• پنجشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402092316962
  • خبرنگار : 50294

مدیرکل کمیته امداد خبر داد:

۳۰۰۰ میلیارد تومان برای نیازمندان کردستانی طی دو سال گذشته هزینه شده است

۳۰۰۰ میلیارد تومان برای نیازمندان کردستانی طی دو سال گذشته هزینه شده است

ایسنا/کردستان مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از هزینه کرد ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان و نیازمندان کردستانی در دو سال گذشته خبر داد.

رضا طوسی شامگاە روز گذشتە 22 آذر در جلسه شورای زکات شهرستان بانه اظهار کرد: هدف از تاسیس کمیته امداد رسیدگی به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه بوده و کسانی که نیازمند مالی بوده تحت حمایت این نهاد قرار گرفته‌اند.

وی افزود: این نهاد در کنار خدمات حمایتی، کمک به توانمندسازی و خدمات فرهنگی را در دستور کار خود قرارداده است.

طوسی ادامه داد: هم اکنون ۱۶۰ هزار نفر و در قالب ۷۵ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان هستند.

وی گفت: ۳۳ هزار زن سرپرست خانوار، ۲۳ هزار دانش آموز، ۱۵۰۰ دانشجو و ۱۱ هزار کودک یتیم و نیازمند جزو مددجویان تحت حمایت این نهاد هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان  عنوان کرد: طی دو سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق این نهاد برای مددجویان و نیازمندان کردستانی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: طی هشت ماهه امسال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب کمک‌های مردمی جمع‌آوری و در بین نیازمندان این استان توزیع شده است.

طوسی گفت: ۸۵ میلیارد تومان از این مبلغ از طریق مراکز نیکوکاری جمع آوری و توسط هیئت امنا، معتمدین و خیران در بین نیازمندان شناسایی شده آن مراکز توزیع شده است.

وی با بیان اینکه همچنین از این مبلغ  ۳۶ میلیارد تومان از طریق ۱۷ هزار حامی به حساب ۱۱ هزار کودک یتیم و نیازمند این استان واریز شده، ادامه داد: ۳۲ میلیارد تومان از این کمک ها نیز از طریق مسئولان و خیران و در مناسبت های رمضان، جشن عاطفه ها و نیکوکاری جمع آوری و در سرفصل های مختلف برای نیازمندان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان  گفت: ۵۴ میلیارد تومان از کمک‌های مردمی امسال نیز در قالب زکات بوده که حدود یک درصد آن به میزان ۵۲۰ میلیون تومان به حساب کمیته امداد واریز شده و در سرفصل‌های مختلف خدمات برای مددجویان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: مابقی زکات جمع آوری امسال با نظارت و همکاری خیران، معتمدان و امامان جمعه و جماعت در بین نیازمندان همان محل جمع آوری توزیع شده و گزارش آن به دبیرخانه شورای زکات ارسال و ثبت و ضبط شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha