• چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402092216600
  • خبرنگار : 50176

رئیس دانشگاه لرستان:

روز دانشجو روز یادآوری هویتمان است

روز دانشجو روز یادآوری هویتمان است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه روز دانشجو روز یادآوری هویتمان است، گفت: روز دانشجو گرامیداشت این نکته بوده که بدانیم تاریخ ملت چگونه بوده است.

علی نظری امروز ۲۲ آذرماه در آیین بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه لرستان برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن روز دانشجو، اظهار کرد: آمده‌ایم تا روز دانشجو روز شهدای دانشجوی‌مان را را گرامی بداریم.

وی افزود: آمده‌ایم تا گرامی بداریم و مرور کنیم تقابل استکبار و استضعاف را، آمده‌ایم تا گرامی بداریم و یاد کنیم تقابل میان حق و باطل را تقابل زیبایی‌ها و زشتی‌ها، کلمه طیبه با کلمه خبیثه؛ پس روز دانشجو گرامیداشت بوده برای اینکه بدانیم تاریخ این ملت چگونه بوده است.

نظری تصریح کرد: بدانیم چه کسانی خون خود را تقدیم کردند تا ما بمانیم و در امنیت زیست کنیم پس روز دانشجو روز یادآوری هویتمان بوده و یادآوری این نکته است که بدانیم که چگونه ظرفیت‌ها ایجاد و مکتب سازی می‌شود و مکتب شهید سلیمانی چگونه به وجود می‌آید.

رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: آمده‌ایم که گرامی بداریم و یاد کنیم از شهدای دانشجوی ۱۶ آذر و شهدای دانشجوی دانشگاه لرستان و همه شهدایی که با خون پاک خود درخت پاک مقابله با استکبار را، درخت پاک و پرثمر کلمه طیبه را ایجاد کرده‌اند؛ این مرورهاست که ما می‌دانیم و گرامی می‌داریم و به همین خاطر است لذا باید شناختی نسبت به سرمایه‌هایمان، نسبت به ظرفیت‌هایمان برای خود ایجاد کنیم و معرفت پیدا کنیم چه کسانی رفتند و از هویت و از سرزمینمان، جانانه دفاع می‌کنند؛ لباس سربازی بر تن می‌کنند تا ما در آرامش و امنیت درس بخوانیم؛ این روز را و این روزها را گرامی می‌داریم تا درباره ظرفیت‌هایمان مرور کنیم.

وی بیان کرد: بدانیم چه کسانی برای این سرزمین جان داده‌اند و فداکاری کرده‌اند؛ مرور زمان است که ظرفیت‌ها و تجربه‌ها را انباشت می‌کند؛ مرور زمان است که به ما یاد می‌دهد چه کسانی برای ما سرمایه هستند.

این مسئول بیان کرد: بدون شک یکی از سرمایه‌های اجتماعی و نظامی و سرمایه‌های دانشگاهی ما، سردار حاج مرتضی کشکولی است زیرا یکی از دلسوزترین انسان‌ها و مدیرانی است که من نسبت به دانشجویان و نسبت به محیط‌های دانشگاهی دیده‌ام.

نظری ادامه داد: دلیل آن‌هم حضور ایشان در جمع‌های پرشور و شعور دانشگاهی، حضور در هیئت‌های اندیشه‌ورز و ساعت‌ها با صبوری و بردباری، انتقادها شنیده؛ درد دل‌ها شنیده؛ نکته‌ها شنیده و دغدغه مندی دیگران را شنیده است.

وی افزود: یکی از مؤلفه‌های تمدن ساز ما آشنایی ما با سرمایه‌های ماست؛ آشنایی ما با نخبگان و ظرفیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی است؛ این روز را گرامی می‌دارم و از بسیج دانشجویی برای بسترسازی این جلسه پرشور ممنون هستم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha