• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402092618226
  • خبرنگار : 50177

رئیس انجمن علمی ماهی‌شناسی ایران:

توسعه باید با نگاه حفاظت موجودات باشد

توسعه باید با نگاه حفاظت موجودات باشد

ایسنا/لرستان رئیس انجمن علمی ماهی‌شناسی ایران گفت: زمانی توسعه مفید است که همراه با حفاظت از ماهیان باشد چرا که ماهیان با ارزشی داریم و جایگاه کشورمان در این راستا خیلی مهم است.

سهیل ایگدری، امروز بیست و پنجم آذرماه در سومین کنفرانس حفاظت از ماهیان ایران با تاکید بر ماهیان و حوضه آبریز "تیگره" که در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: انجمن‌های علمی بخشی از بدنه علمی کشور محسوب می‌شود که قسمتی از وظایف حاکمیت را انجام  و در بخش‌هایی که نقص داریم به حاکمیت کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه زمانی کشور می‌تواند توسعه پیدا کند که اهداف تک تک افراد جامعه با اهداف حاکمیت در یک راستا قرار گیرد، افزود: دولت در یک برهه‌ای اجازه تشکیل انجمن‌های علمی را داد بطوریکه هم‌اکنون ۴۰۰ انجمن در کشور در زمینه‌های مختلف با تجمعی از افراد علاقمند در زمینه‌هایی خاص فعالیت دارند.

رئیس انجمن علمی ماهی‌شناسی ایران گفت: حضور افراد صاحبنظر در عرصه‌های مختلف برای توسعه کشور نیاز اصلی جامعه است.

ایگدری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۰ انجمن علمی ماهی‌شناسی ایران با هدف پیشبرد و توسعه علمی اعضای خودش تشکیل شد و افراد بزرگی همچون دکتر کیوانی، اسماعیلی، عبدلی و ... که از پیشگامان این علم بودند قدم جلو گذاشتند، بیان کرد: برای نشان دادن فعالیت این افراد، ۱۰ کنفرانس علمی بین‌الملی و ملی برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: دغدغه همه ما توسعه است اما این توسعه باید با نگاه حفاظت موجودات باشد.

رئیس انجمن علمی ماهی‌شناسی ایران با بیان اینکه توسعه نباید منجر به از بین رفتن آبزیان و رودخانه‌های کشور شود، تصریح کرد: زمانی توسعه مفید است که همراه با حفاظت از ماهیان باشد چرا که ماهیان با ارزشی داریم و جایگاه کشورمان خیلی مهم است.

ایگدری تاکید کرد: اکوسیستم‌های طبیعی برد خاصی دارند و مجموعه‌ای در داخل آن تحت عنوان آبزیان توسعه یافته و باید در راستای توسعه آبزی‌پروری تلاش کنیم تا نیازهای زیستی را تامین کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha