• جمعه / ۲۴ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402092417294
  • خبرنگار : 50039

برگزاری آیین سنتی دسته روی روز شهادت حضرت زهرا (س) در گرگان

برگزاری آیین سنتی دسته روی روز شهادت حضرت زهرا (س) در گرگان

ایسنا/گلستان فرماندار شهرستان گرگان از برگزاری آیین سنتی سوگواری و دسته روی روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تشییع پیکر شهدای خوشنام دوران دفاع مقدس در مرکز استان گلستان خبر داد.

اسماعیل نادری در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح برنامه‌های سالگرد شهادت حضرت فاطمه (س) در گرگان پرداخت و اظهار کرد: طبق آیینی سنتی که پایه‌گذار آن مرحوم آیت‌الله میبدی بوده است، آیین سوگواری و دسته روی در این روز گرامی «یک شنبه ۲۶ آذر ماه» از ساعت ۹ صبح در شهر گرگان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسیر حرکت دسته عزاداری از حسینیه ثارالله تا امامزاده عبدالله (ع) گرگان خواهد بود، ادامه داد: آنچه برنامه سنتی روز شهادت صدیقه کبری را در سال جاری پررنگ کرده است، وداع با دو شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس است.

فرماندار گرگان با تأکید بر اینکه پیکر این دو شهید گرانقدر همزمان با ایام فاطمیه (س) وارد استان گلستان شده است، خاطرنشان کرد: طی چند روز گذشته مردم ولایت مدار و شهید پرور شهرهای بندرگز، کردکوی، آق قلا، انبارالوم، خان ببین، کلاله و آزادشهر میزبان آنها بوده است.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرهای مینودشت، علی آبادکتول، مراوه تپه و گنبدکاووس امروز و فردا میزبان این دو شهید خوشنام خواهد بود، افزود: پیکر این شهدا همزمان با نماز مغرب و عشاء به حسینیه عاشقان ثارالله در گرگان منتقل و آیین خاکسپاری روز یکشنبه ۲۶ آذر در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ساعت ۹ صبح از حسینیه عاشقان ثارالله تا آستان مقدس امامزاده عبداله (ع) گرگان برگزار می‌شود.

نادری محوطه صداوسیمای مرکز گلستان و محوطه دانشگاه جامع گلستان را محل خاکسپاری این شهدا عنوان کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان در محوطه مدارس و دانشگاه‌های شهر گرگان میزبان این دو شهید بزرگوار بود تا نسل جدید ضمن شناخت جایگاه رفیع شهدا، جانبازان و ایثارگران در دین مبین اسلام و تثبیت ریشه‌های انقلاب شکوهمند اسلامی، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کنند.

به گزارش ایسنا، علاوه بر برگزاری آیین دسته روی و سوگواری، برنامه روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مساجد، هیئات و تکایا به خصوص مسجد جامع گرگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha