• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402092216534
  • خبرنگار : 50225

رئیس پلیس پیشگیری خوزستان عنوان کرد

تجهیز لباس یگان فوریت ۱۱۰ خوزستان به دوربین / اجرای  ۵ هزار طرح پیشگیری از سرقت

تجهیز لباس یگان فوریت ۱۱۰ خوزستان به دوربین / اجرای  ۵ هزار طرح پیشگیری از سرقت

ایسنا/خوزستان رئیس پلیس پیشگیری خوزستان با تاکید بر استفاده از پلیس‌یاران و نگهبان محله برای پیشگیری از سرقت‌ها، گفت: یک هزار و ۳۰۰ محله در خوزستان شناسایی شده و طرح‌های پاکسازی در ۵۰۰ محله از این تعداد اجرا شده است.

سرهنگ حسین عیدی در نشست خبری که امروز (۲۲ آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ستون‌دارترین پلیس‌های تخصصی، پلیس پیشگیری است؛ پلیس پیشگیری در کلانتری‌ها، یگان‌های امدادی، روستاها، فرودگاه‌ها، راه آهن و نقاط مختلف حضور دارند، فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امنیت در همه دوره‌های زندگی بشر از بااهمیت‌ترین نیازهای انسان بوده است. حضور پلیس در اقصی نقاط در کنار سایر دستگاه‌ها و مشارکت آگاهانه مردم و توجه به هشدارها، بسیار در افزایش امنیت تاثیرگذار است.

رئیس پلیس پیشگیری خوزستان با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های محله محور، گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت نخبگان و افراد محلی، مجرمان را بهتر شناسایی کرد تا شرایط در محلات بهتر شود. همچنین در این راستا طرح پیشگامان امنیت انتظامی در محلات مختلف برگزار شده است.

عیدی بیان کرد: بافت خوزستان عشیره‌ای و قومی است؛ مردم باید در کنار پلیس در خصوص پرونده‌های قضایی، تحت هر عنوانی نسبت به رضایت اقدام نکنند تا هم قاطعانه با مجرمان خطرناک برخورد شود و هم اینکه دور بودن مجرمان از جامعه و اجرای عدالت قضایی و اجتماعی محقق شود و در نتیجه، زمینه‌های تامین بیشتر امنیت تقویت می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش سواد پیشگیری از جرم، بیان کرد: بسیاری از سرقت‌ها به دلیل توجه نداشتن مالباختگان به حفظ اموالشان است. برخی از دستگاه‌ها و اصناف باید موضوع نگهبانی را جدی‌تر در نظر بگیرند.

رئیس پلیس پیشگیری خوزستان گفت: باید استفاده از سیستم‌های هوشمند، توجه به هشدارها و نرده‌کشی در نظر گرفته شود تا زمینه تسهیل وقوع جرم یا بستر راحت برای وقوع جرم، رفع شود، زیرا در این زمینه اگر تنها دفع‌کننده باشیم، انفعالی عمل می‌شود.

عیدی با اشاره به اقدامات مقابله‌ای و سلبی پلیس پیشگیری خوزستان در هشت ماه اول امسال، بیان کرد: در هشت ماهه امسال وقوع سرقت در استان خوزستان ۱۲ درصد کاهش یافته است. در این مدت، کشف انواع سرقت‌ها ۱۳۹ درصد، کشف مواد افیونی ۵۳ درصد و کشف قاچاق سوخت ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر استفاده از پلیس‌یاران و نگهبان محله برای پیشگیری از سرقت‌ها، افزود: یک هزار و ۳۰۰ محله در خوزستان شناسایی شده و طرح‌های پاکسازی در ۵۰۰ محله از این تعداد اجرا شده است. همچنین حدود ۵ هزار طرح پیشگیری از سرقت اجرا شده است.

رئیس پلیس پیشگیری خوزستان با اشاره به برخی از اقدامات پلیس در حوزه هوشمندسازی گفت: نیروهای پلیس از جمله یگان‌های فوریت ۱۱۰ و گشت‌های کلانتری‌ها را به دوربین‌های البسه تجهیز شده‌اند و در ماموریت‌ها باید این دوربین‌ها روشن باشند و عملیات‌ها به صورت آنلاین و آفلاین رصد می‌شوند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha