• جمعه / ۲۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1402092417521
  • خبرنگار : 71506

قهرمانی وفایی‌پور و معصومی در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد/ سوادکوهی ۴۰ ثانیه کم آورد

قهرمانی وفایی‌پور و معصومی در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد/ سوادکوهی ۴۰ ثانیه کم آورد

هادی وفایی‌پور و امیررضا معصومی عنوان نخست اوزان ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی آزاد را از آن خود کردند.

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت‌های اوزان ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی ایران، مرحله نخست انتخابی تیم ملی، حسین ابوذری، هادی وفایی‌پور و امیررضا معصومی با شکست رقبایشان به عنوان قهرمانی رسیدند.

در فینال وزن ۷۴ کیلوگرم حسین ابوذری برابر عادل پناهیان با نتیجه شش بر دو صاحب برتری شد و به عنوان نخست رسید.

در فینال حساس و تماشایی وزن ۸۶ کیلوگرم، علی سوادکوهی به عنوان تنها ایرانی که موفق به شکست جردن باروز آمریکایی شده است، در وزن جدیدش به مصاف هادی وفایی‌پور رفت و در پایان در میان تشویق شدید تماشاگران مازندرانی در حالی که تا ۴۰ ثانیه مانده به پایان چهار بر صفر  پیش بود به‌شدت از نطر بدنی دچار افت شد و توسط حریف در خاک نشست و با خوردن دو بارانداز پی‌درپی در نهایت با نتیجه شش بر چهار شکست خورد تا قهرمانی این وزن از آن وفایی‌پور شود. وفایی‌پور برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در ماه‌های آینده رقیب سرسختی به نام حسن یزدانی را در پیش دارد.

در فینال حساس وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیررضا معصومی، دارنده مدال‌های طلای نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان، مقابل سیدمهدی هاشمی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع شش بر صفر به برتری رسید و صاحب عنوان قهرمانی شد. معصومی این بار نیز برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک کار بسیار دشواری مقابل امیرحسین زارع خواهد داشت.

در تایم نخست معصومی با گرفتن یک‌خم هاشمی او را به سمت بیرون تشک برد و چیزی نمانده بود که هاشمی به پایین تشک پرتاب شود که این اقدام او با لبخند و تعجب محسن کاوه سرمربی تیم ملی همراه بود.

نتایج دیدارهای فینال سه وزن ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به شرح زیر است:

۷۴ کیلوگرم: عادل پناهیان ۲ - حسین ابوذری ۶
۸۶ کیلوگرم: هادی وفایی پور ۶ - علی سوادکوهی ۴
۱۲۵ کیلوگرم: سیدمهدی هاشمی صفر - امیررضا معصومی ۶

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۱۷:۳۹

وفایی کشتی گیر خوبیه اگه بهش بها داده بشه و حمایت منطقی و دست درمون بشه ماشالله بدن ورزیده ایی داره کشتی هاشو دیدم مقابل یزدانی قبلا خوب کشتی گرفته

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۱۸:۳۹

آقای هادی وفایی پور از نظر استیل بدنی دقیقاً شبیه جوردن باروز افسانه‌ای است وفایی پور در مقابل آقای سواد کوهی تنها یک دقیقه کشتی گرفت و به ۶ امتیاز ارزشمند دست یافت کشتی گیری که چنین قدرت بدنی خارق‌العاده‌ای دارد معلوم نیست چرا به حریفان فرصت نفس کشیدن می‌دهد البته در مورد آقای سواد کوهی که واقعاً عالی کشتی می‌گیرد باید گفت که تنها یک اشتباه از او سر زد و پایش را در اختیار حریف قرار داد و همان یک اشتباه صد سال راهش را دور کرد امیدوارم کشتی گیرانی نظیر سوادکوهی و وفایی پور حضورشان در وزن ۸۶ کیلوگرم با مدال‌های جهانی تکمیل شود آقای حسن یزدانی هم که ان ‌شاالله مصدومیتش بهبود پیدا کرده و با شکست دادن حریفان مستقیمش بی چون و چرا در المپیک حضور خواهند یافت ان ‌شاالله

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۱۹:۴۳

دمت گرم هادی خان این سواد کوهی مغرور و سرجاش نشوندی ،تلاشتو بیشتر کن شاید تیلور و بتونی شکست بدی داداش

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۲۲:۰۱

سوادکوهی اینجوری میخواست تیلور شکست بده اینا خیلی موندن به حسن آقا یزدانی برسن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۲۲:۵۰

دیدار معصومی و زارع یه جورایی سوپر مسابقه برای رسیدن به المپیک پاریس هست. نمیشه هیچی رو پیش بینی کرد. هر دو از خوبای این وزن هستند. ولی شخصا کشتیهای معصومی را بیشتر دوست دارم.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۵ ۰۱:۳۸

امیر رضا معصومی ‌‌به احترام ‌‌محمد‌‌رهنمای‌ چوبری‌ رفیق ‌‌ بامرام‌ مغازه دار.مهرداد‌و.حسین‌ برادرانم و به احترام ‌‌شوهر ‌‌ ماسالی ‌‌ یکی از‌‌اقوام ‌‌وبه‌‌احترام‌‌مردم‌ شریف ‌‌‌غیور بامعرفت تالش‌ زبان‌ خوشتیپ و زیبای ما‌ بیا‌‌شاخو‌‌بکش‌ برو‌‌برای تیم ملی کشتی‌ آمریکا کشور دوم‌‌من‌ کشتی بگیر ‌‌ بیا‌برو پسرخوب‌ مگر درقران نخوندی خدا چه دستوری درباره ‌‌ این‌ مورد‌‌بیخردی‌ دوران‌ کوکویی داده‌ بیا‌ برو پسرخوب

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۶ ۰۲:۰۷

لطفا موسیقی جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا دربازی افتتاحیه راپخش نمایید با تشکر سیامک اسماتی خواننده و ورزشکار پیشکسوت