• شنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402092517862
  • خبرنگار : 71443

گروه ۷ درباره راه‌های استفاده از اموال توقیف‌شده روسیه بحث می‌کند

گروه ۷ درباره راه‌های استفاده از اموال توقیف‌شده روسیه بحث می‌کند

فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که گروه هفت به تازگی به گفت‌وگوها درباره چگونگی استفاده از میلیاردها دلار از وجوه مسدود شده روسیه شدت بخشیده است.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه امروز (شنبه) به روزنامه فایننشال تایمز گفتند که گروه هفت متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و ایالات متحده آمریکا به اضافه اتحادیه اروپا در هفته‌های اخیر با هدف حمایت از اوکراین گفت‌وگوهای خود را درباره نحوه استفاده از ۳۰۰ میلیارد دلار وجوه مسدود شده روسیه تشدید کرده است، چراکه ادامه کمک‌های مالی از سوی ایالات متحده و اروپا تضمین شده نیست.

بر اساس یک رونوشت از گفت‌وگوهای دولت آمریکا که فایننشال تایمز به آن دسترسی پیدا کرده، اعضای گروه هفت و سایر کشورهایی که به‌ویژه تحت تأثیر آن قرار گرفته‌اند، می‌توانند دارایی‌های تحت حاکمیت روسیه را به عنوان یک اقدام متقابل برای ترغیب مسکو برای پایان دادن به جنگ با اوکراین مصادره کنند.

به نوشته فایننشال تایمز، پس از آنکه جمهوری‌خواهان در ایالات متحده و ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان بسته‌های کمک مالی به کی‌یف را در اوایل هفته گذشته مسدود کردند، اعضای گروه هفت فعالانه به بررسی راه‌های سلب مالکیت از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه پرداختند.

یک مقام آمریکایی به این روزنامه گفت که کاخ سفید معتقد است، زمان تصمیم‌گیری در مورد استفاده از وجوه مسدود شده روسیه محدود است و خاطرنشان کرد که کشورهای عضو گروه هفت می‌توانند در نشست احتمالی سران در فوریه ۲۰۲۴ درباره این موضوع بحث کنند.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، کشورهای غربی تحریم‌های جامعی را علیه مسکو اعمال کردند که شامل مسدود کردن دارایی‌های روسیه به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیارد یورو است. روسیه تاکید دارد که هرگونه تلاش غرب برای مصادره دارایی‌های مسدود شده این کشور، نقض قوانین بین‌المللی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha