• جمعه / ۲۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402092417426
  • خبرنگار : 50039

امام جمعه گرگان:

ناتوانی سازمان‌های جهانی در برقراری صلح/ آمریکا گستاخانه وتو می‌کند

ناتوانی سازمان‌های جهانی در برقراری صلح/ آمریکا گستاخانه وتو می‌کند

ایسنا/گلستان نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با بیان اینکه وضعیت امروز غزه از یک فاجعه انسانی عبور کرده است، افزود: جنایت‌های رژیم صهیونیستی زیر دست آمریکاست و برای همین تصمیمات سازمان ملل را وتو می‌کند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ۲۴ آذر ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد اظهار کرد: آنچه که امروز دنیا با آن مواجه بوده و دل مردم آزاده دنیا را به درد آورده، حوادث نوار غزه است.

وی با بیان اینکه دبیرکل سازمان سازمان ملل به استناد ماده ۹۹ منشور این سازمان اختیاراتی را برای برقراری صلح جهانی و برگزاری جلسات اضطراری دارد، ادامه داد: جلسه برگزار و اعضای شورا نظر داده و تصمیم لازم را برای برقراری آتش بس را گرفتند.

امام جمعه گرگان با تأکید بر اینکه امروز غزه از رخداد فجایع انسانی عبور کرده و تبدیل به جهنم روی زمین شده است، افزود: در کمال تأسف، «آمریکا» جلوی برقراری آتش بس را گرفته و از حق وتو استفاده کرده است.

وی تصمیم برای حفظ منافع انسان‌ها و انسانیت را از وظایف سازمان ملل دانست و خاطرنشان کرد: تصمیم سازمانی که با اقدام آمریکا وتو می‌شود، نشان می‌دهد که سازمان‌های جهانی توانایی ندارد تا تعهدات خود را عمل کنند و جنایت‌هایی که در جهان رخ می‌دهد زیر دست آمریکاست.

ناتوانی سازمان‌های جهانی در برقراری صلح/ آمریکا گستاخانه وتو می‌کند

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه این جنایت‌ها به اینجا ختم نمی‌شود، تصریح کرد: هر کجای دنیا هر جنایتی رخ می‌دهد زیر دست آمریکا است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از ماجرای فساد ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری چای، اینگونه اتفاقات را عاملی بر سلب اعتماد مردم عنوان کرد و گفت: مردم گرفتار مسائل اقتصادی هستند و باید به دور از تبعیض، طبق دستورات مقام معظم رهبری به شکل جدی با فساد مبارزه کرد.

آیت‌الله نورمفیدی مبارزه با فساد و تحقق آن را به دور از شعار پردازی دانست و تصریح کرد: در مبارزه با مفاسد اقتصادی، افراد در هر مقام و جایگاهی که باشند، باید به شکل قانونی و جدی برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به ایام فاطمیه (س) و روز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: این روزها خیلی‌ها تلاش می‌کنند تا ما را از اهل بیت(ع) دور کنند ولی موفق نمی‌شوند و به همین دلیل وارد این بحث نمی‌شویم و در مورد روز وحدت حوزه و دانشگاه باید بگوئیم که هر دوی اینها باید تلاش کنند تا زمینه‌ساز توسعه و عمران کشور فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha