• شنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / ۲۳:۵۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402092518213
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

برگزاری آیین سالگرد تدفین شهید گمنام در محوطه استانداری آذربایجان شرقی

برگزاری آیین سالگرد تدفین شهید گمنام در محوطه استانداری آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی آیین سالگرد تدفین شهید گمنام در محوطه استانداری آذربایجان شرقی همراه با استقبال از پیکر یکی از پنج شهید گمنام تازه تفحص شده میهمان استان امروز برگزار شد.

در این مراسم روحانی معطر به عطر شهیدان که بر سر مزار شهید گمنام مدفون در محوطه استانداری برگزار شد، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

 مزار گنبدی شکل شهید گمنام آرمیده در محوطه تاریخی استانداری آذربایجان شرقی در قلب بافت تاریخی تبریز امروز میزبان جمع دلسوخته‌ای بود که در ایام سوگواری بانوی دو عالم، حضرت صدیقه زهرا (س) و به مناسبت سالگرد تدفین این یادگار هست سال دفاع مقدس گرد هم آمده بودند تا بار دیگر کتاب پرافتخار جنگ تحمیلی و رشادت‌های فرزندان دلاور این مرز و بوم در مقابله با دشمن بعثی و حامیان استکباری‌اش را باهم ورق بزنند.  

گرمای حضور شهید گمنام آرمیده در محوطه استانداری آذربایجان شرقی همراه با عطر جان فزای میهمان تازه تفحص شده دیگری از قافله گمنام هشت سال دفاع مقدس، چنان جسم و جان حاضران را گرمی بخشیده بود که آنان در سرمای سوزناک تبریز که خود واگویه ای از همراهی طبیعت با عظمت جانفشانی های رزمندگان دلیر ایران اسلامی و شهدای این دیار در طول هشت سال دفاع مقدس بود، سر از پا نمی‌شناختند.

وجود آنان با اوج نوحه‌های جانگذاز مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در توصیف مصیبت‌های حضرت فاطمه زهرا (ع) فرازی می‌یافت؛ گویی که امروز جان‌های شیفته جبهه و شهادت همه در محوطه استانداری یک جا جمع آمده بودند.   

در شرایطی که حاضران در این آیین روحانی، در سوگواری دخت پیامبر اسلام (ص) و سالگرد تدفین شهید گمنام محوطه استانداری، سر از پا نمی‌شناختند، ورود پیکر مطهر شهید گمنام تازه تفحص شده، حال و هوای دیگری به این مجلس انس بخشید و نوای دلسوز مداح اهل بیت (ع)، شور تازه ای به مجلس بخشید.

اینجا بود که نظم مجلس سوگواری از هم گسست و حاضران، برای بلند کردن تابوت میهمان تازه از راه رسیده، از همدیگر سبقت گرفتند.

تجدید بیعت شرکت کنندگان در این آیین معنوی با هر دو شهید گمنام حاضر در محل، صحنه معنوی ماندگاری خلق کرد که زبان از توصیف آن قاصر است؛ باید می بودی و می دیدی که نفس شهیدان گمنام گلگون کفن، چگونه هوش از سر حاضران برد و سیل اشک از چشمانشان سرازیر کرد.

صحنه وداع حاضران با پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده نیز خود حکایت کم‌مانند دیگری از شور و شعور مردم ولایت مدار آذربایجان شرقی بود که بدون شک برای همیشه تاریخ در کتاب قطور این عمارت تاریخی و در قلب و جان مردم این دیار باقی خواهد ماند.

گفتنی است در ابتدای این مراسم حاج «کاظم آفاقی» از راویان و یادگاران دوران دفاع مقدس طی سخنانی دربارۀ فضایل حضرت زهرا(س) و سجایای اخلاقی شهدای والامقام سخنرانی و بر اهمیت ترویج سبک زندگی فاطمی و شهیدان در جامعه امروز تأکید کرد. 

آذربایجان شرقی این روزها میزبان پنج شهید گمنام دوارن دفاع مقدس است و محافل سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) هم با حضور این شهدا رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.                       

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط استانداری آذربایجان شرقی، هم اکنون آذربایجان شرقی میزبان تعداد ۲۱۶ شهید گمنام است که این شهدای عالی مقام دارای ۷۵ یادمان است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha