• جمعه / ۲۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402092417440
  • خبرنگار : 50046

امام جمعه بجنورد:

قطعنامه‌های سازمان ملل بازی قدرت‌های فاسد جهانی است

قطعنامه‌های سازمان ملل بازی قدرت‌های فاسد جهانی است

ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه بجنورد گفت: قطعنامه‌های سازمان ملل بازی قدرت های فاسد جهانی است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در نماز عبادی و سیاسی جمعه اظهار کرد: سازمان ملل که حدود ۸۰ سال پیش بنیان گذاری شد شش رکن دارد که یکی از ارکان شش گانه شورای امنیت است.

وی افزود: مصوبات مجمع عمومی سازمان ملل  الزام آور نیست و جنبه توصیه ای دارد و آن چیزی که الزام آور است تصمیمات شورای امنیت است.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: شورای امنیت دارای ۱۵ عضو است که پنج عضو متعلق به کشورهای قدرتمند فاسد دنیا است و دائمی بوده اما ۱۰ عضو دیگر هر دو سال تغییر می کند.

وی بیان کرد: این ۱۰ کشور حق وتوی مصوبات را ندارند و فقط آن پنج کشور می توانند مصوبات را وتو کنند و اگر ۱۵ کشور بخواهند در موردی مسئله ای به نتیجه ای برسند و یکی از آن پنج‌ کشور با آن تصمیم موافق نباشد می تواند آن را باطل کند.

امام جمعه بجنورد گفت: قانون وتو در سازمان ملل به معنای قانون و خواست قدرت های بزرگ است و اگر هر کشوری در کنار این کشورها قرار گیرد هیچ وقت قطع نامه ای علیه او صادر نمی شود مانند اسرائیل که در کنار آمریکا است.

وی تصریح کرد: ۷۵ سال است که اسرائیل تشکیل شده و هر مرتبه که پیش نویس قطع نامه ای برای عرضه در صحن سازمان ملل برای تصمیم گیری آماده می شود، آمریکا آن را وتو می کند.

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: داستان مجمع جهانی سازمان ملل بازی های قدرت های فاسد جهانی است، آن ها به دنبال احقاق حق نیستند و آنچه که به نفعشان باشد را مصوب می کنند.

امام جمعه بجنورد گفت: تاکنون ۴۷ بار دنیا پیشنهاد محکومیت اسرائیل را داده و پیش نویس قطع نامه نوشته شده اما همیشه وتو شده است.

وی تاکید کرد: با این شرایط تکلیف ما این است که کشورهای اسلامی کنار یکدیگر باشند وحدت را حفظ کنند جهاد تبیین داشته باشند وگرنه اگر این رژیم نسل کش(اسرائیل) رها شود و در منطقه قدرت گیرد به هیچ یک از کشورهای منطقه رحم نمی کند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha