• شنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402092517949
  • منبع : نمایندگی سمنان

انتشار نوزدهمین مجله علمی دانشگاه سمنان

انتشار نوزدهمین مجله علمی دانشگاه سمنان

ایسنا/سمنان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از انتشار نشریه علمی "شیمی کاربردی" از نشریات علمی و جدید دانشگاه سمنان خبر داد و گفت: این نشریه علمی نوزدهمین نشریه علمی دانشگاه سمنان است.

دکتر محمدحسین احسانی ۲۵ آذرماه با اعلام این خبر از نمایه شدن این نشریه علمی در پایگاه اطلاعاتی بین المللی DOA خبر داد و اظهار کرد: نشریه علمی "شیمی کاربردی" دانشگاه سمنان به مدیرمسئولی دکتر علی عموزاده و سردبیری دکتر مهدی صالحی منتشر می شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد نشریات نمایه شده دانشگاه سمنان در پایگاه DOAJ به چهار نشریه رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت نشریه جدید علمی این دانشگاه افزود: این نشریه علاوه بر اینکه به تازگی در پایگاه علمی دوآج نمایه شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و سایر پایگاه های داخلی نیز نمایه می شود.

معاون دانشگاه سمنان ادامه داد: پایگاه DOAJ  در برگیرنده ۱۲ هزار مجله دسترسی آزاد و بیش از چهار میلیون و ۱۹۷ هزار و ۸۳۰  مقاله در همه حوزه‌های علمی شامل علوم، تکنولوژی، پزشکی، علوم اجتماعی و انسانی است و ماموریت اصلی این پایگاه افزایش رویت پذیری، شهرت، استفاده بیشتر از مجلات و دسترسی آزاد بدون محدودیت‌های جغرافیایی و زبانی به این منابع است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه سمنان دارای ۱۹ نشریه علمی و تخصصی است که از این بین ۸ مجله به زبان انگلیسی، ۱۰ مجله به زبان فارسی و یک مجله به زبان عربی منتشر می شود.
دکتر احسانی اضافه کرد: در ارزیابی سال ۱۴۰۱ کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، سه مجله دانشگاه سمنان در دسته نشریات با رتبه بین المللی، یک مجله دارای رتبه علمی "الف"و هفت مجله دانشگاه نیز در رتبه علمی "ب" قرار گرفتند.

این عضو هیات علمی دانشگاه سمنان اظهار کرد: تمامی مجلات معتبر علمی دانشگاه سمنان در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه شده اند و همچنین سه مجله نیز در پایگاه استنادی اسکوپوس (Scopus) نمایه هستند.

وی به توفیقات نشریات بین المللی این دانشگاه در سال جاری پرداخت و افزود: دانشگاه سمنان در سال ۱۴۰۲ از سه نشریه زبان انگلیسی که در پایگاه Scimago دارای رتبه کیفی Q هستند، برخوردار است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha