• پنجشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1402092317102
  • خبرنگار : 71979

ممبینی: شاید در فینال حذفی و نیم‌فصل دوم هم VAR باشد

ممبینی: شاید در فینال حذفی و نیم‌فصل دوم هم VAR باشد

دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران گفت: احتمالا در نیم فصل دوم و شاید هم فینال جام حذفی از VAR استفاده می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، هدایت ممبینی دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران، پیش از آغاز داربی ۱۰۲ گفت: چند بار قول داده بودیم و فدراسیون تلاش می‌کرد تا در این بازی بتوانیم از VAR استفاده کنیم. امیدواریم با زحمات همه عزیزان در فدراسیون فوتبال اتفاقات خوبی رخ دهد و قطعا اتفاقات خوبی هم رخ خواهد داد چرا که اکنون ما از جمله لیگ‌هایی هستیم که به هر حال VAR وارد آنها شده است.

او درباره اعتراض برخی تیم‌ها به استفاده شدن از VAR تنها در داربی تهران نیز گفت: در تمام لیگ‌های دنیا نمی‌شود که همه مسابقات را یکباره با VAR برگزار کرد و باید زمان داد. ممکن است در نیم فصل دوم یا فینال جام حذفی هم VAR را داشته باشیم. بدون شک همه تلاش ما این است که در کل مسابقات لیگ از این امکانات بهره‌مند شوم. اگر ورزشگاهی تجهیز شد قطعا استفاده می‌کنیم. در فصل بعد همه مسابقات با VAR خواهد بود. 

او گفت: آوردن VAR خیلی کار بزرگی بود و کارگروه زحمات زیادی کشیدند. توانستیم یک پروسه چند ماهه را در جلسات متعدد با فیفا پیش ببریم. فیفا هم از ما خواسته تا گام به گام پیش برویم و همانطور که گفتم احتمالا در فینال جام حذفی و چند بازی دیگر نیم فصل دوم، VAR را در مسابقات خود داشته باشیم. ان‌شاءالله با فراهم شدن پروتکل‌های لازم، از فصل بعد در همه مسابقات VAR را داشته باشیم.

ممبینی درباره برنامه فدراسیون فوتبال برای تربیت داوران جهت استفاده از VAR نیز گفت: ما همه برنامه‌های این موضوع را با سرعت پیش می‌بریم. شش داور بین‌المللی ما در دو دوره فشرده به میزبانی عربستان شرکت کردند و از فدراسیون فوتبال عربستان هم تشکر می‌کنم که کمک کردند. شش داور ما نزدیک گرفتن لایسنس هستند. خوشبختانه کارهای VAR‌ را با سرعت خوبی پیش می‌بریم و امروز نتیجه یکی از آن کارهاست. ما آموزش داوران در ایران را هم از یکی دو ماه آینده خواهیم داشت.

او در پایان گفت که اگر موعود بنیادی‌فر (داور داربی ۱۰۲) دچار مصدومیت شود به جای بیژن حیدری که داور چهارم بازی است یکی از داوران VAR قضاوت بازی را ادامه خواهد داد چون داور وسط باید لایسنس VAR را داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha