• شنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402092517840
  • خبرنگار : 50652

گلستان کارگاه سازندگی؛ یلدای خدمت/۲۸

آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول/ پایان خاموشی با تدبیر دولت

آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول/ پایان خاموشی با تدبیر دولت

ایسنا/گلستان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان با بیان اینکه خاموشی‌های سال ۱۴۰۰ هیچگاه فراموش نمی‌شوند، اظهار کرد: ما در سال ۱۴۰۰ بین دو الی سه نوبت در روز ۶ تا ۸ ساعت خاموشی داشتیم که در سفر اول هیئت دولت سیزدهم به استان ۱۰۰ برنامه عملیاتی جهت بهبود وضعیت تا تابستان ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت.

سیداحمد موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تعمیرات همه نیروگاه‌ها قبل از شروع فصل گرما تمام شده و به مدار آمدند، اظهار کرد: تمامی این نیروگاه‌ها کمک شایانی به تأمین برق استان کرده که افزایش نیروگاه‌های جدید و مدیریت مصرف با اجرای طرح‌های تشویقی برای مشترکین خانگی، اداری، کشاورزی و صنعتی گام مهمی در جهت بهبود وضعیت در فصل گرما بود.

وی به اجرای طرح‌های ویژه مشترکین خانگی پرداخت و گفت: طرح یک مساوی با بیست باعث شد برخی مشترکین تا مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال پاداش دریافت کنند، باید در نظر داشت کمک‌های دولت در زمینه تولید، تعمیر و تأمین به موقع برق در مشترکین خانگی، اداری، کشاورزی و صنایع که از آنها درخواست شده بود به جای روز جمعه روز دیگری را تعطیل کنند تأثیر چشمگیری در مدیریت میزان مصرف برق در تابستان ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان اعتبار تخصیص یافته در سفر اول ریاست جمهوری جهت اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های فرسوده را ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: در سال اول ۱۴۰ میلیارد ریال و در سال دوم ۱۵۰ میلیارد ریال به طور صد درصد جذب شد که برای سفر دوم پیشنهادهایی جهت اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های فرسوده در دستور کار داریم.

موسوی با اشاره به اینکه مصرف برق در استان ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ مگاوات بوده اما تولید نزدیک به ۹۰۰ مگاوات است، گفت: یکی از برنامه‌های مهم در استان به مدار آمدن سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول بوده که این موضوع شبانه روزی توسط شخص استاندار در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول در این سفر کلید می‌خورد، عنوان کرد: در این صورت ما ۵۰۰ مگاوات افزایش ظرفیت نیروگاهی در استان داریم که کمک بسیار بزرگی به استان و کشور است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گلستان به مدار آمدن پست ۴۰۰ کیلو ولت نگین شهر را بسیار مهم برشمرد و افزود: در این پروژه به طور کلی شرق استان از نظر تأمین برق بیمه شد که همچنین افزایش ظرفیت پست‌ها و خطوط فوق توزیع در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد.

موسوی از امضای تفاهم نامه‌ای بین بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی خبر داد و اضافه کرد: بر طبق این قرارداد وامی به افراد تحت پوشش کمیته امداد تعلق می‌گیرد که به موجب آن امکان تأسیس نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو واتی در منازل برای آنها فراهم شده و ما تضمین ۲۰ ساله خرید انرژی از آنها را می‌دهیم که ماهیانه تا حدود ۶۰ میلیون ریال عایدی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha