• پنجشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402092317078
  • خبرنگار : 50455

معاون جهاد دانشگاهی:

ماموریت جهاد دانشگاهی گره‌گشایی از مشکلات نظام است

ماموریت جهاد دانشگاهی گره‌گشایی از مشکلات نظام است

ایسنا/قم معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی ماموریت این نهاد را گره‌گشایی از مشکلات نظام و دولت دانست و گفت: در مسیر انتخابات، نگاه جهاد توجه به مشارکت حداکثری است. همه امکانات و ظرفیت‌های جهاد برای بالا بردن مشارکت مردم است نه برای بالا بردن حزب یا افراد خاصی.

حسن فارسی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی در گردهمایی رؤسای جهاد دانشگاهی در سالن شهید احمدی‌روشن دانشگاه قم برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات دو روزه جهاد دانشگاهی استان قم، اظهار کرد: در این گردهمایی بر حفظ و تقویت روحیه جهادی، معرفی بیشتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهاد با ابزارهای مختلف برای امیدآفرینی، جانشین‌پروری نیروهای جهاد دانشگاهی، پیگیری راهبردها و بسته‌های سیاستی کارگروه‌های مختلف تأکید شد.

وی ادامه داد: مرور فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در واحدهای مختلف نشان از زحمات همکاران دارد، باید برنامه‌هایی در شأن جهاد دانشگاهی تعریف کنیم. برخی برنامه‌ها امکان اشتراک‌گذاری ایده و تجربه را ندارند و باید برنامه‌ها در تراز جهاد دانشگاهی باشد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی افزود: بدون فهم انقلاب اسلامی، ماموریت و فلسفه جهاد به راحتی تبیین نمی‌شود. جانشین‌پروری باید با توجه به مدیریت و فرهنگ جهادی مورد توجه مدیران مختلف جهاد دانشگاهی باشد.

فارسی با اشاره به اینکه باید به نیروهای مختلف جهاد دانشگاهی میدان عمل داده شود و برنامه‌های آموزشی برای تقویت فرهنگ جهادی در میان جهادگران برگزار شود، بیان کرد: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی باید گزین باشد و در این صورت، مجموعه‌های متقاضی به سمت ما می‌آیند، اما اگر اینگونه نباشد، بار زیادی روی دوش حوزه تجاری‌سازی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در مدیریت مباحث اقتصادی و مالی و تعامل با اعضا باید شفاف باشیم و رفتار غیر از این روش در شأن یک مجموعه انقلابی نیست، اظهار کرد: تحول باید با چارچوب و برنامه باشد، در برنامه تحول باید مدیران جهاد ارتباط مطلوب و همراه با کرامت با همه اعضای جهاد دانشگاهی داشته باشند؛ انتظار جهاد دانشگاهی از کارگروه‌های مختلف جهاد این است که هم‌افزایی داشته باشند.

معاون جهاد دانشگاهی ادامه داد: مدیران جهاد دانشگاهی و جهادگران باید تجربه خود را با هم به اشتراک بگذارند.

فارسی با اشاره به اینکه کاظمی آشتیانی سرمایه ملی و بین‌المللی است و باید همه واحدهای استانی در این راستا برنامه برگزار کنند، گفت: در جریان بررسی بند «د» ماده ۹۹ نیز داخلی‌سازی حداقل هر سال ۱۰ درصد کالاها و خدمات راهبردی با هدف رفع گلوگاه‌های فناورانه دستگاه‌های اجرایی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی پیش‌بینی‌ شده است. همچنین در بند «ب» ماده ۸۱ وزارت بهداشت مکلف شده است با همکاری جهاد دانشگاهی، برنامه ساماندهی روش‌های نوین در حوزه درمان ناباروری را تدوین کند و به تصویب هیأت وزیران برساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha