• پنجشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۵
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1402092317170
  • خبرنگار : 71572

نکونام: اگر VAR نبود، ۳ امتیاز می‌گرفتند/ مجری‌های دوزاری و شیتیل‌بگیران صحبت کنند!

نکونام: اگر VAR نبود، ۳ امتیاز می‌گرفتند/ مجری‌های دوزاری و شیتیل‌بگیران صحبت کنند!

سرمربی تیم‌ فوتبال استقلال می‌گوید آخرین مصاحبه مطبوعاتی وی در حضور صداوسیما است و بهتر است با کارشناسان شیتیل بگیری که همه آن‌ها را می‌شناسند صحبت کنند و مجری‌های دوزاری که به باشگاه بزرگ استقلال بی‌احترامی می‌کنند حرف بزنند!

به گزارش ایسنا، جواد نکونام در نشست خبری پس از داربی ۱۰۲ پایتخت که با نتیجه یک بر یک به پایان رسید، ‌اظهار کرد: امروز تولد ناصرخان حجازی یکی از اسطوره‌های فوتبال کشور است و خداوند رحمت کند ایشان را. ما ناراحت هستیم که بین ما نیستند.

او افزود: آخرین مصاحبه مطبوعاتی است که اگر دوربین باشد صحبت می‌کنم. تمام شد. بنشینند با کارشناسان شیتیل بگیری که همه آن‌ها را می‌شناسند صحبت کنند. مجری‌های یک قرون و دوزاری که در مورد باشگاه بزرگ استقلال بی‌احترامی می‌کنند، صحبت کنند. از این به بعد اگر دوربین صداوسیما باشد صحبت نمی‌کنم.

سرمربی تیم‌ فوتبال استقلال با اشاره به این که این مساله بی‌احترامی به اصحاب رسانه نباشد چرا که بی ‌احترامی‌هایی که به باشگاه بزرگ استقلال صورت گرفته موجب شده است چنین تصمیمی ‌بگیریم.

نکونام در مورد بازی عنوان کرد: ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از اول بازی را به خاطر جاگیری‌های اشتباهی که داشتیم، از دست دادیم ولی در خلق موقعیت می‌توانستیم در نیمه اول به گل برسیم. نیمه دوم کاملا بازی در اختیار ما بود و آنالیز خوبی داشتیم و توانستیم کاملا پرسپولیس را تحت تاثیر خودمان قرار دهیم اما متاسفانه روی یک اشتباه و یک لحظه غفلت گل خوردیم که به نظرم بهترین بازیکن ما آرمین سهرابیان یک لحظه تمرکز نداشت هر چند که بهترین بازیکن ما بود و در رختکن به او گفتم اشتباه من به عنوان مربی است. در نیمه دوم خیلی خوب و قابل احترام بازی کردیم. قبل از این که گل بخوریم، می‌توانستیم به گل برسیم ولی فشاری که داشتیم می‌آوردیم، می‌توانستیم به گل برسیم و بازی را ببریم، متاسفانه به خاطر یک لحظه غفلت گل خوردیم و بعد از گل به بازی برگشتیم.

وی افزود: صد درصد پنالتی اول هم، پنالتی بود که داور نگرفت و دست ما را در محوطه جریمه گرفتند و اگر امروز VAR نبود، دوباره تیم رقیب ۳ امتیاز گرفته بود و می‌گفتند ما بردیم. اگر VAR نبود ببینید چه اتفاقی می‌افتاد و با VAR سه صحنه مشکوک به پنالتی، دو مورد پنالتی بود که یک مورد آن را پنالتی گرفتند و اگر این امکان نبود پنالتی ما را نمی‌گرفتند و هوادران‌مان باید ناراحت می‌شدند و هواداران حریف خوشحال به خانه می‌رفتند. باید به مسئولان بگویم VAR برای فوتبال ما لازم است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به این که همه چیز به ضرر استقلال است و صرفا در مورد این بازی صحبت نمی‌کنم، خاطرنشان کرد: امسال همه شاهد بودند در بحث بازیکن و سقف قرارداد چقدر سختی کشیدیم. ببینید چه اتفاقی افتاده و ما را تحت فشرا قرار می‌دهند که از تیم استقلال امتیاز کم شود. آقا امتیاز کم کنید. ما امسال همه چیز را داده‌ایم و این یک مورد هم اضافه شود و ایرادی ندارد. واقعیت این است که ما چنین کاری انجام نداده‌ایم و اگر قرار باشد چنین اتفاقی رخ دهد باید از سایر تیم‌ها حداقل پنج امتیاز کم کنید. خنده دار است اگر در مورد چهار تیم دیگر صحبت کنیم و بگوییم سقف قرارداد را رعایت کرده‌ است و به شعور همدیگر که نمی‌خواهیم بی‌احترامی کنیم.

نکونام افزود: تلویزیون به یک معضل بزرگ برای باشگاه بزرگ استقلال تبدیل شده است. هر کسی نمی‌تواند به خودش اجازه دهد در مورد باشگاه بزرگ استقلال صحبت کند. صحبت کنند و کری بخوانند و من موافق هستم. من در زندگی‌ام برای کسی کری نخوانده‌ام و به هواداران پرسپولیس، سپاهان یا تراکتور بی‌احترامی نکرده‌ام. خوشحالی می‌کنم و در فوتبال ۹۰ دقیقه جنگیدن وجود دارد اما بی‌ احترامی نمی‌کنم چرا که آن‌ها هم هوادار هستند و ناراحت می‌شوند، مگر می‌شود هر کسی هر چه دلش می‌خواهد بگوید.

او با اشاره به این که تا زمانی که صداوسیما به صورت رسمی عذرخواهی نکند به بازیکنانم هم گفته‌ام هیچکس حق صحبت کردن ندارد، عنوان کرد: امروز اجازه ندادم بازیکنم به یک برنامه برود و هر چه دوست داشته‌اند در مورد ما گفته‌اند و باید مقابل برخی مسائل ایستاد؛ ما ۱۰ تا دعوا داریم و با این یک مورد ۱۱ تا می‌شود.

نکونام با بیان این که بعد از گلزنی با توجه به تغییر سیستمی که دادیم، تیمی هجومی در زمین گذاشتیم و تاکتیک را عوض کردیم و در اواخر بازی در چند دقیقه آخر، همه بازی روی بکش‌بکش و بازی مستقیم دو تیم تمام شد، تاکید کرد: تیم ما باید امروز بازی را می‌برد. از نظر تاکتیکی نیمه دوم خیلی فوتبال بهتری ارائه و خیلی بهتر و قوی‌تر از پرسپولیس کار کردیم ولی به خاطر یک لحظه غفل و گلی که خوردیم، کار سخت شد. از بازیکنان تیمم تشکر می‌کنم، فوق‌العاده بازی کردند. از هواداران استقلال نیز تشکر می‌کنم که جانانه تشویق کردند و امیدوارم در آینده و ادامه راه بتوانیم با بازی بهتر و نمایش بهتر آن‌ها را خوشحال کنیم.

وی در در مورد خوشحالی پس از گلش به سمت نیمکت پرسپولیس، گفت:  خوشحالی طبیعی بود و رو به این یا رو به آن‌ ور نبود. دروازه‌ای که گل زدیم، آن طرف بود. پرسپولیس هم که گل زد رو به ما خوشحالی کرد. خوشحالی حق طبیعی ماست و من هر جوری که دوست داشته باشم خوشحالی می‌کنم. بی‌احترامی نمی‌کنم ولی هر جوری دلم بخواهد خوشحالی می‌کنم.

سرمربی تیم‌ فوتبال استقلال درباره فریادی که بر سر بلانکو مهاجم تیمش زد، گفت: رفتم با او صحبت کردم زیرا کار تاکتیکی که باید انجام می‌داد به دلیل فضای ورزشگاه یادش رفت. رفتم به او گوشزد کردم و اگر می‌خواستم در این شلوغی آرام صحبت کنم، صدا به صدا نمی‌رسید و باید بلند صحبت می‌کردم که متوجه شود. اگر دقت می‌کردیم و تمرکز کافی داشتیم بازی را با توجه به موقعیت‌های بهتری که داشتیم، می‌بردیم.

نکونام درباره این که زمانی که پنالتی گرفته شد با حسین حسینی صحبت کرد، گفت: بله من به او گفتم که بخوابد زیرا می‌خواستم تغییر تاکتیک‌مان اعمال شود زیرا ۵ مهاجم داخل زمین داشتیم.

او درباره عملکرد بازیکنانش، توضیح داد: ما تیمی کار می‌کنیم و نفر برای‌مان مهم نیست. در ۲۰ دقیقه‌ در شکل ایستادن‌مان مشکل داشت و پرسپولیس در این دقایق بازی را کنترل کرد. برنامه ما روی دو مهاجم و سه هافبک‌مان نبود و برنامه ما تیمی بود و در نیمه دوم پس از آنکه صحبت کردیم شکل تیمی استقلال تغییر کرد.

سرمربی تیم‌ فوتبال استقلال در مورد این که آیا استقلال روحیه نباختن دارد؟ گفت: ما اصلا باورمان نشد گل خوردیم. خیلی خوب بازی کردیم و بچه‌های ما زحمت کشیده بودند و موقعیت هم داشتیم اما بی‌دقت بودیم. من نسبت به اتفاقات بازی عکس‌العمل نشان می‌دهم. باز هم می‌گویم با احترام به همه کارشناسان و آقای بنیادی‌فر، یک سری کارشناس شیتیل‌بگیری هستند که کارشناسی دل‌بخواهی می‌کنند و نظر من این است که پنالتی اولی هم پنالتی بود. اعتراض خود را نیز به صورت یک عکس‌العمل نشان دادیم. کارشناسی که با حب و بغض در خصوص تیم من حرف می‌زند و به مجری‌های برنامه پیامک می‌دهند که این پنالتی استقلال را این گونه کنید و برای من فرستاده‌اند، ما با این مسائل مشکل داریم وگرنه این مسائل در بازی تمام می‌شود و فقط نظرات‌مان را در کنفرانس می‌گوییم و بقیه‌اش هم که تمام می‌شود و چیزی هم تغییر نمی‌کند.

نکونام با اشاره به این که تیم من یاد گرفته است بجنگد، عنوان کرد: ما از اول فصل که استقلال را در دست گرفتیم، جنگیده‌ایم. خود من و بازیکنانم جنگیده‌ایم و زحمت کشیده‌ایم که به اینجا رسیدیم. نگاه نکنید که الان صدر جدول هستیم. شما امروز دیدید ما دفاع وسط نداشتیم. بازیکن نداشتم بخواهم تعویض کنم. پیمان بابایی پس از یک مصدومیت بازی کرد، زیبر نیک‌نفس هم همین‌طور؛ شرایط تیمم را ببینید. هیچ تیمی امسال مثل استقلال و هیچ مربی مثل من سختی نکشیده است. واقعا باید سر تا پای این بازیکنان را به خاطر شرایط سختی که امسال داشتیم طلا گرفت. استقلال با توجه به هوادارانی که دارد همیشه باید زحمت بکشد و بقیه‌اش هر اتفاقی که رخ دهد دست خداست.

او با بیان این که بی‌محابا بازی کردن و الکی باز بازی کردن و باختن کاری ندارد و راحت‌ترین کار است، بیان کرد: ما با برنامه بازی کردیم. در جاگیری یکی دو نفر تیم ایراداتی داشتند که درست شد.

وی در مورد خرید بازیکن در نیم فصل لیگ برتر، گفت: درباره خریدهای نیم‌ فصل هم باید بگویم که بهترین بازیکنان را فعلا داریم تا فعلا ببینیم در نیم فصل چه می‌شود؟ نیاز به بازیکن زیر ۲۳ سال خوب و بازیکن بزرگسال خوب داریم تا بتوانیم در نیم فصل دوم حداقل در تغییر تاکتیک و شیوه بازی نفرات بیش‌تری داشته باشیم که به تیم کمک کنند.

سرمربی استقلال درباره تیم فوتبال سپاهان و نزدیکی این تیم به استقلال در صدر جدول، اظهار کرد: من خیلی زرنگ باشم بتوانم روی تیم خودم کار می‌کنم و از سپاهان با آن تیمش توقعی نیست.

نکونام در رابطه با استفاده از بازیکنان دربی‌باز، عنوان کرد: من با این بچه‌ها زندگی می‌کنم و هر بازی از بهترین نفرات استفاده می‌کنم. مطمئن باشید به عنوان مربی به دنبال بهترین بازیکن و کسب بهترین نتیجه هستم. هر بازیکنی در تمرینات بهتر باشد، بازی خواهد کرد.

او در مورد تاثیر VAR در این دیدار نیز، گفت: تاثیر داشت و اگر نبود، سه امتیاز دیگر رفته بود. پنالتی اول را خود داور نگرفت و پنالتی بعدی را کمک‌داور ویدیویی گرفت و می‌توانست کمک کند. کمک‌داور ویدیویی برای بهتر شدن کیفیت هر بازی است و برای فوتبال ایران بهترین اتفاق VAR است و به جای سقف قرارداد و مسائل این‌چنینی بهتر است روی کمک داور ویدیویی کار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۳ ۲۰:۴۵

جواد لالیگایی

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۳ ۲۱:۵۲

نکونام همون یک امتیازی که گرفتید باخت. مدیون ver هست آن پنالتی اشتباهی داور گرفت پنالتی نبود

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۰۰:۲۵

چقد در فوتبال بی اخلاقی هس. همه مربی ها مدعی هستند داوری ها به زیان انهاست. بیشترشون هم احساسی و الکی می گن. امید به وی ای ار بود که اینو هم دیدیم واقعا کجای این که بازیکن خودشو بندازه رو دفاع پنالتی هس. اخراج بازیکن را ندیدید؟ پنالتی ۱۰۰درصدی روی شهاب زاهدی هیچ تردیدی نداشت. داوران چرا اینقد تابلو جانبداری می کنن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۰۰:۵۳

خودتونم میدونید با هوچی گری یک امتیاز از تیم خسته پرسپولیس گرفتید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۱۵:۴۷

نکونام بخاطر ۷ یا۸ سال در لالیگا بازی کرده فکر میکنه عقل کله او پس از‌گل استقلال کاملا مشخص شد که هنوز خیلی تا پختگی راه داره وخیلی حرافه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۲۲:۳۲

صداوسیما فقط شده تریبون پرسپلیس اصن بیطرفی رو رعایت نمیکنه در دو بازی تیم قرمز ۶ امتیاز از ناداوری گرفتن اما کدام کارشناس هنون لحظه زنگ بزنه بگه افساید بوده