• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402092216456
  • منبع : بازار

آیا کسب‌وکار من به طراحی سایت نیاز دارد؟

آیا کسب‌وکار من به طراحی سایت نیاز دارد؟

با بیشتر شدن زمزمه دیجیتال مارکتینگ برای توسعه بیزینس‌ها، می‌بینیم که شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ به‌شکل انکارناپذیری بر طراحی سایت برای کسب‌وکارها پافشاری می‌کنند اما آیا واقعا هر کسب‌وکاری به طراحی سایت نیاز دارد؟

به گزارش ایسنا به نقل از یوتا، این سوال ممکن است دغدغه صاحبان مشاغل در هر صنف و زمینه فعالیتی باشد. برای هر مدیر مهم است که بداند چرا باید برای طراحی سایت متناسب با کسب‌وکار خود هزینه کند و این سایت چگونه می‌تواند با توجه به محتوای فعالیت او، برایش مفید واقع شود؟

اگر تا این قسمت از مطلب همراه ما بودید، احتمالا شما هم دغدغه پیشرفت و توسعه کسب‌وکارتان را دارید و دلتان می‌خواهد در این باره بدانید. واقعیت این است که طراحی سایت برای هر کسب‌وکاری توصیه نمی‌شود و هر بیزینس برای پیشرفت به‌واسطه طراحی سایت در حوزه دیجیتال، باید ویژگی‌های مشخصی داشته باشد. ما در این مقاله به شما می‌گوییم که کسب‌وکارتان به طراحی سایت نیاز دارد یا نه؟

چهار گروه از کسب‌وکارها به طراحی سایت احتیاج دارند:

طراحی وب سایت برای کسب‌وکارها می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین اقداماتی باشد که یک بیزینس در جهت ورود به دنیای دیجیتال و شناخته شدن در آن انجام می‌دهد اما واقعا می‌توان هر کسب‌وکاری را با هر ویژگی منحصربه‌فرد، در دنیای دیجیتال به بهترین شکل به تصویر کشید؟ از میان تمام کسب‌وکارها، ۴ گروه زیر می‌توانند با داشتن وب سایت، آینده شغلی خود را دگرگون کنند:

آیا کسب‌وکار من به طراحی سایت نیاز دارد؟

۱.  فروشگاه‌های اینستاگرامی و تلگرامی

اگر صاحب یک کسب‌وکار آنلاین هستید اما هنوز سایتی برای خود ندارید، عجیب است که چگونه توانسته‌اید در کارزار کسب‌وکارهای دیجیتالی که هر یک برای خود یک سایت حرفه‌ای دارند، دوام بیاورید! از آنجا که کسب‌وکارهای آنلاین هیچ مرکز و فروشگاه سنتی ندارند؛ باید محصولات خود را در بستر اینترنت و در محیطی امن، قابل‌اعتماد و با ظاهری حرفه‌ای معرفی کنند. برخی از کسب‌وکارهای آنلاین با این هدف به سمت شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام روی می‌آورند اما باید گفت این ابزارها نیز کم‌وکاستی‌هایی دارند.

برای مثال، اگر کسب‌وکار شما با حجم زیادی از مشتریان روبه‌رو شود، شما نمی‌توانید خدمات پاسخگویی و ثبت سفارش به‌موقع و دقیقی را در بستر اینستاگرام و تلگرام ارائه کنید. همچنین برای مدیریت تمام این ابزارها نیاز به یک نیروی کار اضافه دارید که آنلاین بماند و بیزینس شما را مدیریت کند. این درحالی است که کسب‌وکارهای آنلاین به‌واسطه سایت می‌توانند برای خود یک فروشگاه اینترنتی داشته باشند که شبانه‌روزی باز است و می‌تواند با یک سیستم حرفه‌ای برنامه‌نویسی‌شده به مشتریان پاسخ دهد و سفارش‌ها ر ا ثبت کند.

۲.کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده خدمات

گروه دیگری از کسب‌وکارها که به طراحی سایت نیاز دارند، بیزینس‌هایی هستند که به‌جای محصول، خدمات ارائه می‌دهند. طراحی سایت برای کسب‌وکارهای خدماتی نه‌تنها برای مشتریان خارج از محل بلکه برای مشتریان ساکن در محل نیز بسیار مناسب است؛ چراکه عموم افراد در زمان نیاز به خدمات، به‌دنبال تیم‌های محلی هستند. ایجاد یک سایت حرفه‌ای به شما این شانس را می‌دهد که سریع‌تر از دیگر تیم‌ها که به‌صورت سنتی فعالیت می‌کنند، توسط مخاطبانتان شناخته شوید.

خدماتی مانند خدمات نظافتی، چاپ و تبلیغات، آموزش مهارت‌ها و انواع زبان‌ها و مواردی از این قبیل می‌توانند استفاده بسیار زیادی از فضای وبسایت ببرند. همچنین با داشتن یک وبسایت حرفه‌ای می‌توانید مجموعه‌ای از عکس‌ها و ویدیوها را برای نشان دادن کیفیت کار خود در معرض دید مخاطبان قرار دهید. علاوه‌بر این‌ها، شما به‌واسطه یک سایت راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر با مشتریان بالقوه ارتباط می‌گیرید و مشاوره ارائه می‌کنید.

۳.فروشندگان کالاهای غیرفیزیکی

ممکن است شما نه تامین‌کننده محصولات بازار محسوب شوید و نه کارهای خدماتی انجام دهید؛ بلکه ارائه‌دهنده کالاهای غیرفیزیکی نظیر دوره‌های آموزشی، نرم‌افزارهای کاربردی و نصبی و مواردی این چنینی باشید. فرقی ندارد که شما در زمینه چه نوع کالای غیرفیزیکی فعالیت می‌کنید؛ چون شما برای معرفی، نشان دادن نحوه کارکرد محصول، خریدوفروش و همچنین تحویل آن‌ها به مشتری به یک پلتفرم مجازی نیاز دارید. در بستر اینترنت هیچ پلتفرم مجازی به اندازه وب سایت معتبر، هوشمند و امن نیست. پس اگر شما هم جزو این مشاغل هستید، لازم است از همین الان دست به کار شوید.   

۴.شرکت‌های بزرگ و صنعتی

اگر در زمینه صنعت و تولید مواد اولیه و یا هر کسب‌وکار بزرگی که به نحوی با کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی گسترده سروکار دارد فعال هستید، مطمئنا طراحی سایت از اصلی‌ترین نیازهای توسعه کسب‌وکار شماست. تا چندین سال پیش، مقوله بازاریابی و جذب مشتری در چنین سازمان‌هایی از طریق تماس، ایمیل و حتی جلسات کاری حضوری و یا آنلاین انجام می‌گرفت اما امروزه، شرکت‌ها و سازمان‌ها به دنبال راهی هستند که در سریع‌ترین زمان نسبت به مشتریان و همکاران خود اطلاعات کسب کنند و این موضوع، راه‌حلی جز بازدید از وبسایت آن‌ها ندارد.

هر شرکتی مطمئنا قبل از تماس گرفتن با شما، از طریق اینترنت به‌دنبال کسب اطلاعات اولیه از شما است. با طراحی سایت برای چنین کسب‌وکارهایی می‌توان به‌علت رقابت نه‌چندان زیاد، به‌سرعت به رتبه‌های برتر گوگل در نتایج جست‌وجو برسید و اولین سازمانی باشید که مشتری با آن تماس می‌گیرد.

طراحی سایت؛ مهم‌ترین قدم برای برندسازی

عموم بیزینس‌ها دوست دارند که نام خود را تبدیل به یک برند معروف کنند. برند شدن برای یک کسب‌وکار یعنی تبدیل شدن به یک مرجع، الگو و اولویت مخاطب در یک زمینه خاص. برندسازی ممکن است فرآیند پیچیده‌ای داشته باشد اما دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به‌مرور نام کسب وکار شما را تبدیل به یک برند حرفه‌ای کند و موثرترین قدم در دنیای دیجیتال مارکتنیگ، ایجاد یک سایت کاربردی و جذاب برای بیزینس است. با طراحی سایت حرفه‌ای برای کسب‌وکارتان می‌توانید بستری برای افزایش اعتبار برندتان ایجاد کنید. همچنین با ارائه انواع محتواهای کاربردی و جذاب به‌اندازه‌ای با مشتریان بالقوه تعامل کنید که به یک نام به‌یادماندنی در ذهن آن‌ها تبدیل شوید.

ویژگی‌هایی که طراحی سایت را برای کسب‌وکار الزامی می‌کند

ممکن است کسب‌وکار شما زیر مجموعه هیچ یک از گروه کسب‌وکارهای بالا نباشد اما نگران نباشید. برای اینکه به درک صحیح‌تری از میزان نیازتان به طراحی سایت آگاه شوید، خوب است نگاهی به ویژگی‌های زیر بیندازید که طراحی سایت را برای کسب‌وکار شما ضروری می‌کند:

  • اگر کسب‌وکارتان را تازه تاسیس کرده‌اید و به دنبال رشد فروش سریع هستید.
  • اگر کسب‌وکار کوچکی دارید و هنوز بودجه استخدام کارشناس فروش را ندارید.
  • اگر کسب‌وکار شما در شهرهای بزرگ و پرجمعیت واقع نشده است و به تعداد زیادی از مشتریان دسترسی محلی ندارید.
  • اگر دوست دارید علاوه‌بر فروشگاه‌های سنتی، از روش‌های دیجیتال هم به مخاطبین خود دسترسی داشته باشید.
  • اگر برندسازی برای کسب‌وکار شما بسیار مهم است و به فکر افق‌های گسترده‌ای برای پیشرفت بیزینس خود هستید.
  • اگر به‌ هر دلیل نمی‌خواهید مشتریان خود را در محل ملاقات کنید و علاقه‌مندید که به‌صورت غیرحضوری سفارشات خود را ثبت کنید.
  • اگر نمی‌توانید بر روی تبلیغات گسترده سرمایه‌گذاری کنید و از روش‌های تبلیغاتی سنتی نظیر بیلبورد، تراکت، پوستر و غیره بهره ببرید.

با این ۴ دلیل، کسب‌وکار شما به طراحی سایت نیاز ندارد

البته باید خاطرنشان کرد که همه کسب‌وکارها به طراحی سایت نیاز ندارند و اگر هر کدام از ۳ دلیل زیر را داشته باشید ممکن است جزو این کسب‌وکارها قرار بگیرید:

آیا کسب‌وکار من به طراحی سایت نیاز دارد؟

از میزان فروشتان رضایت دارید: ممکن است سر شما به حدی شلوغ باشد که فعلا نیازی به افزایش فروش نداشته باشید؛ پس نیازی ندارید برای خود سایت طراحی کنید.

جامعه هدف شما با اینترنت کم‌تر آشناست: اگر مشتریان شما آنچنان با محیط اینترنت آشنایی ندارند و نمی‌توانند با شما در بستر آنلاین تعامل داشته باشند، داشتن سایت هیچ فایده ای برای شما ندارد.

اگر کسب‌وکار شما محلی است: اگر ارائه محصولات و خدمات شما محدود به محل کسب‌وکارتان است یا به‌نوعی قابلیت فعالیت خارج از محل را ندارید، طراحی سایت پاسخگوی نیاز شما نیست. در این شرایط بهتر است برای توسعه نام کسب‌وکارتان، موقعیت جغرافیایی خود را روی Google Map ثبت کنید و یا در سایت‌های محلی آگهی ثبت کنید.

به دنبال استخدام نیروهای برجسته و بااستعداد نیستید: کسب‌وکارهای کوچک، از طریق وب سایت می‌توانند پتانسیل خود را نشان دهند و در جذب افراد استثنایی و حرفه‌ای بهتر عمل کنند. اگر اعتبار کسب‌وکار در مواجهه با کارمندان احتمالی برایتان چندان مهم نیست، قضیه سایت را کنسل کنید.

هر کسب‌وکار، یک سایت برای رشد در فروش

در نهایت بگذارید خیال شما را راحت کنیم، اگر کسب‌وکار شما پتانسیل فعالیت در بستر یک فروشگاه یا مغازه را دارد، صددرصد طراحی سایت می‌تواند به رشد شما کمک بسیاری کند؛ چراکه یک سایت حرفه‌ای تمام امکاناتی که شما برای دیده‌شدن توسط مشتری و معرفی برندتان نیاز دارید را به شما ارائه می‌دهد اما موضوع قابل‌توجه در این رابطه این است که شما طراحی سایت خود را به یک شرکت یا تیم طراح حرفه‌ای بسپارید تا بتوانید در انتها یک سایت کاربردی، هوشمند و مطابق با ویژگی‌های منحصربه‌فرد بیزینس خود داشته باشید.

شرکت یوتا یکی از شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ ماهر و حرفه‌ای در شهر تبریز است که در زمینه طراحی سایت، سئو سایت، برنامه نویسی و ساخت تیزر تبلیغاتی، طراحی لوگو و تولید محتوا، تجربه‌ای چندین و چند ساله دارد. اگر در تبریز و یا شهرهای اطراف ساکن هستید و کسب‌وکاری دارید که برای توسعه و پیشرفت در آن می‌کوشید، یوتا با طراحی سایت تبریز می‌تواند بستری اینترنتی را برای شما آماده کند تا با خیال راحت کسب‌وکار خود را دیجیتال کنید و به رقم‌های بالا در فروش دست یابید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۶:۱۳

من کسب و کارم محلی هست ولی میخوام برای شهرای دیگه هم فروش داشته باشم باید چیکار کنم؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۶:۱۶

من ساکن تبریز هستم و به طراحی سایت در تبریز نیاز داشتم خیلی ممنون که یک موسسه تو شهرم معرفی کردید.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۲۳:۲۹

مطالب مفید بود در حالی که آخر سر متوجه شدم شرکت طراحی سایت یوتا در تبریز رو معرفی کردید :) در کل خوب بود