• شنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402092517859
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

شرکت ۳۰۰ هزار نفر در پویش ملی سلامت در استان اردبیل

شرکت ۳۰۰ هزار نفر در پویش ملی سلامت در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از مشارکت ۳۰۰ هزار نفر در استان اردبیل در پویش ملی سلامت خبر داد و افزود: ۹۰۰ هزار نفر جمعیت هدف این پویش است که انتظار داریم بالای ۷۰ درصد این افراد در پویش مشارکت داشته باشند.

محمد جعفر زاده از اجرای پویش ملی سلامت در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این پویش که از ۲۰ آبان ماه شروع شده است و تا ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت و افراد بالای ۱۸ سال و مادران باردار استان را در خصوص شناسایی و شروع مراقبت و درمان در خصوص دیابت و فشار خون مورد بررسی قرار خواهد داد.

 به  گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، جعفر زاده ضمن دعوت از مردم استان جهت مشارکت در این پویش اظهار کرد: در استان اردبیل ۹۰۰ هزار نفر جمعیت هدف هست که انتظار داریم بالای ۷۰ درصد مشارکت داشته باشند و تا به امروز ۳۰۰ هزار نفر در پویش شرکت کرده‌اند که طبق نتایج این پویش تاکنون ۱۱/۳ درصد مبتلاء به فشار خون ۵/۱ درصد مبتلا به دیابت است.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به دستاوردهای بهداشتی و درمانی ادامه داد: در استان اردبیل ۴۶۱ خانه بهداشت، ۱۰۱ پایگاه سلامت، ۵۳ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۵۴ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۱۳ مرکز شبانه‌روزی و ۵ مرکز تسهیلات زایمانی مجموعا ۶۷۵ مرکز بهداشتی مشغول ارائه خدمت به مردم استان است و خانه‌های بهداشت در دور افتاده‌ترین نقاط استان در روستاها مستقر هستند که به کمک بهورزان، مراقبت و سلامت مردم لحاظ می‌شود.

جعفرزاده از تزریق بیش از ۱۵۰ هزار دوز واکسن در استان اردبیل از ابتدای سال جاری تا به امروز خبر داد و گفت: اکثر این واکسن‌ها در داخل کشور و با دستان دانشمندان جوان ایرانی تولید شده که نمونه بارز آن واکسن برکت برای کرونا است.

معاون بهداشتی دانشگاه، ایجاد سیستم‌های نرم افزاری و سیستم جمع‌آوری الکترونیک و اطلاعات مرتبط با بسیاری از بیماری‌ها و راه‌اندازی نسخه الکترونیک و نظام ارجاع را جزو دستاوردهای نظام سلامت کشور دانست و از توجه جدی به سلامت دهان و دندان با تربیت و بکارگیری مراقبین سلامت دهان و دندان و ادغام خدمات مربوطه در شبکه بهداشتی و درمانی و تجهیز مراکز ارائه خدمات دندانپزشکی و ارائه برنامه ترمیم دندان‌های پوسیده خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha