• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402092216460
  • خبرنگار : 71614

کسی جایگزین داور انصرافی جشنواره فجر نمی‌شود

کسی جایگزین داور انصرافی جشنواره فجر نمی‌شود

یک هفته پس از انصراف احمد عربانی ـ کاریکاتوریست باسابقه کشورمان ـ از داوری بخش کارتون و کاریکاتور جشنواره فجر، دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی اعلام کرده است که قرار نیست کسی جایگزین داور انصرافی شود.

به گزارش ایسنا، چندی قبل احمد عربانی ـ کارتونیست، انیمیشن‌ساز و مدرس رشته کاریکاتور ـ از ترکیب داوران بخش کارتون و کاریکاتور شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، کناره‌گیری کرد. او پیامی را در این رابطه در صفحه مجازی خود منتشر کرده و در این رابطه به مخاطبان خود گفته بود که نارفیقی و تغییر جایگاه اسامی علت انصراف او بوده است.

حالا عبدالحسینی، دبیر جشنواره شانزدهم پس از گذشت یک هفته به این رفتار واکنش نشان داده و در گفت‌وگویی اعلام کرده است که قرار نیست داور دیگری جایگزین عربانی شود. 

گویا عبدالحسینی در مشورتی که با بهمن عبدی ـ دبیر بخش کارتون و کاریکاتور شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ـ داشته به این تصمیم رسیده که داور دیگری جایگزین احمد عربانی نشود.

حال با توجه به تصمیم اخیر، بخش کارتون و کاریکاتور فقط دو داور خواهد داشت که سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی و بهرام عظیمی داوران و بهمن عبدی دبیر این بخش خواهند بود. و این در حالی است که جشنواره شانزدهم مدعی است که تلاش داشته نگاهی فراگیر و همه‌جانبه از ظرفیت جامعه هنرمندان در ترکیب هیأت داوران داشته باشد.

با این حال، بخش کارتون و کاریکاتور جشنواره تجسمی فجر، احمد عربانی ـ کارتونیست، انیمیشن‌ساز و مدرس رشته کاریکاتور ـ را از دست داده است.

در متنی که این استاد پیشکسوت عرصه کاریکاتور در صفحه شخصی این هنرمند فضای مجازی منتشر شده بود، او درباره علت انصراف خود گفته بود: «درود بر دوستان عزیزم

لازم دیدم نکته‌ای را خدمتتان عرض کنم.

اینکه چندی پیش پیشنهاد داوری کاریکاتور جشنواره فجر به من شد، من در ابتدا به هر دلیلی رضایت دادم ولی متاسفانه پس از اینکه به‌صورت رسمی این خبر اعلام شد با تعجب دیدم نوعی نارفیقی شده و جای اسامی تغییر کرده است.

بدین علت من انصراف دادم و از اینکه تا همین‌جا نرمش به خرج دادم از همه دوستان عذرخواهی می‌کنم.

احمد عربانی
چهارشنبه پانزدهم آذرماه هزار و چهارصد و دو»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۲۱:۳۰

کلاً یعنی بود و نبود یک داور تاثیری نداره.