• شنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402092517971
  • خبرنگار : 71461

دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) با تولیت آستان عبدالعظیم(ع)

دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) با تولیت آستان عبدالعظیم(ع)

جمعی از دانشجویان دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) با حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر-تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)- در این دیدار اظهار کرد: این دیدارها و همفکری میان امت اسلام و همچنین تمامی آزادیخواهان جهان می تواند منشأ برکات زیادی باشد.

وی با اشاره اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: اولین هدف در انقلاب ملت ما، آشنایی مردم در داخل کشور و در عرصه بین المللی با اسلام واقعی بود، هدف دیگر خارج شدن همه ملت های مسلمان و حتی آزادیخواهان غیر مسلمان از زیر بار سلطه قدرت های زورگوی عالم بود تا همه بتوانند روی پای خود بایستند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) توسعه ارزش های اخلاقی و دینی در سطح بین الملل را از دیگر اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرده و ادامه داد: استقرار امنیت در تمام دنیا، از بین رفتن ظلم و ستم در جهان، توزیع امکانات و ثروت و نعمت های الهی به صورت عادلانه میان تمامی ملت ها، از میان رفتن نگاه ها و سیاست های نژادپرستانه و تبعیض آلود، توسعه فرهنگ علم آموزی و تبیین و ترویج دیدگاه متعالی اسلام در خصوص جایگاه والای بانوان با توجه به نگاه ابزاری غرب به زنان از مصادیق اهداف نظام اسلامی ما بوده است.

وی ادامه داد: اکنون جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد اتحاد میان نیروهای موحد و متدین است تا با این همبستگی تمدن نوین اسلامی پایه ریزی گردد؛ طبیعی است که برای تحقق این هدف مهم درگام نخست استقلال علمی و بی نیازی از غرب و ظالمان جهان مورد انتظار بوده و ما معتقد هستیم که این امر امکان پذیر است.

دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) با تولیت آستان عبدالعظیم(ع)

رئیس مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث خاطرنشان کرد: در همین راستا شما عزیزان نیز با حضور و تحصیل در دانشگاه اهل بیت(ع) به دنبال آن بوده اید تا با علم آموزی و دستیابی به تخصص به کشورهای خود بازگشته و در حوزه تخصصی خویش، شاخص و اثرگذار باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگاه های نژادپرستانه در کشورهای اروپایی و آمریکایی خاطر نشان ساخت: قرآن کریم تمامی مومنان را از هر قوم و نژادی برادر یکدیگر می داند از این رو همه مسلمان در تمامی جهان زیر پرچم اسلام هستند و این تفکر الهی، اعتقاد و روش ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) شعارهای فریبکارانه غرب را از دیگر توطئه ها علیه ملت های مسلمان خوانده و تصریح کرد: در سالیان گذشته همواره آمریکا و ایادی آن در مجامع بین المللی ایران را محکوم به اقدامات مغایر با حقوق بشر کرده اند اما در مسئله فلسطین و نسل کشی مردم مظلوم غزه، نه تنها این جنایات را محکوم نکرده بلکه از رژیم جعلی اسرائیل حمایت کردند و هم اکنون بهتر از گذشته ماهیت حقوق بشر آمریکایی و غربی کاملا روشن شده و در بسیاری کشورها مردم علیه این تجاوز آشکار به پا خواسته اند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر افزود: همه این اقدامات علیه امت های اسلامی، ایجاب می کند تا جهان اسلام بیش از پیش متحد شده و افکار عمومی دنیا را نسبت به این توطئه ها و جنایات دژخیمان زمان روشن نماید.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) همفکری، همدلی و استفاده از امکانات یکدیگر مسلمانان را راهبرد مهمی در جهت اتحاد جهان اسلام عنوان کرده و اظهار داشت: در صورت تحقق این هدف مهم به لطف الهی می‌توان جهان را از ظلم و جهالت نجات داد.

وی با اشاره به ایجاد روحیه خودباوری در میان مردم ایران توسط بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) افزود: حضرت امام با شعار "ما میتوانیم" زمینه ساز اقتدار کنونی و استقلال کشور ایران شدند.

وی قدرت کشورهای ظالم جهان را پوشالی توصیف کرده و تصریح کرد: امت های مسلمان نباید از آمریکا و ایادی آن واهمه ای داشته باشند چرا که بی شک آینده ازآن ملت های مظلوم دنیاست و این بشارت و وعده الهی در قرآن کریم است و قطعا تحقق پیدا خواهد کرد.

دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) با تولیت آستان عبدالعظیم(ع)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha