• شنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402092517779
  • خبرنگار : 50532

مدیر آموزش و پرورش آستارا خبر داد

اجرای طرح "شهاب" برای شناسایی نخبه های دانش آموزی در آستارا

اجرای طرح "شهاب" برای شناسایی نخبه های دانش آموزی در آستارا

ایسنا/گیلان مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: طرح "شهاب" برای شناسایی نخبگان دانش آموز در این شهرستان اجرا می شود و حدود ۵۰۰۰ دانش آموز ابتدایی در آستارا تحت پوشش طرح مذکور قرار دارند.

بیژن خالق وردی پور در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اجرای طرح "شهاب" در مدارس شهرستان آستارا گفت: در قالب این طرح ۴۶۶۹ نفر از دانش‌آموزان دوره دوم مقطع ابتدایی مدارس دولتی و غیردولتی تحت‌ پوشش قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه مدارس مجری طرح شهاب مدارس شهری و روستایی دارای پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی هستند، افزود: ۱۵۵۵ نفر از دانش‌آموزان از پایه چهارم ابتدایی، ۱۵۵۸ نفر از پایه پنجم ابتدایی و ۱۵۵۶ نفر از پایه ششم ابتدایی هستند.

خالق وردی پور ادامه داد: در قالب طرح شهاب که مخفف عبارت "شناسایی و هدایت استعدادهای برتر" می‌باشد، دو جلسه کارگاه آموزشی برای مدیران و آموزگاران پایه‌های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی با تدریس فرشید خدام هر هفته پنجشنبه‌ها در محل سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ع) برگزار می شود.

وی شناسایی هشت حوزه استعدادی از جمله استعداد اجتماعی، استعداد کلامی، استعداد علومی، استعداد حرکتی، استعداد ریاضی، استعداد هنری، استعداد فرهنگ دینی و استعداد فضایی دانش‌آموزان را از جمله اهداف طرح شهاب عنوان کرد و گفت: استعدادهای فوق در پرورش خلاقیت، مهارت حل مسئله و آداب و مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان نقش ایفا می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش آستارا با بیان اینکه طرح شهاب در قالب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به همت معاونت آموزش ابتدایی وزارت متبوع در دستور کار قرار گرفته است افزود: انتظار می‌رود آموزش و پرورش با اجرای این طرح در فرآیند شناسایی و معرفی دانش‌آموزان با استعداد به کانون دانش‌پژوهان نخبه تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایسنا، مجموعه آموزش و پرورش شهرستان مرزی آستارا ۱۵۸ باب مدرسه، ۱۸ هزار و ۱۰ نفر دانش‌آموز، ۱۰۲۰ کارمند و ۱۸۰۰ بازنشسته دارد. شهرستان مرزی آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در شمال غربی استان گیلان، در فاصله نزدیک به حدود ۲۰۰ کیلومتری رشت مرکز استان و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha