکی شهرستان بر کشتارگاه‌ و همچنین نحوه عملکرد ناظر دولتی در این واحد تولیدی از دیگر مواردی بود که در این بازدید بررسی شد.

نقی‌پور تأکید کرد: برای اینکه نهایت استفاده از توانمندی و ظرفیت کشتارگاه صنعتی دام شهرستان نهاوند به عنوان دومین کشتارگاه صنعتی دام استان شود می‌طلبد این واحد با توجه به درخواست مالک توسعه پیدا کند،  بنابراین دامپزشکی استان در هر زمینه‌ای که نیاز باشد با این مجموعه همکاری و پیگیری لازم را خواهند داشت.

انتهای پیام 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha