• شنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402092518103
  • خبرنگار : 50123

تاکید استاندار چهارمحال و بختیاری

پیشنهادات کمیته‌های استانی زاگرس نشین با سرعت اولویت‌بندی شوند

پیشنهادات کمیته‌های استانی زاگرس نشین با سرعت اولویت‌بندی شوند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید پیشنهادات کمیته‌های استانی استان‌های زاگرس‌نشین با سرعت جمع‌بندی و اولویت‌بندی شوند تا هر چه سریع‌تر بتوان آن‌ها را ارائه داد تا بخشی در برنامه ۱۴۰۳ و بخشی در برنامه پنج ساله هفتم توسعه گنجانده شوند.

غلامعلی حیدری امروز، ۲۵ آذرماه در کارگروه استانی استان‌های زاگرس نشین اظهار کرد: در سفر ریاست جمهور توسعه استان‌های زاگرس‌نشین پیشنهاد و ارائه شد که به معاون اجرایی رییس جمهور بحث توسعه استان‌های زاگرس نشین با توجه به محرومیت تاریخی ابلاغ و قرار شد قرارگاهی در این زمینه تشکیل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: نخستین جلسه با حضور مدیران عامل بانک‌ها، روسای سازمان‌های ملی و اقتصادی از جمله هلدینگ‌ها و معاونان وزارتخانه‌ها برگزار و مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان‌های زاگرس نشین ارائه شد.

حیدری با اشاره به لزوم هر چه سریع‌تر تشکیل کمیته‌ها، افزود: قرار شد طرح موضوع شود و توصیه‌ها و نظرات تخصصی در کمیته‌ها بیان شود، یعنی مسائل و مشکلات مطرح و در قالب آن طوفان ذهنی و بارش فکری اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه طبق تاکید رییس جمهور، مهم‌ترین وجه مشترک استان‌های زاگرس نشین بحث هویت اصیل مردم است گفت: رئیس جمهور چندین بار به بحث هویت اصیل مردم چهارمحال و بختیاری و زاگرس‌نشینان اشاره کردند. خوشبختانه فرهنگ منحوس غربی نتوانسته بر این استان‌ها باتوجه به حفظ هویت ارزشمند، رسوخ کند، بنابراین باید با نگاه به هویت مردم زاگرس‌نشین اقدامات لازم انجام شود.

حیدری با تاکید بر اینکه مهم‌ترین موضوع و هدف اصلی استان‌های زاگرس‌نشین ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: باید روی این مساله تمرکز صورت گیرد و نظرات در خصوص اقدامات مربوطه با این محوریت انجام شود، از طرفی وجه مسترک این استان‌ها جنگل‌های زاگرس بوده و به عنوان سرمایه و گنجینه اصلی این استان‌ها مطرح است، مخصوصا اینکه در چهارمحال و بختیاری درصد بالایی از این درختان آسیب دیده‌اند.

وی به بحث حرایم اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل توسعه نیافتن استان بحث حریم‌هاست که محدودیت ایجاد کرده و لازم است مجوزی به شورای برنامه‌ریزی استان داده شود تا با اختیارات این شورا به موضوع حرایم پرداخته شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری به بحث زنجیره ارزش بادام، ماهیان سردابی، محصولات دامی و کشاورزی، گیاهان دارویی اشاره و بیان کرد: مثلا می‌توان این‌ها را در قالب زنجیره ارزش صنایع یا نساجی بگنجانیم، در حقیقت زنجیره ارزش مخصوصا برای استان‌های زاگرس‌نشین می‌تواند کمک خوبی باشد.

حیدری بیان کرد: قرار شد چندین کمیته از جمله کمیته مالی و اعتباری، کمیته گردشگری با نگاه بوم‌گردی و حفظ هویت استان، کمیته کشاورزی و دامپروری، کمیته محیط زیست تشکیل و نظرات و راه‌حل‌ها در مورد رفع مشکلات بیان شود، از طرفی یکی از شاخصه‌های پیشرفت هر منطقه توسعه زیرساخت‌هاست.

وی تاکید کرد: باید پیشنهادات کمیته‌های استانی با سرعت اولویت‌بندی و جمع‌بندی شوند تا هر چه سریع‌تر بتوان آن‌ها را ارائه داد تا بخشی در برنامه ۱۴۰۳ و بخشی در برنامه پنج ساله هفتم توسعه گنجانده شوند، البته لازم است نمایندگان مجلس استان‌های زاگرس‌نشین تعامل و هم افزایی خوبی با یکدیگر داشته باشند تا بتوان سریع‌تر از فرصت طلایی و ظرفیتی که رییس جمهور ابلاغ و مصوب کرده استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ظرفیت ارزشمندی است که برای توسعه استان‌های زاگرس‌نشین مخصوصا سه استان مذکور با توجه به محرومیت تاریخی راهی میانبر ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha