• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۲ / ۰۰:۴۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402092618228
  • خبرنگار : 71625

از بنیامین بهادری تا علی لهراسبی

بشنوید/ ۵ قطعه موسیقی در وصف حضرت زهرا (س)

بشنوید/ ۵ قطعه موسیقی در وصف حضرت زهرا (س)

در وصف حضرت زهرا (س) روایت‌های مکتوبی وجود دارد، اما کمتر شاهد این بوده‌ایم که روایت‌های موسیقایی نیز در وصف دختر پیامبر اسلام (ص) ساخته شود. با این حال طی سال‌های اخیر تعدادی از هنرمندان موسیقی آثاری را درباره بانوی اسلام خلق کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این سال‌ها  افرادی از جمله بنیامین بهادری، ناصر عبداللهی، علی لهراسبی، علیرضا افتخاری و حامد زمانی در ساخت آثاری در وصف حضرت فاطمه زهرا (س) مشارکت کرده‌اند که در ادامه می‌توانید به این قطعات گوش دهید.

علیرضا افتخاری/ «زهرای اطهر»

تصنیف «زهرای اطهر» به آهنگسازی امیر بکان و صدای علیرضا افتخاری بر پایه شعری از علی معلم ضبط شده است. این تصنیف در مایه نوا تولید و با ارکستر بزرگ ایرانی ضبط شده است.

بنیامین بهادری/ «گل یاس۲»

قطعه «گل یاس ۲» یکی از قطعات آلبوم «۹۳» از بنیامین بهادری است. این قطعه با ترانه‌ای از فرید احمدی و ملودی بنیامین و تنظیم نیما وارسته اجرا شده است.

این اثر در سال ۹۲ نزدیک به ایام فاطمیه منتشر شد. فرید احمدی در بین ترانه خود در این قطعه موسیقی، از دو بیت شعر به زبان عربی استفاده کرده است.

ناصر عبداللهی/ «فاطمه بنت نبی (س)»

ناصر عبداللهی در دومین آلبومش به نام «دوستت دارم» قطعه‌ای به نام «فاطمه بنت نبی (س)» داشت که خودش روی شعری از علی معلم آهنگسازی و تنظیم کرد.

علی لهراسبی/ «مادرانه»

«مادرانه» با صدای علی لهراسبی با ملودی فؤاد غفاری و تنظیم هومن نامداری تولید شد. علی لهراسبی این قطعه را در نمایشی اجرا کرد که در ایام فاطمیه در تالار وحدت تهران روی صحنه می‌رفت.

لهراسبی درباره این قطعه گفته است: «در این سال‌ها همیشه دلم می‌خواست یک قطعه خیلی خاص برای حضرت فاطمه زهرا (س) بخوانم که بالاخره این اتفاق افتاد.»

حامد زمانی/ «حضرت مهتاب»

«حضرت مهتاب» با صدای حامد زمانی، شعر علیرضا قزوه و تنظیم امید رهبران است.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha