• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402092216411
  • خبرنگار : 50093

جزئیات سفر زائران عمره مفرده از مشهد اعلام شد

جزئیات سفر زائران عمره مفرده از مشهد اعلام شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی جزئیات سفر زائران حج عمره از مشهد را اعلام کرد.

عباس خداشناس در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص هزینه عمره برای زائران خراسانی اظهار کرد: ۱۰ گروه قیمتی برای عمره از مشهد داریم. قیمت هزینه سفر عمره از مشهد از ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی در خصوص سهمیه خراسان رضوی از سفرهای عمره افزود: سهمیه عمره کل کشور تا ۹ اسفند ۷۰ هزار نفر است که سهمیه خراسان رضوی ۱۳ هزار نفر خواهد بود.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص عدم ثبت‌نام زائرانی که در اولویت قرار دارند، بیان کرد: فرآیند عمره همانند حج تمتع است. اگر به هر دلیلی، کاروان‌ها از افرادی که فراخوان شده‌اند تکمیل نشوند، مجددا فراخوان خواهیم داد تا زائرانی که در اولویت‌های بعدی قرار دارند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

خداشناس ادامه داد: در مرحله اول تنها دارندگان اسناد اولویت ۱ تا ۱۵۰ مجاز به ثبت‌نام در کاروان‌های عمره خواهند بود. این ظرفیت ۱۳ هزار نفری برای خراسان رضوی مربوط به اولویت‌ها ۱ تا ۱۵۰ است. حتی تا اولویت ۱۵۰ ظرفیت بیشتری وجود دارد، اما از آنجا که پیش‌بینی می‌کردیم برخی از زائران نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نکنند، تا اولویت ۱۵۰ که شامل ظرفیت بیشتری از زائران را شامل می‌شود، اعلام کردیم.

وی در خصوص نحوه آموزش مناسک عمره به زائرانی که پروازشان هفته آتی به عربستان انجام خواهد شد، گفت: آموزش این زائران به صورت فشرده طی هفته آتی انجام خواهد شد. همچنین از آنجا که زائران ابتدا به مدینه مشرف می‌شوند، می‌توانند در مدینه نیز آموزش ببیند. ضمن اینکه مناسک عمره همانند حج تمتع سخت و پیچیده نیست.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی یادآور شد: نخستین پرواز زائران از مشهد به عربستان برای سفر عمره با ۲۷۵ زائر در روز ۲۹ آذرماه انجام خواهد شد. در حال حاضر هفته‌ای ۲ پرواز از مشهد به عربستان پیش‌بینی شده که احتمالا در هفته‌های آتی ظرفیت پروازی افزایش پیدا خواهد کرد. پروازهای مشهد به جده انجام خواهد شد و سپس زائران به مدینه منتقل می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۳ ۱۵:۵۳

دست مسئولان درد نکنه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۰۱:۰۱

چقدر زیاد، 40 میلیون با پول فیش یا فقط هزینه کاروان؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۰۷:۵۲

سفر عمره هم بعد از هشت سال باز شد ولی با این هزینه ها کی میتونه بره نفری حداقل هفتاد میلیون مگه چه خبره برا ده روز حداکثر باید پانزده میلیون بشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۵ ۱۵:۴۰

خدارو شکر که بعداز چند سال بازم چشم ایرانیا به معبد یکتا منور میشود یا امام زمان مارا هم از زیارت کنندگان در گه حق در رکابت محفوظ کن انشاءالله

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۷ ۱۲:۴۶

با سلام برای ثبت نام عمره تبعیت از همسر کی انجام میشه خیلی ها موندن لطفا یه کاری بکنید