• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402092216387
  • خبرنگار : 50210

استاندار تاکید کرد

لزوم حمایت از ورزش کارگری و دانشجویی در استان مرکزی

لزوم حمایت از ورزش کارگری و دانشجویی در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: ورزش کارگری و دانشجویی باید به مانند ورزش حرفه ای مورد حمایت قرار گیرد.

دکتر فرزاد مخلص الائمه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲ در آیین استقبال و تجلیل از تیم والیبال کارگری شرکت واگن پارس اراک، قهرمان مسابقات جهانی جام شرکت ها در مکزیک اظهار کرد: استان مرکزی مرکزی در حوزه صنعت و فرهنگ مزیت های بسیاری دارد و تا زمانی که توازن بین این دو شاخصه برقرار نشود، توسعه متوازن را شاهد نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه ورزش به عنوان یکی از شاخه های حوزه فرهنگ در استان فعال است و بخشی از نقصیه رابطه بین فرهنگ و صنعت را رفع کرده است، گفت: سال گذشته رتبه دوم اشتغال کشور را کسب کردیم و امسال نیز کمترین میزان بیکاری را به خود اختصاص داده ایم و رتبه اول تنوع محصولات صنعتی را در اختیار داریم. به غیر از نفت و گاز خام همه محصولات در این استان تولید می شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: قطعا موفقیت های استان توسط افتخارآفرینانی حاصل شده و باید قدردان تلاش آنها بود و دولت نیز باید توسعه و تحقق زیرساخت ها را با قدرت دنبال کند.

وی با بیان اینکه ورزش در جامعه به مانند هواست و اگر در جامعه فعال نباشد، آن جامعه مرده است، افزود:  افتخارآفرینی کارگران شرکت واگن پارس مپنا قابل تجلیل است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: شرکت واگن پارس از جمله شرکت هایی بود که در سال های گذشته درگیر مشکلات تولیدی بسیاری بود، اما مجدد تولید در این شرکت به جریان افتاد و در این مسیر ورزش در این شرکت مدنظر قرار گرفت و باید تکرار و حفظ این افتخارآفرینی ها با جدیت مدنظر قرار گیرد. باید همه مردم استان از این افتخارآفرینی به عنوان یکی از شاخص های هویتی استان مطلع باشند.

وی گفت: ورزش کارگری در کنار ورزش دانشجویی از ارکان ورزش حرفه ای است و باید در حد امکان مورد حمایت قرار گیرد.

بهنام نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز اظهار کرد: نباید ورزشکاران این استان درگیر حاشیه شوند، تا امروز هیچ کس از سختی هایی این ورزشکاران برای مدال آوردن اطلاعی ندارد و نباید اسیر حواشی شوند چراکه این افتخار متعلق به همه مردم و جامعه کارگری کشور است

وی اضافه کرد: صنعت استان تکلیف دارد که رشته والیبال را با قدرت حمایت کند و وظیفه مدیرکل ورزش و جوانان استان و رییس هیات والیبال در حمایت از این تیم بسیار سنگین است. قطعا برای تثبیت و ارتقای جایگاه قهرمانی این تیم و تیم های دیگر پیگیری لازم را خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا؛ جمشید امیدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این آیین بیان کرد: حدود ۶۰ درصد شاغلین استان مرکزی با جمعیت بیش از ۲۳۴ هزار نفر تحت پوشش بیمه اجباری هستند که این رقم نسبت به سال گذشته ۳.۲ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: این مقام قهرمانی برای اولین بار است که در استان مرکزی رقم خورده است. جامعه کارگری استان، در حوزه ورزش کارگری حرف برای گفتن بسیار دارد و رشته های مختلف جامعه کارگری استان تا امروز عناوین بسیاری کسب کرده است.

در این آیین حسن سمیعی سرمربی این تیم گفت: مسابقات شرکت های جهان بین ۵۰ کشور جهان در ۲۸ رشته در مکزیک برگزار شد و واگن پارس برای اولین بار در این تورنمنت جهانی شرکت کرد و کاملا با چنین فضایی ناآشنا بود.

وی با اشاره به حضور تیم هایی از کشورهای آمریکا، سوییس، فرانسه و دو تیم از ایران، گفت: جمعا شش تیم در رشته والیبال این دوره از مسابقات شرکت کردند و تیم واگن پارس در اولین حضور خود در این مسابقات قهرمان شد.

سمیعی افزود: کشور فرانسه پایه گذار این مسابقات در جهان است و تا امروز چهار دوره، هر دو سال یکبار برگزار شده است و دوره بعدی نیز در ایتالیا برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این آیین از بازیکنان و سرپرست، سرمربی و مربی تیم والیبال کارگری شرکت واگن پارس مپنا تجلیل شد.

لزوم حمایت از ورزش کارگری و دانشجویی در استان مرکزی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha