• شنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402092517682
  • خبرنگار : 50552

گزارش هفتگی بازار

از نوسان قیمت ماهی تا رشد تولید تخم‌مرغ در قزوین در آستانه شب یلدا

از نوسان قیمت ماهی تا رشد تولید تخم‌مرغ در قزوین در آستانه شب یلدا

ایسنا/قزوین گزارش بازار این هفته به بررسی قیمت کالاهای اساسی در بازار قزوین پرداخته و مواردی از قبیل رشد ۱۲ درصدی تولید تخم‌مرغ در استان، نوسانات قیمت مرغ، ثبات قیمت برنج و حبوبات، طرح نظارتی شب یلدا و قیمت انواع آجیل و میوه یلدا را مورد بررسی قرار داده است.

گزارش بازار این هفته ایسنا به بررسی قیمت کالاهای اساسی در بازار قزوین پرداخته و نوسانات قیمت آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده در گزارش، مربوط به قیمت کالاها در بازار سنتی قزوین بوده و ممکن است قیمت این کالاها در مغازه‌های سطح شهر متفاوت باشد.

در هفته‌ای که گذشت قیمت هر کیلو مرغ کشتار روز در بازار قزوین ۸۵ هزار تومان بود. هم چنین هر کیلو سینه مرغ ۱۵۰ هزار تومان و هر کیلو ران مرغ ۸۵ هزار تومان به مشتریان عرضه شد. قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ نیز ۱۱۵ تا ۱۲۵ هزار تومان است.

علی رمضان‌پور، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید ۹ هزار تن تخم‌مرغ در واحدهای مرغداری این استان طی آبان ماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری مجموعاً بیش از ۱۰۰ هزار تن تخم‌مرغ در این استان تولید شود، در حال حاضر ۶۸ واحد مرغ تخم‌گذار در استان فعال است که ظرفیت تولید آن‌ها ۸ میلون و ۵۰۰ هزار قطعه است. بیشترین میزان تخم‌مرغ تولید شده مربوط به شهرستان آبیک است که از قطب‌های تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: استان قزوین جزو قطب‌های مهم تولید تخم‌مرغ در کشور به شمار می‌رود که بیشترین تخم‌مرغ تولیدی در استان به خارج از استان و به‌ویژه استان‌هان همسایه صادر می‌شود.

قیمت ماهی در نوسان است

طی هفته‌های اخیر قیمت ماهی در استان قزوین در نوسان بوده است، به این صورت که قیمت این کالای اساسی در روزهای متوالی دائم بالا و پایین شده و ثبات نداشته که این باعث به هم ریختن امنیت روانی و اقتصادی جامعه می‌شود.

قیمت ماهی در هفته‌ای که گذشت به این شرح بوده است: شیر نیزه‌ای ۱۷۰ تا ۱۹۵ هزار تومان، سالمون ۱۶۰ تا ۱۸۸ هزار تومان، سفید ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، قزل‌آلا ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان، تن ۱۳۵ هزار تومان، حلوا ۹۲ تا ۱۲۵ هزار تومان، آزاد ۵۷ تا ۱۰۰ هزار تومان، بیکت ۹۸ هزار تومان، قباد ۵۴ تا ۶۰ هزار تومان.

قیمت گوشت با واردات گوشت گرم و منجمد تغییری نکرد

به گزارش ایسنا، قرار بود قیمت گوشت قرمز با واردات گوشت گرم و منجمد پایین بیاید و بازار این کالای اساسی به ثبات برسد، اما علی‌رغم توزیع مقادیر قابل توجهی گوشت تنظیم بازار در فروشگاه‌ها، قیمت این کالا در قصابی‌ها کماکان ثابت بوده و تغییری نکرده است. تا زمانی که قیمت نهاده‌های دامی و قیمت تولید یک محصول پایین نیاید، بی‌شک قیمت نهایی آن محصول کاهش نخواهد یافت و واردات آن کالا چیزی جز ضرر زدن به تولیدکننده نخواهد بود.

اکنون قیمت گوشت قرمز در بازار قزوین به این شرح است: گوشت گوساله خورشی ۵۶۰ تا ۵۸۰ هزار تومان، گوشت گوسفندی ۵۶۰ هزار تومان، سردست منجمد ۳۲۵ هزار تومان، گل سردست منجمد ۳۵۵ هزار تومان، مغز ران منجمد ۳۶۵ هزار تومان.

ثبات قیمت برنج و حبوبات

طی هفته‌های اخیر قیمت برنج و حبوبات در بازار قزوین ثابت بوده و تغییر چشمگیری نداشته است. قیمت انواع برنج در بازار قزوین به این شرح است: دم‌سیاه و الموت ۱۰۰ هزار تومان، علی هاشمی ۸۵ تا ۹۵ هزار تومان، صدری هاشمی ۷۷ تا ۸۵ هزار تومان، علی کاظمی ۷۵ تا ۸۵ هزار تومان، شمشیری ۶۵ هزار تومان، طارم ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان، عنبربو ۵۶ تا ۶۵ هزار تومان، شیرودی ۴۸ تا ۶۵ هزار تومان، خوشپخت ۴۰ تا ۶۳ هزار تومان، هندی ۴۵ تا ۵۷ هزار تومان، فجر ۵۵ هزار تومان.

قیمت انواع حبوبات در بازار قزوین به این شرح است: لوبیا کشاورزی ۷۵ تا ۹۵ هزار تومان، لوبیا چیتی ۷۵ تا ۹۰ هزار تومان، لوبیا قرمز ۶۷ تا ۸۵ هزار تومان، لوبیا سفید ۷۸ تا ۸۰ هزار تومان، نخود ۵۵ تا ۷۵ هزار تومان، عدس ۵۵ تا ۷۴ هزار تومان، لوبیا چشم‌بلبلی ۶۶ تا ۷۰ هزار تومان، ماش ۵۳ تا ۶۰ هزار تومان، لپه ۵۳ تا ۵۵ هزار تومان.

طرح نظارتی شب یلدا

جمشید خدایاری، سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نظارتی شب یلدا ۳۸ واحد صنفی در شهر قزوین بازرسی شدند، این طرح در معیت بازرسین بسیج اصناف، فرمانداری و قضات تعزیرات حکومتی در سطح شهر قزوین و اطراف از آجیل‌فروشی‌ها، میوه‌فروشی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها، قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، نانوایی‌ها، پخش مرغ و دیگر اصناف انجام شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد واحدهای بازرسی شده، ۱۷ مورد شامل ۹ واحد میوه‌فروشی، ۲ واحد آجیل‌فروشی، سه واحد قصابی، یک واحد مرغ‌فروشی و ۲ واحد نانوایی بوده که متخلفین شناسایی شده و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

همچنین علیرضا حسن‌پور، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین اظهار کرد: طرح نظارت‌های میدانی و گشت‌های سیار در استان به‌ویژه شهرستان‌ها با استفاده از سامانه‌های هوشمند برای شب یلدا اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت کنونی بازار، در پیش بودن بازار شب یلدا و انتظار به حق مردم، طرح نظارت‌های میدانی و گشت‌های سیار ادامه خواهد داشت، از شهروندان خواستاریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف، با مراجعه به سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی، شکایت خود را ثبت کنند.

قیمت انواع آجیل شب یلدا

قیمت انواع آجیل شب یلدا در بازار قزوین به این شرح است: آجیل چهار مغز ۵۹۰ تا ۶۵۰ هزارتومان، پسته ۴۷۰ تا ۷۰۰ هزار تومان، مغز فندق ۷۰۰ تا ۸۱۰ هزار تومان، مغز بادام ۴۸۰ تا ۶۰۰ هزار تومان، مغز گردو ۴۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان، بادام هندی ۶۰۰ تا ۶۸۰ هزار تومان، آجیل مخلوط شور ۲۴۰ تا ۵۲۰ هزار تومان، آجیل مخلوط شیرین ۱۸۰ تا ۳۹۰ هزار تومان، عدس برشته ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، شادونه ۱۵۰ تا ۱۹۰ هزار تومان، فندق ۳۶۰ هزار تومان، گردو ۱۹۰ تا ۲۸۰ هزار تومان، بادام ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان، کشمش ۱۴۵ تا ۲۰۰ هزار تومن، نخود گل ۱۱۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، سویا خوراکی ۹۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، نخودچی ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان، تخمه کدو ۱۸۰ تا ۲۷۰ هزار تومان، تخمه هندوانه ۱۸۰ هزار تومان، تخمه ژاپنی ۲۸۰ تا ۳۴۰ هزار تومان،  تخمه آفتابگردان ۷۰ تا ۱۹۵ هزار تومان، توت خشک ۱۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان، بادام‌زمینی ۲۱۰ ۳۲۰ هزار تومان، انجیر ۱۳۰ تا ۴۵۰ هزار تومان.

بازار داغ خریدهای یلدا در قزوین

این روزها بازار خرید شب یلدا بسیار داغ است و میوه‌هایی از قبیل هندوانه نیز وارد بازار شده‌اند. قیمت انواع میوه‌ در بازار قزوین به این شرح است: موز ۶۰ تا ۸۵ هزار تومان، انگور ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان، گلابی ۴۰ هزار تومان، هندوانه ۱۵ هزار تومان، گریپ‌فروت ۳۰ هزار تومان، خیار ۱۸ تا ۳۵ هزار تومان، لیموشیرین ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان، انار ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان، کیوی ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان، خرمالو ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان، به ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان، پرتقال ۱۲ تا ۳۵ هزار تومان، سیب ۱۷ تا ۴۵ هزار تومان، نارنگی ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان.

قیمت انواع کالاهای صیفی

قیمت انواع کالاهای صیفی در بازار قزوین به این شرح است: سیب‌زمینی ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان، پیاز ۱۶ تا ۲۸ هزار تومان، گوجه‌فرنگی ۱۵ تا ۴۳ هزار تومان، برگ‌کلم بنفش ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، برگ‌کلم سفید ۸ تا ۱۵ هزار تومان، شلغم ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، چغندر لبویی ۱۳ تا ۲۰ هزار تومان، بادمجان ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان، کدو ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، کدو حلوایی ۲۵ هزار تومان، کاهو ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان، فلفل دلمه‌ای ۲۵ هزار تومان، نارنج ۹ تا ۱۵ هزار تومان، هویج ۷ تا ۱۰ هزار تومان، گل‌کلم ۱۰ هزار تومان، لیموترش سنگی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، کرفس ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، سیر ۱۲۰ هزار تومان، لوبیاسبز ۴۰ هزار تومان.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha