• جمعه / ۲۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402092417430
  • خبرنگار : 50455

امام جمعه قم عنوان کرد؛

وحدت حوزه و دانشگاه، عامل تحقق رشد و تعالی حقیقی کشور

وحدت حوزه و دانشگاه، عامل تحقق رشد و تعالی حقیقی کشور

ایسنا/قم امام جمعه قم اظهار کرد: نگاه امام خمینی(ره) این بود که با وحدت این دو قطب متفکر کشور به رشد و تعالی حقیقی می‌رسد از این رو باید این دو مجموعه ارزشمند مراقب باشند که مکر دشمنان وحدت حوزه و دانشگاه را به خطر نیاندازد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۴ آذرماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر(ص) امت اسلام در معرض امتحان الهی قرار گرفت، در رأس عده قلیل پیروز در این امتحان الهی حضرت فاطمه(س) بود که برای دفاع از ولایت در برابر منافقین قیام و به افشاگری جنایات آن‌ها پرداخت؛ امیدواریم بانوان کشور ما در سنگر ولایت با عفاف و حجاب حضرت زهرا(س) را یاری کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه روز ۲۵ آذر روز تحقیق نامگذاری شده است، ادامه داد: اهمیت دادن به پژوهش و بهاء دادن به پژوهشگران نقش بسزایی در رسیدن به خودکفایی کشور دارد؛ رهبر معظم انقلاب ارتقا سطح دانش و پژوهش پایه اصلی رشد و توسعه کشور محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در قم افزود: ۲۷ آذرماه سالروز شهادت دکتر محمد مفتح به دست گروهک منحرف فرقان بوده و به همین مناسبت این روز به عنوان روز وحدت و حوزه دانشگاه نامیده شده است؛ نگاه امام خمینی(ره) این بود که با وحدت این دو قطب متفکر کشور به رشد و تعالی حقیقی می‌رسد از این رو باید این دو مجموعه ارزشمند مراقب باشند که مکر دشمنان وحدت حوزه و دانشگاه را به خطر نیاندازد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به انتخابات اسفندماه سال جاری، تصریح کرد: مجلس در نظام جمهوری از اهمیت خاصی برخوردار بوده و محور برنامه‌ریزی‌ها است، چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد؛ ازآنجایی‌که انتخاب اعضای مجلس توسط مردم انجام می‌شود حضور و مشارکت بالای مردم در این انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد و برای همین دشمن تلاش می‌کند با سیاه‌نمایی مشارکت مردم در این انتخابات را کاهش دهد.

آیت‌الله سعیدی یکی از مهم‌ترین موضوعات در تشدید حملات غزه این است که اساساً راهبرد رژیم صهیونیستی بر این موضوع تأکید کرده که نباید در آینده شهری به نام غزه وجود داشته باشد؛ لذا با حمایت تام و بدون چون و چرای آمریکا و برخی از کشورهای مزدور به دنبال ویرانی و کشتار همه‌جانبه در غزه است و تلاش می‌کند مردم را به صحرای سینا در مصر کوچ دهد که با واکنش و مقاومت دولت مصر مواجه شده است.

 وی افزود: مردم غزه با توکل بر خدا و مقاومت سخت خود در مقابل این جنایات ایستاده‌اند و غیرت دینی و انقلابی ما حکم می‌کند همه به یاری این مردم مظلوم بشتابیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha