• شنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402092517913
  • خبرنگار : 50647

پایان انتظار ۱۲ ساله اهالی روستای باقرآباد بافق برای میزبانی از شهید گمنام

پایان انتظار ۱۲ ساله اهالی روستای باقرآباد بافق برای میزبانی از شهید گمنام

ایسنا/یزد همزمان با ایام شهادت بانوی آب و آیینه، حضرت «فاطمه زهرا» سلام الله‌علیها، مردم ولایتمدار و شهید پرور روستای باقرآباد بافق پس از ۱۲ سال چشم انتظاری میزبان شهید گمنام هستند.

«سیدعلی حسینی» دهیار روستای باقرآباد در جمع خبرنگاران در این باره گفت: اهالی روستای باقرآباد بافق حدود ۱۲ سال است که برای حضور شهید گمنام در روستایشان انتظار می‌کشند.

وی گفت: نزدیک به سه ماه است که اهالی روستا برای این میزبانی لحظه شماری می‌کنند و این روزها با آماده کردن گلزار شهید گمنام و ساخت یادمان، به استقبال این شهید گمنام خواهند رفت.

حسینی در پایان یادآور شد: روستای باقرآباد بافق با جمعیتی بیش از ۷۰۰ نفر در فاصله شش کیلومتری شهر بافق قرار دارد و شش شهید والامقام تقدیم انقلاب کرده است.

سرهنگ «محسن نصیری» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق هم در باب اهمیت فرهنگ شهادت و برکت حضور شهید گمنام در روستای باقرآباد بافق، از شوق ذاید الوصف همشهریانش از حضور این شهید گمنام در زادگاهشان سخن گفت و افزود: پیکر مطهر این شهید گمنام امروز ۲۵ آذرماه وارد بافق شده و در جمع دانش آموزان پنج مدرسه این شهر حضور خواهد یافت.

وی افزود: مراسم وداع با شهید نیز امشب به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در امامزاده عبدالله بافق همراه با روایت‌گری و مداحی برگزار می‌شود.

نصیری تصریح کرد: ساعت ۸:۳۰ صبح فردا یکشنبه نیز مراسم تشییع پیکر از مقابل بسیج بافق به سمت امامزاده انجام و سپس به صورت خودرویی تا روستای تراب‌آباد منتقل می‌شود و پس از آن نیز پیکر این شهید خوشنام از روستای تراب آباد تا باقرآباد بر روی دستان مردم تشییع و در روستای باقرآباد به خاک سپرده می‌شود.

گفتنی است؛ این شهید گمنام، ۳۸ ساله و در عملیات خیبر و جزیره مجنون تفحص شده است.

در همین راستا حجت الاسلام «سید عباس حسینی» امام جمعه و «محسن ملاحسینی قطرم» مدیر مدرسه علمیه حضرت امام صادق (ع) بافق در پیامی مشترک از مردم شهرستان برای حضور در مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر این شهید گمنام دفاع مقدس دعوت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha