• شنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402092518076
  • خبرنگار : 30147

مدیر امور بین‌الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه حکیم سبزواری:

دانشگاه حکیم سبزواری در جایگاه یازدهم کشور قرار گرفت

دانشگاه حکیم سبزواری در جایگاه یازدهم کشور قرار گرفت

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور بین‌الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: دانشگاه حکیم سبزواری بر اساس آخرین رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌های سبز جهان با یک پله صعود نسبت به سال گذشته، در جایگاه یازدهم کشور قرار گرفت.

علی خوش‌سیما ۲۵ آذر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های سبز جهان «گرین متریک»، این دانشگاه در سال ۲۰۲۳ توانسته است رتبه ۱۱ را در بین ۳۶ دانشگاه ایرانی برای خود تثبیت کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه حکیم سبزواری در جمع ۱۱۸۳ مؤسسه برتر در رتبه‌بندی گرین متریک در سال ۲۰۲۳، رتبه ۵۱۷ را از آن خود کرده است، عنوان کرد: این رتبه‌بندی ابزاری برای آگاه‌سازی مدیران و سیاست‌گذاران دانشگاهی به چالش‌های زیست‌محیطی و مصرف انرژی است و محیط و زیرساخت، انرژی و تغییر اقلیم، مدیریت پسماند، آب، حمل‌ونقل، آموزش و پژوهش سنجه‌هایی است که در این نظام رتبه‌بندی برای سنجش مؤسسه‌ها به کار می‌رود.

خوش‌سیما خاطرنشان کرد: گرین‌ متریک با هدف ارائه چشم‌اندازی فراگیر از وضعیت و سیاست‌های زیست‌محیطی و توسعه پایدار مؤسسه‌های آموزش عالی در جهان راه‌اندازی شده است.

خوش‌سیما افزود: با قرار گرفتن نام این دانشگاه در فهرست دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت تعلیم عراق، زمینه تحصیل دانشجویان آن کشور در دانشگاه حکیم سبزواری فراهم شده است.

وی بیان کرد: با توجه به حضور دانشجویان غیر فارسی‌زبان در دانشگاه حکیم سبزواری، در سال‌های اخیر مرکز آموزش زبان فارسی در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹۰۰۰ دانشجو، دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha